DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Norris-pole, Alpine-bejelentés – pénteki F1-es hírek és sztorik

Lando Norris zárta az élen az interlagosi sprintidőmérőt, Piastri 3., Verstappen 6. lett, bejelentette 2026-os pilótáját az Alpine, izgalmas pletyka röppent fel a katari hétvégéről – péntek F1-es hírei és sztorijai.

Norrisé a sprint pole-ja Antonelli előtt

Az F1-es Sao Pauló-i sprintidőmérőjének harmadik szakaszában Lando Norris már az első próbálkozásával is megszerezte a rajtelsőséget, míg a második körrel sem tudta őt megelőzni senki, így az élen zárt – méghozzá némi meglepetésre Kimi Antonelli előtt.

norris-interlagos-2 



Oscar Piastri a második körének köszönhetően kapaszkodott fel a harmadik helyre, megelőzve George Russellt és Fernando Alonsót, miközben a Red Bull autójára panaszkodó Max Verstappen csak a hatodik helyet tudta megszerezni a sprint rajtrácsán. A sprintidőmérő összefoglalója és végeredménye itt tekinthető meg.

A hétvége egyetlen szabadedzését egyébként szintén Norris zárta az élen, az összefoglaló itt olvasható.

A főszereplők nyilatkozatai

Az egyes nyilatkozatok a nevekre kattintva érhetőek el.

Lando Norris az esőt nem várja, de egyelőre magabiztos és boldog a sprintpole megszerzése után.

Kimi Antonelli elégedett az első sorral, de tudja, hogy a sprintfutamon már egészen más körülmények között kell majd versenyezni.

Oscar Piastri harmadik helye ellenére elmondása szerint újra elégedetten szállhatott ki a McLarenből, bár elismerte, maradt benne tartalék.

piastri-interlagos-2

Max Verstappen úgy fogalmazott, hogy a lehető legrosszabb vezetési élményt tapasztalta meg: az autó rázott, nem kanyarodott és nem volt tapadása.

Esőriasztást adott ki szombatra az FIA

Ritka figyelmeztetést adott ki az FIA az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj előtt: a legerősebb, 4-es szintű esőzés várható szombaton a Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíj helyszínén, így a sprint és az időmérő is veszélybe kerülhet, de minimum extrém vizes pályán rendezhetik. Vasárnapra már javulhat a helyzet Sao Paulóban, bár némi esély akkorra is maradt az esőre.

Colapintót 2026-ra is megtartja az Alpine

A nap legfontosabb híre a pályán zajló események mellett kétségkívül az volt, hogy az Alpine bejelentette, hogy 2026-ban is Franco Colapinto lesz Pierre Gasly csapattársa. Colapinto a megerősítő közleményben háláját fejezte ki a csapatnak, míg Flavio Briatore kiemelte, hogy folyamatosan figyelemmel kísérte a pilóta fejlődését, és úgy látja, minden adottsága megvan ahhoz, hogy élversenyzővé váljon.

colapinto-alpine-2025-4

Megszólalt Steve Nielsen ügyvezető is, aki hangsúlyozta, hogy Colapinto fokozatosan zárkózott fel Pierre Gaslyhoz, de ugyanakkor nem tagadta, hogy a pénzügyi háttér is szerepet játszott a döntésben. Az pedig, hogy hogyan néz ki jelenleg a 2026-os mezőny, itt tekinthető meg.

Egységes(ebb) versenyidő jöhet 2026-tól az F1-ben?

Elképzelhető, hogy egységesebb versenyidőt igyekeznek meghatározni az egyes Formula-1-es nagydíjaknak 2026-tól kezdődően, de apró módosítás az időmérőket és a sprinthétvégék egyetlen szabadedzését is érintheti sajtóértesülések szerint – a kvalifikációk első két szakaszát a Cadillac érkezése miatt megnyújthatják, míg a sprintes szabadedzéseken piros zászló esetén hosszabbítás következhet. Részletek itt.

Sajtó: Kötelezővé teheti a két kiállást az F1-es Katari Nagydíjra a Pirelli?

A korábbi évek aggályai és problémái miatt állítólag a Pirelli fontolgatja, hogy maximális körszámot szabjon meg az egyes gumiszetteknek a november végi Katari Nagydíjon – írja értesülései alapján az Auto Motor und Sport. A lusaili pálya az előző három kiírás során is okozott nehézségeket a Formula-1-es istállóknak: 2021-ben még csak néhányan kaptak defektet, a 2023-as futamon viszont az edzéseken az abroncsokon talált vágások miatt az FIA és a Pirelli előírta, hogy maximum 18 kört lehet teljesíteni egy garnitúra gumin, ami háromkiállásos versenyt eredményezett (ami részben ahhoz is hozzájárult, hogy a hőség extrém módon megviselte a végig padlógázon köröző pilótákat).

Tavaly már csak javaslatot tett a gumigyártó, amelyet viszont nem mindenki tartott be: a vizsgálatok szerint ez vezetett Lewis Hamilton és Carlos Sainz defektjeihez.

Hamilton cáfol: Elég hosszú a szerződésem

Lewis Hamilton jelezte: eléggé hosszú szerződése van a Ferrarival, ezért nincs értelme újról tárgyalni vagy a távozásáról találgatni. A sokak által a helyére vizionált Oliver Bearmant ugyanakkor méltatta, aki pedig nem foglalkozik a pletykákkal. A brit emellett beszélt Felipe Massa 2008-at illető keresztes hadjáratáról is:

hamilton-austin-1

„Nincs véleményem róla. Egyáltalán nem vagyok képben a helyzettel, nem olvasok róla. Semennyire sem érint engem, szóval csak próbálok megérkezni a versenyhétvégékre és a feladatomra koncentrálni. És bármilyen oka is legyen Felipének, biztos vagyok benne, hogy ott van benne a meggyőződés, hogy ezt kell tennie.”

Elhunyt a ground effect F1-es „atyja”, Peter Wright

Szomorú hírt közölt az FIA: 79 éves korában elhunyt Peter Wright, korábbi Formula-1-es mérnök. A brit szakember az 1960-as és az 1990-es évek között dolgozott az F1-ben, ahol elsősorban az aerodinamika terén gyakorolt jelentős hatást a sportra: mindenekelőtt az első ground effect korszakban tette le névjegyét a fejlesztéseivel a Lotusnál, ahol az 1978-as világbajnok Lotus 79-es is az ő nevéhez fűződött. A visszavonulása óta technikai tanácsadóként dolgozott az FIA-nál, majd éveken át ő vezette a Biztonsági Bizottságot.

Molnár Martin szárnyalt Spában

Spában folytatódott Molnár Martin tesztsorozata a GB3-ban. A 17 esztendős sportoló a múlt héten, Snettertonban ismerkedett meg a brit Formula–3-nak beillő sorozat F4-esnél jóval gyorsabb autójával és a Rodin Motorsporttal, majd ezen a héten már Belgiumban körözött a legutóbbi három szezon bajnokát adó istállóval.

És nemcsak körözött, hanem egyenesen szárnyalt, ugyanis a 18 GB3-as autót és számos, már az idén is ebben a sorozatban versenyző pilótát felvonultató mezőnyben mindkét tesztnapot a 2. helyen zárta a Hitech GP pilótája, Deagen Fairclough mögött.

MotoGP: Alex Marquezé a péntek Portimaóban, Bulega debütált

Alex Marquez elsőségét hozta mindkét pénteki edzés a MotoGP idei utolsó előtti állomásán, a Portugál Nagydíjon. A világbajnoki ezüstérmes gresinis egyedüliként futott 1:37-es kört a délutáni tréningen, de csak három századdal előzte gyári ducatis márkatársát, Francesco Bagnaiát. Pedro Acosta legjobb KTM-esként szintén tizeden belülre került az ifjabb Marquezhez, majd jött az Aprilia és a Honda legerősebbje, Marco Bezzecchi és Joan Mir.

Rajtuk kívül Johann Zarco, Fabio di Giannantonio, Fermin Aldeguer, a továbbra is Maverick Vinalest helyettesítő Pol Espargaro, valamint Ai Ogura fért még az első tízbe, s ezáltal ők biztosították a helyüket a másnapi időmérő második felvonásában. A Yamahák közül mindenki a Q1-ben kénytelen majd kezdeni, míg a sérült Marc Marquez helyén debütáló Nicolo Bulega 17. időt motorozott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: