Kiberbiztonsági incidens az FIA-nál: Hackerek fértek hozzá Verstappen személyes adataihoz
Kibertámadás érte a Nemzetközi Automobil Szövetség egyik rendszerét: hackerek rövid ideig hozzáférhettek több száz versenyző, köztük Max Verstappen személyes adataihoz. Az esetet a nyár folyamán észlelték, az FIA pedig azóta megerősítette, hogy az érintetteket értesítették, és az ügyet a jogszabályoknak megfelelően bejelentették az illetékes adatvédelmi hatóságoknak. Az FIA közleményben reagált az esetre, hangsúlyozva, hogy azonnali intézkedéseket hoztak a versenyzők adatainak védelme érdekében. Részletek itt.
Hamilton a világ legpiacképesebb sportolója
Lewis Hamilton újabb rangos elismerést zsebelt be – ezúttal a pályán kívül. A hétszeres Formula–1-es világbajnokot a SportsPro magazin 2025-ös listáján a világ legpiacképesebb sportolójának választották. Ez már a második alkalom, hogy Hamilton a SportsPro éves 50 Most Marketable Athletes rangsorának élén végzett, miután először 2014-ben hódította meg az első helyet.

Ami a pályát illeti, Hamilton elmondása szerint a Ferrari számára a konstruktőri bajnokság második helye méltó lezárása lenne a 2025-ös évnek. A hétszeres világbajnok személyes célja, hogy ebben kulcsszerepet vállaljon: „A konzisztencia vagy akár egy dobogós hely valamikor az év vége előtt szép eredmény lenne. Ha a Mercedes előtt tudok végezni, és segíthetek a csapatnak megszerezni a második helyet a konstruktőrök bajnokságában, az jó befejezése lenne ennek az évnek.”
Ami a csapattársát illeti, Charles Leclerc optimistán tekint a jövőbe, és bár a Ferrari idén nagydíjat sem tudott nyerni, a monacói pilóta szerint 2026-ban minden megváltozhat. A csapat már most a jövőre fókuszál, és Leclerc úgy véli, az új szabályrendszerrel érkező korszakváltás lehetőséget adhat arra, hogy végre újra világbajnoki esélyekkel induljanak – 18 évvel Kimi Raikkönen 2007-es diadala után. A monacói nyilatkozata itt olvasható.
Mekies: Eltűnt a McLaren tempóelőnye
Laurent Mekies úgy gondolja, mostanra odalett a McLaren idény elején és közepén látott domináns formája, így mostantól az dönt a versenyhétvégéken, hogy az élcsapatok közül ki alkalmazkodik a legjobban a pályához és a körülményekhez. „Úgy gondolom, mostanra olyan helyzetbe kerültünk, amikor úgy vágunk neki a versenyhétvégének, hogy három vagy négy csapat harcolhat a győzelemért, ha mindent kihoznak az autójukból a pályán” – mondta többek között Mekies.

Egy másik nyilatkozatban Mekies azt is elmondta, hogy Yuki Tsunoda pontszerző formája ellenére sem győzte meg teljesen a Red Bull vezetését. A francia csapatfőnök szerint a japán pilóta teljesítménye javuló tendenciát mutat, de még mindig nem üti meg azt a szintet, amit a csapat elvár. Ugyanakkor Mekies hangsúlyozta: Tsunodának még lehet fontos szerepe a konstruktőri csata lezárásában és Max Verstappen bajnoki hadjáratának támogatásában.
Mekies arról is beszélt, hogy túlzás teljes újrakezdésként kezelni a 2026-os Formula–1-es szabályváltást. A Red Bull új motorpartnerrel építi az újgenerációs erőforrást de a csapatfőnök szerint a tudás, az emberek és a fejlesztési módszerek folytonosságot biztosítanak. A Red Bull ezért 2025-ben is aktívan fejleszt, hogy a megszerzett tapasztalatokkal még erősebb legyen az új korszakban. „Sok terület van, ahol a tudás átvihető, például a gumiknál, még ha azok változnak is, de általánosságban a fejlesztés módjában, a korrelációkban és azok érzékenységében is.”
Büntetőpontok: Verstappennek már csak Mexikót kell megúsznia
Oliver Bearman kettő, Max Verstappen pedig három büntetőpontra van jelenleg az automatikus eltiltástól, de ha a mexikóvárosi F1-es fordulóban egyikük sem gyűjt be újabbakat, mindketten fellélegezhetnek kissé, hiszen Brazíliába nyolc, illetve hat ponttal a licenszükön érkezhetnek meg – jelenleg Stroll a harmadik a „ranglistán”. Ide kattintva érhető el, hogy állnak jelen pillanatban a versenyzők a büntetőpontokkal.

Ha már számok és adatok, az ide kattintva elérhető statisztikai összeállításban összeszedtük az austini F1-es hétvége legfontosabb számszaki érdekességeit : több mint két év után vitt valaki mindent egy sprintes hétvégé, Hamilton átlépte az 5000 pontos álomhatárt, senki nem kezdett még a Ferrarinál 19 dobogó nélküli futammal, jJelenleg Russell a mezőny legstabilabb versenyzője, Verstappen 33 körrel többet vezetett sprinten, mint mindenki más összeadva.
Sainz szerint a McLaren jól kezeli a helyzetet
Carlos Sainz szerint a McLaren fegyelmezett hozzáállása a bajnoki hajrában teljesen érthető, hiszen a csapat nem engedheti meg magának, hogy a házon belüli rivalizálás veszélyeztesse a pilóták esélyeit. A Williams versenyzője úgy látja, a „papaja-szabályok” – ahogy a McLaren hívja saját belső irányelveit – a stabilitást szolgálják, és elengedhetetlenek, ha a bajnoki cím sorsa még nyitott.

Jenson Button szintén beszélt a bajnoki csatáról: „Ha eddig nem nézte valaki a Formula–1-et, most itt az ideje elkezdeni mert ez egy epikus szezonzárás lesz. Két versenyző is az első bajnoki címéért küzd, és ott van Max is, aki négyszeres világbajnok" – mondta a 2009-es világbajnok. „Lando jelenleg nagyon erős és magabiztos. Ha a következő futamokra megkapja a megfelelő autót, szerintem ő lesz a világbajnok. Habár Max is erős, nem igaz?”
Herta: Ez az utolsó esélyem az F1-re
Az IndyCar-sztár Colton Herta jövőre a Hitech csapatával indul a Formula–2-ben, hogy megszerezze az F1-es szuperlicenszhez szükséges pontokat. A 25 éves amerikai pilóta szerint ez lehet az utolsó esélye, hogy eljusson a királykategóriába. Bár lépése kockázatosnak tűnik, Herta eltökélt: a Cadillac támogatásával és a tanulásra összpontosítva próbálja megvalósítani régi álmát – az F1-es bemutatkozást.

A 25 éves pilóta ezzel gyakorlatilag „visszalép” egy szintet, hogy hosszú távon előreléphessen. „Úgy tekintek erre, mint az utolsó esélyemre a Formula–1 felé, figyelembe véve a koromat és mindent, ami eddig történt” – mondta Herta az ESPN-nek. „Nem tagadom, hogy ez egy ismeretlen terep lesz számomra, rengeteg új dologgal. De izgatottan várom, ez egy új kaland.”
Meghiúsult Doohan visszatérési terve az utolsó három futamra?
Az Alpine a nyári szünet magasságában még lebegtette a 2025-ös visszatérési lehetőséget Jack Doohan előtt, a The Race szaklap értesülései szerint kifejezetten az utolsó három nagydíjra, az ausztrál pedig össze is gyűjtötte a versenyzéshez szükséges háttértámogatást – de Flavio Briatore döntött, Franco Colapintóé marad az ülés a szezon végéig.
Albon a McLarenről: Egy pilótával több esélyük lenne
A Williams thai-brit versenyzője szerint fair a McLaren hozzáállása, viszont Verstappen emiatt esélyes az egyéni bajnoki címre. A Formula.hu helyszíni jelenlétében és a Planetf1.com portáljának Alexander Albon így véleményezte a témát: „Érdekes nézni, ahogy a McLaren játssza a lapjait. Mindkét versenyzőjükkel esélyesek a bajnoki címre, azonban, ha csak az egyiküket támogatnák, nagyobb esélyük lenne a végén az élen maradni. Azonban fair, amit csinálnak, így az utolsó pillanatig nyitott lesz a bajnokság. A Red Bull jelenleg erősnek tűnik, Monza óta működnek a fejlesztéseik. Sosem lehet Maxról megfeledkezni.”
Lawson: A Red Bullnál bírni kell a nyomást
Liam Lawson szerint a Red Bull juniorprogramját tudatosan úgy építették fel, hogy a fiatal versenyzők már korán megtanulják kezelni a nyomást – ezzel felkészítve őket a Formula–1 kemény világára. „Ez az eddigi teljes karrierem alatt így volt az F1-ben. Nem mintha olyan hosszú lenne, de így alakult. Így kerültem be a sportba tavaly, amikor Daniel Ricciardo helyére ugrottam be Szingapúr után.”
Stroll: Newey mintha transzba esne
Adrian Newey érkezése valódi fordulópontot hozhat az Aston Martinnál: a legendás tervező már most érezhetően új szemléletet hozott a csapatba Lance Stroll elmondása alapján. „Már most látszik, hogy motiválja az embereket a saját munkamódszereivel. Elképesztően inspiráló. Olyan, mintha transzba esne, miközben elképzeli, hogyan áramlik a levegő az autó felett, és hogyan működik minden együtt. Nemcsak az autót tervezi meg, hanem az egész csapat kultúrájára hatással van. Mindenkit arra ösztönöz, hogy a maximumot hozza ki magából. Izgalmas idők jönnek.”
Hivatalos: Marquez idén már nem ül motorra a MotoGP-ben
A Ducati a Malajziai GP csütörtökjén bejelentette, hogy Marc Marquez kihagyja a hátralévő két futamot, a Portugál és Valenciai Nagydíjakat, valamint az azt követő hagyományos szezon utáni tesztet – azaz idén már nem ül motorra a vállsérülése miatt. Marquez néhány hete Indonéziában bukott nagyot, amikor Marco Bezzecchi nekiment az első körben, a legutóbbi orvosi vizsgálat során pedig arra jutottak, hogy bár gyógyul a seb, de további négy hétig mozdulatlanul kell hagynia a karját a spanyolnak, mielőtt elkezdheti a rehabilitációt.