Rovanpera elhagyja a WRC-t és formulaautózni kezd
Nem lehet kérdés, mi volt a nap legnagyobb híre: Kalle Rovanpera a 2025-ös szezon végén távozik a rali-világbajnokságból, és helyette a pályaversenyzésben folytatja karrierjét. A kétszeres rali-világbajnok 2026-ban a Toyota Gazoo Racing támogatásával indul a japán Super Formula bajnokságban, és „a pályaversenyzés legmagasabb szintjét célozza meg” - jelentette be. A finn hozzátette: 2026-ban Japánban versenyez, de közben szeretne felkészülni arra, hogy 2027-ben az F2-ben álljon rajthoz.

A pályaversenyzés legmagasabb szintje természetesen az F1, ahova a Toyota gyári csapata egyre nagyobb szerepvállalással gyűrűzik be a Haason keresztül – mivel Rovanpera még csak 25 esztendős, a márka egyik ikonjaként akár ezt sem lehet kizárni nála a jövőben.
Senki nem indulhat el Ben Sulayem ellen?
A Nemzetközi Automobil Szövetség december 12-én tartja elnökválasztását, de nem kizárt, hogy az eredmény már most eldőlt: Mohamed Ben Sulayem újabb ciklusát ugyanis jelen állás szerint senki sem veszélyezteti, mivel az ellenjelöltek nem tudják teljesíteni a szabályok által előírt csapatösszeállítást.

Az egyik kulcsfeltétel, hogy a hét sportért felelős alelnök mindegyike más régióból származzon, köztük egy Dél-Amerikából. A probléma ott kezdődik, hogy a közzétett lista alapján csak egyetlen dél-amerikai jelölt felel meg a követelményeknek: Fabiana Ecclestone, aki viszont jelenleg Ben Sulayem csapatának tagja, és az FIA dél-amerikai alelnöke. Ez automatikusan ellehetetleníti, hogy bármely másik elnökjelölt érvényes listát állíthasson össze.
Sainz: Csata és előzések helyett barátnők és celebek
Sokan panaszkodtak, hogy az F1-es Szingapúri Nagydíj mennyire unalmas volt – Carlos Sainz szerint viszont a verseny sokkal izgalmasabb volt, mint amit a tévénézők láthattak. A spanyol pilóta kifogásolta, hogy a közvetítés során fontos csatákról maradtak le, miközben a rendező inkább celebeket és barátnőket mutatott. Fernando Alonso is csatlakozott a kritikához, ironikusan megjegyezve, hogy talán ideje lenne a pályán történő eseményekre fókuszálni.

Sainz egyébként arról is beszélt, hogy szerinte nem Max Verstappen a leggyorsabb pilóta a Formula–1 mezőnyében, ha egyetlen körről van szó. A spanyol versenyző úgy látja, Charles Leclerc és Lando Norris egykörös tempóban kissé előrébb járnak, de versenyen továbbra is a négyszeres világbajnok holland számít etalonnak.
Wolff: Hiányzik az F1-ből a „gonosz”
Christian Horner idén nyáron vesztette el csapatfőnöki pozícióját a Red Bullnál, s régi nagy riválisa, Toto Wolff a Sport Bild kérdésére elárulta, hogy Horner nélkül más lett a paddock hangulata: „Túlzás lenne azt mondani, hogy személyesen hiányzik, de kétségtelen, hogy nélküle más. Összességében hiányzik. Szükség van személyiségekre ebben a sportban. Kell, hogy legyen egy gonosz. Christian ebben mindig jó volt, mert kényelmesen érezte magát ebben a szerepben.”
Szingapúri statisztikák: 10 bajnoki cím, 0 győzelem, 30–0
FormulaPlusz rovatunkban összegeztük a szingapúri F1-es hétvége legérdekesebb statisztikáit: A McLaren a második tízszeres konstruktőri bajnok, Giovinazzi több kört vezetett Szingapúrban Verstappennél, ez volt itt az első kieső és a második safety car nélküli futam, Alonso vs. Stroll 30–0. Mindezek részletesen kifejtve sok más érdekesség társaságában elérhetőek ide kattintva.
Steiner: Bajba kerülhet a McLaren
Günther Steiner úgy véli, a McLarennél eljött az idő arra, hogy a csapat minden figyelmét és erőforrását Oscar Piastrira összpontosítsa, különben veszélybe kerülhet az egyéni világbajnoki cím. „Amit Szingapúrban láttunk, az nem egy bajnok gárdához méltó show volt. Vagy hagyják őket versenyezni, vagy ha attól tartanak, hogy elveszítik a bajnokságot, akkor döntést kell hozni. Két út van, és valamelyiket választani kell” – mondta Steiner.
A Mercedesnél tudják, hogy mitől javultak fel
Andrew Shovlin, a Mercedes helyszíni mérnökigazgatója elmagyarázta, miért sikerült a csapatnak végül legyőznie a szingapúri hőség és páratartalom iránti ellenérzéseit, amely régóta komoly akadályt jelentett a csapat számára. Elmondása szerint az eredmény a csapat „hátsó gumiabroncsok kezelésével kapcsolatos kemény munkájának” köszönhető, különösen azokon a pályákon, ahol azok nagyon megterhelő körülmények között működnek.
„Arra törekedtünk, hogy javítsuk az autó kezelhetőségét, hogy a pilótáknak ne kelljen a gázpedált használniuk a kanyarok kijáratánál, hogy tovább tudják fordítani az autót” – mondta többek között Shovlin. „Most már sokkal jobban fordul, ami mindenképpen segít. Emellett megpróbáltuk a gumiabroncsokat elszigetelni a fékdob hőjétől, és valamilyen hűtést biztosítani körülöttük. Ez is olyan feladat volt, amin folyamatosan dolgoztunk, ahogyan az összes csapat. Remélhetőleg hasznos eredményeket értünk el ezen a területen.”
A csapat részéről az is kiderült, hogy ritkán látható együttműködést folytatnak a Cadillackel Valtteri Bottasszal kapcsolatban. A brackley-i csapat tartalékversenyzője, aki 2026-ban már az amerikai újonc istállóval tér vissza a Formula–1 rajtrácsára, elárulta, hogy Toto Wolff és a Cadillac csapatfőnöke, Graeme Lowdon már egyeztetnek az átmenetről, a Mercedes pedig teljes támogatását adta a váltáshoz – így Bottas már részt vesz a Cadillac előkészületeiben is.