DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

F1-es sprintek és Cadillac: a nap hírei

Bejelentést tett az F1, lehet készülni 2026-ra, új érdekességek derültek ki a Cadillacről, a második helyre lő a Ferrari: a nap F1-es hírei a Formula.hu összefoglalójában.

 

Bejelentették a 2026-os F1-es sprintek helyszíneit

Kínában, Miamiban, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Hollandiában és Szingapúrban rendeznek 2026-ban sprintfutamot – derül ki a Formula-1 és az FIA közös keddi bejelentéséből.

f1-sprint



Ez a hatos lista megegyezik azzal, amelyet néhány hete a zandvoorti pálya a közösségi médiában véletlenül kiszivárogtatott. A sprintek száma tehát jövőre is változatlan lesz, a helyszínek kapcsán viszont sok az újdonság.

Részletek ebben a cikkben!

 

A 2026-os F1-es futamok kezdési időpontjai

Elkerüli a Kanadai Nagydíjjal az Indy 500-at az F1: az FIA közzétette a 2026-os szezon összes pályaeseményének kezdő időpontját – hoztuk a teljes listát magyar idő szerint!

A teljes táblázat ebben a cikkben található!

 

Kitűzte első F1-es célját a Cadillac

Számszerűsíteni nehéz lenne a Cadillac céljait a bemutatkozó F1-es szezonjukra, ezért Graeme Lowdon csapatfőnök szerint elsőként az a céljuk, hogy mindent jól csináljanak, és ezzel kivívják a riválisok tiszteletét.

Lowdon nyilatkozata itt olvasható!

 

Perez „beszélte le” a fiatalokról a Cadillacet?

A Sergio Perezzel történt találkozó után vált véglegessé, hogy a Cadillac inkább a tapasztalatra szavaz a fiatalság helyett: Dan Towriss szerint rendkívül meggyőzően teljesített a mexikói a megbeszélésükön. Valtteri Bottasszal együtt ők a „megfelelő versenyzők a megfelelő időben”.

„Checo tapasztalata igazán megmutatkozott. Remekül teljesített a találkozónkon, és úgy távoztunk, hogy nagyon izgatottak voltunk a jelöltsége kapcsán. Talán a találkozó előtt még egy fiatalabb versenyzőt kerestünk volna, de Checo fantasztikus volt, és a tapasztalat ténylegesen elvált azoktól, akik még nem kaptak ülést.”

 

Sainz: A Williams vált életem projektjévé

Mostanra „élete projektjévé” vált a Williams felvirágoztatása – állítja Carlos Sainz, akinek legfőbb célja visszavezetni a Formula-1 csúcsára a patinás istállót. A spanyol azt is elárulta, hogy mindig hat hónapos távlatokban gondolkodik.

„Semmi sem tenne boldogabbá az életemben, mint az, hogy megérkezem egy ilyen fiatal projekthez, mint a Williamsé, és a csúcsra jutnék velük. Úgy vélem, ez a legjobb sztori, amit írhat egy sportoló: felépíteni egy családot, és nyerni azokkal az emberekkel.”

„Úgy gondolom, jó helyzetben van a Williams: már most sok fejlődést mutat tavalyhoz képest. És igen, semmi sem motivál jobban annál, mint hogy visszavezessem a győztes útra a Formula-1 egyik legtörténelmibb csapatát. Mindig mondom Jamesnek, hogy most ez életem projektje, ezt akarom elérni.”

 

Vasseur: A Ferrari fő célja a második hely megtartása

A maranellóiak ugyan továbbra is várják első futamgyőzelmüket az idényben, de a francia szakvezető hangsúlyozta: a konstruktőri bajnokság második helyének megőrzése az elsődleges cél.

„Úgy gondolom, vannak pályák, ahol ismét jó formát mutathatunk, kezdve a következő versennyel, hiszen eddig mindig erősek voltunk Bakuban” – mondta Vasseur.

„A legfontosabb most az, hogy a bajnokságban második helyen végezzünk. A McLaren egy másik bolygón van, mi a Red Bullal és a Mercedesszel küzdünk. A csapat számára elsődleges feladat a konstruktőri második hely megszerzése, ezután következnek a futamgyőzelmek.”

 

Kiderítette az Aston Martin, mi okozta Alonso monzai kiesését

Kavicsok vezettek Fernando Alonso búcsújához a bő egy héttel ezelőtti F1-es Olasz Nagydíjon – közölte az Aston Martin. A technika ördöge által idén már nem először sújtott spanyol a 24. körben kényszerült feladni a futamot Monzában, miután egyszerűen megadta magát a jobb első futóműje az Ascari-sikán utáni kerékvetőn. Alonso maga furcsának nevezte a történteket, mivel érzése szerint nem fordult szélesebben, mint korábban.

Most maga az Aston Martin közölte, hogy egy korábbi kavicsfelverődés váltotta ki a hibát: „A csapat megerősítheti, hogy némi kavics találta el az első körben Fernando autóját több helyen is, beleértve a felfüggesztést, ami megrongálódott ettől. A csapat nem volt tudatában a sérülésnek. Az alacsony szintű, de folyamatos terhelés vezetett végül az alkatrész meghibásodáig” – olvasható az Aston rövid kommünikéjében.

 

WRX: Összeeresztik a vb és Eb mezőnyét, három magyar is megmérkőzik Kristofferssonékkal

Különleges formátumot gondoltak ki a Ralikrossz-világbajnokság szervezői a szeptember 20-21-i szezonzáró hétvégére: a WRX és az RX1 Európa-bajnokság mezőnye összeömlesztve versenyez majd Törökországban, az Istanbul Parkban, így az év utolsó versenye az eddigi legnagyobb, 14 fős mezőnnyel zajlik majd.

A változtatást a kényszer szülte, hiszen a WRX-ben a szezon elején sem túl nagy, kilencfős létszámból mindössze négy autó maradt a végére, ez vezetett a kreatív megoldáshoz, hogy vegyítik őket az Euro RX1 tíz résztvevőjével, méghozzá olyan módon, hogy a szombati nap során közös előfutamokat teljesít a két bajnokság (külön pontozással), majd önálló elődöntőket és döntőket futnak.

Az Euro RX1 szezonja hivatalosan véget is ér szombaton, a versenyzők azonban maradnak vasárnapra, ahol „szabadkártyás” státuszban vesznek részt a WRX második versenynapján, immár nem csupán az előfutamokon, hanem az elődöntőkben és a döntőkben is, így harcba szállhatnak a dobogóért és akár győzelemért, de pontokat nem szerezhetnek.

 

Bezzecchi és az Aprilia a fő kihívó? – Formula Motocast

Marco Bezzecchi és az Aprilia vált Marc Marquez fő kihívójává? Hogyan sikerült a V4-es Yamaha bemutatkozása? Milyen mélyre kerülhet még idén Francesco Bagnaia? Ezek a fő kérdések a misanói forduló után, de ezen felül beszéltünk még a többiek teljesítményéről, a pilótapiac alakulásáról, valamint a MotoE megszűnéséről is.

A Formula Motocast friss adása elérhető kedden 18 órától a YouTube-csatornánkon és a különböző podcastmegosztó felületeken:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: