Exkluzív: Drugovich a majdnem-debütálásokról
Felipe Drugovich exkluzívan beszélt a Formula.hu-nak a „majdnem-lehetőségekről”, jelenlegi szerepköréről, valamint arról, milyen közösen dolgozni Fernando Alonsóval.
Horváth Dániel interjúja itt olvasható!
Verstappen edzője: Háború volt 2021-ben
Bradley Scanes, Max Verstappen korábbi edzője drámai részletekkel idézte fel a 2021-es F1-es idényt, amely szerinte az utolsó hétvégéken igazi „háború” volt. A szakember elárulta, hogy a holland pilóta elképesztő munkát fektetett a felkészülésbe: még a szaúdi pálya saját szimulátoros verzióját is megcsináltatta, hogy előnyt szerezzen.
Scanes szerint a feszültség a paddockban is tapintható volt, és a Mercedes–Red Bull rivalizálás minden szinten háborús hangulatot teremtett.
„Max külön szintet képvisel ma az F1-ben” – Villeneuve
Jacques Villeneuve szerint Max Verstappen „nem jobb”, mint az F1 dicső múltjának „nagyon jó” pilótái, bár továbbra is úgy véli, hogy a holland versenyző jelenleg egy saját kategóriát képvisel.
„Jelenleg egy átlagos pilóta elfogadható teljesítményt nyújthat” – magyarázta. „Ha visszatekintünk, régebben egy átlagos pilóta két másodpercet kapott körönként, ma egy átlagos pilóta csak fél másodpercet. Ez elfogadható” – fogalmazott.

„Ha visszatekintünk a múltra, Ayrton Senna és Alain Prost korszakában minden évben öt olyan pilóta volt, mint Max Verstappen” - mondta.
„Most csak Max van, így a mezőny... most sok jó pilóta van, míg korábban néhány rendkívül jó pilóta és egy sor jó pilóta volt. Szóval szerintem az egész rendszer megváltozott. Max nem jobb, mint a régi idők nagyjai, de most egyedül van ezen a szinten, így kiemelkedik, ő jelenti a különbséget. Egy igazi versenyző, és már nem sok ilyen van…”
Piastri szerint is egy kicsit olyan, mint Prost
A négyszeres világbajnok Alain Prost szerint Oscar Piastri önmagára emlékezteti – a francia még a Goodwoodi Sebességfesztiválon mondta ezt a McLaren vb-éllovasáról, az ausztrál pilóta pedig a minap reagálhatott is erre.
Prost így fogalmazott Goodwoodban: „Tetszik, ahogy viselkedik. Egy kicsit olyan, mint én, hogy átgondolja, mikor kell a megfelelő manővert végrehajtani az előzéshez, és egy kicsit okosabb.”
„Nagyon klassz, hogy Alain ezt mondta. Néhányan már összehasonlítottak Prosttal. Bizonyos szempontból én is így látom” – mondta Piastri az Autosportnak.
„Nyilván más a mai F1, természetesen régen sokkal több volt a megbízhatósági probléma, sokkal több volt a versenyzők által okozott megbízhatósági probléma is. Szóval szerintem bizonyos szempontból elég más, de a mentalitás bizonyos szempontból ugyanaz, azaz az, hogy kiegyensúlyozottak próbálunk lenni.”
Kemény kritikát fogalmazott meg Vettel az F1 jövőjéről
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a közelgő 2026-os Formula–1-es szabályváltozások kapcsán éles kritikát fogalmazott meg. Bár elismeri a környezetbarát törekvéseket, szerinte a tervezett rendszer drága, nehezen kivitelezhető és nem kínál valódi előrelépést. Vettel úgy véli, a sport ismét a 2014-es hibákat ismételheti meg, miközben a versenyautók túl nehezek, a nézők pedig elveszíthetik az élményt, amiért a Formula–1-et szeretik.
Változás a szabályzatban: Bottas nem kezdi büntetéssel 2026-ot
Ahogy arról tegnap beszámoltunk, értesüléseink szerint Valtteri Bottas aláírta szerződését a Cadillac F1-es csapatával, s a bejelentésre a jövő héten sor is kerülhet. Ez egészen néhány héttel ezelőttig azt jelentette volna, hogy az újonc amerikai csapat egyik autója rajtbüntetéssel kezdi meg története első F1-es nagydíját, ugyanis Bottas karrierje eddigi utolsó versenyén, a 2024-es szezonzárón két balesetet is okozott, melyek közül a második következtében kiesett, s nem tudta letölteni a Magnussennel való ütközésért járó büntetést, amit így öt rajthelyes visszasorolássá alakítottak – a következő versenyre, melyen a finn pilóta részt vesz majd.
Azonban július végén közzétették a sportszabályzat módosítását, melyek értelmében a rajtbüntetések (például a büntetőpontokhoz hasonlóan) 12 hónap után elévülnek. A szabályzat B1.10.4.g pontjának módosított szövege így szól:
A rajtbüntetést (bármennyi helyről szól) a következő sprinten vagy futamon kell letölteni, melyen a versenyző a következő 12 hónapos periódusban részt vesz.
Nevet vált az F1-es Holland Nagydíjra a Stake
Nem használhatja a Stake nevet a jövő hétvégi F1-es Holland Nagydíjon a Sauber csapata.
Az istállót hivatalosan Stake Kick F1 Teamnek hívják, a közbeszédben leginkább a Stake néven emlegetjük őket, és a főszponzor az autón is jelentős hangsúlyt kap – Hollandiában azonban betiltották a sportfogadási reklámokat, így erre a hétvégére nevet kell változtatnia a hinwili alakulatnak.
Korábban is volt már ilyenre példa, most is a Kick név fog előtérbe kerülni.
A Red Bull két új tehetséget igazolt le – egyikük a következő F1-es pilótanő?
A Red Bull Junior Team két ígéretes fiatal pilótával erősítette meg utánpótlásprogramját. A nagyobb figyelem talán a mindössze 15 éves svájci versenyzőnőre, Chiara Bättigra irányul, aki jövőre a Formula–4-ben folytatja pályafutását. A fiatal tehetség a hónap elején, az Estorilban rendezett Red Bull Driver Search válogatón bizonyította rátermettségét, ahol először próbálhatta ki az F4-es gépet a Campos Racing támogatásával.

Bättig mellett az olasz-argentin Mattia Colnaghi is csatlakozott a Red Bull Junior Teamhez. A fiatal versenyző jelenleg vezeti a Eurocup-3 bajnokságot az MP Motorsport színeiben, s 2026-ban a FIA Formula–3-ban is ezzel a csapattal folytatja.
MotoGP: Elkezdődött a Magyar Nagydíj hétvégéje!
Balogh Tamás képviseli a Formula.hu-t a MotoGP magyar futamán a Balaton Park Circuit paddockjában ezen a hétvégén.
Hogy mi hangzott el ma, arról ebben a cikkben olvashattok!