Bejelentette névadó szponzorát az Audi F1-es csapata
Immáron névadó szponzora is van a leendő gyári Audinak a Formula-1-ben: a szerdai bejelentés értelmében a brit központú pénzpiaci cég, a Revolut csatlakozik a projekthez főtámogatóként 2026-tól.
A mai bejelentést „mérföldkőként” kezeli közleményében az Audi: elmondásuk szerint a Revolut egyfelől komolyan integrálva lesz az istálló pénzügyi működésében, másfelől a két vállalat fő célja, hogy közösen új módjait találják meg annak, hogyan léphetnek interakcióba a rajongók, különösen a fiatal generáció tagjai az F1-es versenyhétvégék során.
Megvan a Renault új vezérigazgatója
A Renault Csoport igazgatótanácsa, amely ma Jean-Dominique Senard elnökletével ülésezett, a kormányzási és javadalmazási bizottság ajánlása alapján úgy döntött, hogy François Provostot nevezi ki a Renault SA vezérigazgatójának és a Renault sas elnökének négyéves időtartamra, valamint a Renault SA és a Renault sas igazgatójának, július 31-i hatállyal.
François Provost, aki korábban beszerzési, partnerségi és külkapcsolati igazgató volt, 23 éves tapasztalattal rendelkező, tapasztalt vezető a csoporton belül.
Marko megerősítette: Verstappen marad 2026-ra a Red Bullnál
Helmut Marko a hétvégi F1-es Belga Nagydíj után határozottan kijelentette: Max Verstappen jövőre is náluk fog versenyezni. Egyúttal arról is beszélt a Red Bull sportszakmai tanácsadója, hogy Christian Hornernek főként a teljesítmény visszaesése miatt kellett távoznia.
A részletek ezen a linken olvashatók!

Nem hoz már nagy F1-es fejlesztést idén a Ferrari
Nem érkezik több jelentős fejlesztési csomag a Ferrarihoz – jelentette ki Frederic Vasseur, a vörösök Formula-1-es csapatfőnöke, aki hozzátette: apró újítások azért kerülnek még majd fel az SF-25-ösre.
A Belga Nagydíj hétvégéjén debütált a Scuderia új hátsó futóműve, amelyet már hónapok óta belebegtettek, hogy megoldhatja a maranellói istállót állítólag idény eleje óta kínzó problémát, miszerint nem tudják kellően alacsonyra állítani az autó hasmagasságát, emiatt pedig kompromisszumra kényszerülnek a beállítások és ezáltal a teljesítmény terén.
Az új hátsó felfüggesztés előtt pedig egy átszabott padlólemezt is kapott a 2025-ös autó még Spielbergben. Ott az Osztrák Nagydíjon egyértelműen második erő volt a Ferrari, s most Spában is hoztak egy dobogós helyezést Charles Leclerc révén.
A továbbiakban azonban már nem láthatunk nagyobb újításokat a Ferrarin, csak pályaspecifikus vagy egyedi körülményekhez igazodó módosításokat fognak eszközölni az autón – erről maga Vasseur beszélt a belgiumi futam után.
Félrement a Mercedes, ennek issza meg a levét Antonelli
Rossz irányba mentek el az autóval, ennek pedig különösen Andrea Kimi Antonelli fizeti meg az árát újoncként – így vélekedik a 18 éves pilóta utóbbi időben látott küszködéséről a Mercedes két szakembere, Andrew Shovlin és James Allison.
„Úgy vélem, azt láthattuk az utóbbi időmérőkön, hogy George a többéves F1-es tapasztalatára támaszkodik, és igyekszik kihozni a legtöbbet egy bonyolult autóból. Kimi nem tud erre támaszkodni, és valószínűleg ezért láthatunk némi váltást az eredményeiben az utóbbi időben” – nyilatkozta a Mercedes vezető pályamérnöke.
„Kimi meredek tanulási görbén halad, és csak jobbá fog válni versenyzőként” – tette hozzá Shovlin. „A tény, hogy a korai teljesítményei jobbak voltak, mint a mostaniak, majdnem biztosan annak köszönhető, hogy az autó nem annyira versenyképes, ahogy azt láthatjuk visszaköszönni George eredményeiben is.”
Ferrari-motorral tesztelhet az Audi, Mercedesszel az Aston–Honda az FIA előírása alapján
Két évig kötelesek lesznek ellátni jelenlegi partnereiket a mostani erőforrásokkal az F1-es motorgyártók, hogy a csapatok korábbi autós teszteket hajthassanak végre – számolt be az FIA döntéséről a Motorsport.
Az angol kifejezés rövidítése miatt TPC-teszteknek hívott események, amelyeken legalább kétéves technikát használhatnak az alakulatok, fontos részei lettek a Formula-1-es istállók programjának: egyfelől a juniorjaik felkészítésére használják, másfelől viszont olykor az aktuális versenyzőik is próbálgatnak beállításokat – Max Verstappen és a Red Bull tavalyi hasonló imolai alkalma után érkezett is a szigorítás, hogy a szerződtetett pilóták legfeljebb 1000 km-t teljesíthetnek egy szezon alatt.
2026-ban viszont speciális helyzet áll elő, ugyanis a csapatok fele motorbeszállítót vált az új szabályrendszerre: az Audi váló Sauber saját erőforrásokkal megy majd a Ferrarié helyett, az Aston a Honda gyári partnere lesz és így lecseréli a Mercedest, amelyet viszont az Alpine fog használni a saját hajtáslánca helyett, míg a Red Bull és a Racing Bulls saját motort készít, de már nem a Honda, hanem a Ford technikai támogatásával.
Mi vár ránk az F1-es Magyar Nagydíjon?
Jön a 2025-ös F1-es szezon 14., egyben legjobban várt versenyhétvégéje: menetrend, változások, tudnivalók, esélyek, várakozások a mogyoródi futammal kapcsolatban.
„Nem fair, hogy büntetnek azért, mert könnyű és alacsony vagyok” – Bautista-exkluzív
Az előnyeit elvették, a hátrányait felnagyították: elmagyarázta a spanyol, miért érzi igazságtalannak a WSBK súlyszabályát. A kétszeres világbajnokkal készült exkluzív interjúnk első része Balogh Tamás tollából ezen a linken olvasható!
Shakedown: A Skoda-projekt háttere – Vincze Ferenc
Miért vágott bele az új projektbe, miért érkezett egy 2025-ös Fabia RS, hogyan épül a csapat, mi várható és mikor láthatjuk majd újra a pályán? Erről beszélgettünk a Formula Shakedownban Vincze Ferenccel.