DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Piastrié az utolsó szó: a nap F1-es hírei

Az F1-es Belga Nagydíj vasárnapjának legfontosabb hírei, nyilatkozatai, érdekességei a Formula.hu esti összefoglalójában.

 

Oscar Piastri nyerte az F1-es Belga Nagydíjat

Másfél óra várakozás után rajtolhatott el az idei F1-es Belga Nagydíj, a gördülő rajt után pedig az első éles körben megelőzte Lando Norrist ,ezzel átvette a vezetést Oscar Piastri. A felszáradó pályán időben váltott slickekre a vb-éllovas, aki ezzel meg is nyerte a versenyt, és legyőzte a pole-ból rajtoló csapattársát, aki a második helyen futott be. A dobogó alsó fokát Charles Leclerc szerezte meg Max Verstappen előtt.

A futam összefoglalója és végeredménye itt található!

 

Piastri előnye 16 pontra nőtt a tabellán

Tizenhat pontra nőtt Oscar Piastri előnye Lando Norrisszal szemben az F1-es pontverseny élén: az ausztrál szombaton egy, vasárnap hét pontot nyert csapattársával szemben, így ő mehet magabiztosabban a Magyar Nagydíjra.

Jelentős változások nem történtek a hétvége során, főleg vasárnap, de a részletes tabellák ezen a linken találhatók!

 

Piastri elégedett, Norris elismerte a riválist

Így értékelt Piastri: „Nagyon eseménydús volt. Tudtam, hogy az első kör a legjobb esélyem megnyerni a futamot. Jól gyorsítottam ki az egyes kanyarból, majd a lehető legkevésbé emeltem el az Eau Rouge-ban, ez pedig elégnek bizonyult” – idézte fel a leintést követően az első kör eseményeit, mosollyal az arcán.

„Kicsit csalódott voltam a gördülőrajt miatt, mivel azt gondoltam, megfoszt egy lehetőségtől. De aztán jött a jó kanyarkijárat, közel tudtam maradni, és onnantól már tudtam, hogy csak egy kicsit kevésbé szabad elemelnem, mint Lando, és a pályán kell maradnom. Eseménydús volt ott fent a dombon, de összejött” – tette hozzá a döntő pillanat kapcsán.

f1-piastri-spa-mclaren-win



Norris elismerte csapattársát: „Oscar jó munkát végzett. Az Eau Rogue kanyarban bevállalósabb volt, és meg is tudta tartani a helyezést. Semmire sem panaszkodhatom, hiszen gyorsabb volt az elején, ami után nem tudtam mit tenni. Szeretnék első lenni, de Oscar megérdemelte a mait.”

 

Brown szerint Norrisnak gondja volt, Norris szerint nem

Zak Brown szerint technikai gondja lehetett a britnek, bár azt nem mondta meg, hogy Piastrinak is volt-e: „Apró akkumulátorproblémánk volt, amelyet még meg kell vizsgálnunk, de biztosan nem segítette őt” – mondta el Brown a Sky Sportsnak Norris kapcsán. Finoman célzott arra, hogy a technikai rendellenesség eldönthette az első körös csata kimenetelét: „A rajtnál jelentkezett az akkumulátorprobléma. Egy kicsi is dönthet, különösen, amikor felfelé mennek a dombon.” Arra a kérdésre, hogy Piastrit is érintette-e a probléma, Brown bizonytalan választ adott: „Hadd végezzem el a házi feladatot. Mindenesetre gondjaink voltak az akkumulátorral ott, a rajtnál.”

Norris viszont csak legyintett minderre: „Nem. A szélárnyék, amit már szombaton is láttunk. A szélárnyék, különösen, ha nedves az út, és különösen, ha az első autó vagy, akkor át kell nyomnod az első vízfolton, ami azt jelenti, hogy ilyen esőben ez a hatás még nagyobb, mint általában.”

„Nem sikerült a legjobb ív az 1-es kanyarban, ezért meg kell néznem a dolgokat. Két megcsúszásom volt a kanyar kijáratánál, és talán az segített volna kijönni a bajból. Ahogy szombaton láttuk, nehéz az elejétől vezetni. Nem azt mondom, hogy én csináltam a legjobban, de úgy tűnik, hogy ezen a hétvégén szembeszél fújt a egyenesben, és szinte lehetetlen volt az élen maradni.”

 

Leclerc elégedett a dobogóval, Verstappen nem boldogtalan

„Max az egész verseny alatt két másodpercen belül volt, így soha nem könnyű” – kezdte az értékelést Leclerc. „Tudtam, hogy a verseny első köre lesz a legnehezebb számunkra, mert talán nem volt meg az a leszorítóerő, amivel a McLaren vagy Max rendelkezett. Szerencsére elég gyorsan felszáradt a pálya, és akkor már jó volt a tempó. De Max az egész verseny alatt üldözött, így elégedett vagyok, hogy sikerült megtartanunk a harmadik helyet.”

Verstappen pedig elég világosan fogalmazott: „A száraz abroncsokon Charles el tudott húzni egy kicsit, ám hibázott egyet, ami miatt vesztett másfél másodpercet – emiatt úgy tűnhetett, hogy versenyben lehetek vele, de a valóságban sosem voltam harcban. Persze, mindig megpróbálok pozíciókat szerezni, de a hátsó szárnyunk beállítása ezt ma nem tette lehetővé. A legnagyobb problémánk pedig továbbra is az abroncsok életben tartása.”

„Nem ott vagyunk, ahol szeretnénk lenni, de próbálkozunk. A tegnapi győzelem jó eredmény volt, de tudtuk, hogy nem reális. Ma a beállítások módosításával és a hátsó szárny beállításaival akartunk gyorsulni – de így is a harmadik hely lehetett volna a legjobb kimenetel ma. Sajnos ez sem sikerült.”  

 

Russell szerint visszalépésben van a Mercedes

George Russell „lehangoló teljesítményről” és az év legrosszabb szerepléséről beszél a Belga Nagydíj után. Hiába hozott stabil ötödik helyet, úgy érzi, a hűvös körülmények között a Mercedesnek ennél többre kellett volna képesnek lennie. Akárcsak szombaton, ismét kiemelte, „nagy visszalépés” történt a Mercedesnél – ennek kezdetét a Spanyol Nagydíjra vezeti vissza.

„Ez nagyon lehangoló teljesítmény tekintetében, tényleg meg kell értenünk, mi folyik itt, és miért tettünk meg ekkora lépést hátrafelé, mert a mai körülményekre lehet azt mondani, hogy ideálisak voltak számunkra és az autó számára. És megint csak az év legrosszabb teljesítménye lett belőle. Nagyon le kell ülnünk a héten, és kitalálnunk valamit” – nyilatkozta keserűen Russell a Belga Nagydíjat követően a helyszíni riportereknek.

„Változott az érzet, már nem olyan élvezetes vezetni az autót, mint korábban, hiányzik a hátsó stabilitás, ami az év kezdetén sokkal jobb volt. Kimi és én kollektíven azért hibázunk többet, mert az autót nagyobb kihívás vezetni” – írja fel a sűrűbb vezetői hibákat a nehezebben kezelhető W16 számlájára Russell.

 

„Akkor mondják azt, hogy csak száraz pályán mehetünk” – Verstappen nem értette

Nem értett egyet a Belga Nagydíj másfél órás elhalasztásával Max Verstappen: a Red Bull négyszeres világbajnoka szerint pár kör a biztonsági autó mögött elég lett volna, hogy kellően megtisztítsák a pályát, és legyen egy esős versenyük, felesleges volt a felvezető kör után lefújni mindent.

Amikor megkérdezték, mikor szerette volna, hogy a verseny elinduljon, Verstappen így válaszolt: „Három órakor, azonnal. Még az eső sem esett. Természetesen az 1-es és az 5-ös kanyar között elég sok víz volt. De ha két kört megtettünk volna a biztonsági autó mögött, akkor sokkal tisztább lett volna, és a pálya többi része egyébként is készen állt a rajtra. Kicsit kár. Tudtam, hogy Silverstone miatt kicsit óvatosabbak lesznek, de ez sem volt logikus. Akkor jobb lenne azt mondani, hogy ’várjunk, amíg teljesen megszárad’, és slick gumikon induljunk, mert számomra ez nem igazán esős verseny.”

 

Szokatlan módon szivárgott ki a 2026-os F1-es sprintek menetrendje

A Formula.hu erre a hétre várta a 2026-os sprintek menetrendjének bejelentését, a Holland Nagydíj hivatalos X-fiókja pedig – minden előzetes bejelentés vagy hivatalos közlemény nélkül – szombat este, gyakorlatilag éjfél környékén megosztott egy grafikát, amelyen a 2026-os szezon sprintformátumú futamainak helyszínei szerepeltek. 

A poszt ugyan gyorsan elterjedt, de rövid idő alatt törlésre került, a sprintversenyek listájának kiszivárgása azonban így gyakorlatilag félhivatalos bejelentésként is értelmezhető. A grafika teljesen megegyezik azzal, amit a Formula.hu-nál vártunk – ez alapján 2026-ban az alábbi hat helyszín ad majd otthont sprintes hétvégének:

Kína (Sanghaj), Egyesült Államok (Miami), Kanada (Montreal), Egyesült Királyság (Silverstone), Hollandia (Zandvoort), Szingapúr (Marina Bay)

 

Razgatlioglu tarolt – és beleszeretett a Balaton Parkba!

Triplázott a török a magyar Superbike-vb-hétvégén, és kérdésünkre válaszolva máris az egyik kedvencének nevezte a balatoni pályát. Barta Kristóf számára bukással, de sok tanulsággal ért véget a hazai futam.

Balogh Tamás helyszíni összefoglalója a Balaton Parkból itt olvasható!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: