Változás jöhet a Red Bull motorrészlegénél
Átalakulásra lehet számítani Christian Horner menesztése után a Red Bull által 2021-ben alapított motorgyártó részleg, a Red Bull Powertrains berkein belül is. A vállalat részvényesei – egyebek mellett – a menedzsmentbeli erőviszonyok kiegyenlítésének jegyében döntöttek a vezetőváltás mellett és a kiszivárgott információk szerint ez a motorrészlegnél is érezteti majd a hatását.

Nagy valószínűség szerint a vezetői tisztséget az RBPT-nél is a Horner helyére lépő Laurent Mekies veszi át, így a struktúra nem változik, azonban a Formula.hu forrásai szerint a vállalatvezetés nagyobb és fontosabb szerepet szán a motorrészleg technikai igazgatójának, Ben Hodgkinsonnak. Míg Mekies elsőszámú feladata a Red Bull nagyobbik csapatának felrázása lesz, addig Hodgkinson a technikai igazgatói feladatok mellett a motorműhely irányításában, teljes koordinációjában is nagyobb szerephez jut majd.
A versenyzők nyilatkozatai a hétvége kezdetén
A sajtónapi nyilatkozatok az egyes nevekre kattintva érhetőek el.
Oscar Piastri szerint neki is okoz néha nehézséget a Mclaren F1-es autójának viselkedése, de nem panaszkodik erre, azt viszont elismerte, hogy ő sem tud vele mindig 100%-ot autózni, mert vannak dolgok, amikkel vigyáznia kell.
Lando Norris a Brit Nagydíjon aratott győzelmét követően úgy érzi, rátalált a sikerre vezető útra – elmondása szerint még mindig van hova fejlődnie, de a jelenlegi szinten versenyképes lesz.
Max Verstappen Horner távozásáról, a Mercedesről és a jövendőbeli csapata kilétéről is nyilatkozott Spában: elmondása szerint nem tervez váltani, a nyaralása helyszíne pedig véletlenül egyezett Wolfféval.

A négyszeres világbajnok arról is beszélt, hogy ha élvezi a versenyzést és meglesz az éhsége a győzelemre, akkor még sok évig maradhat az F1-ben, de már most is hiányzik neki az otthon töltött idő.
George Russell nem aggódik a jövője miatt annak ellenére sem, hogy egyre nagyobb a bizonytalanság a Mercedes jövő évi felállásával kapcsolatban – szerinte az eredmények magukért beszélnek.
Charles Leclerc szerint addig nincs értelme az istállón belüli háborúnak Hamiltonnal, amíg nem a győzelmekért harcolnak – a kettejük közötti csatát félretéve közösen kell győzelemre képes autót fejleszteniük.
Lewis Hamilton arról beszélt, hogy nem akarja, hogy ő legyen a következő F1-es bajnok, aki cím nélkül távozik Maranellóból, ezért már most teljes erőbedobással dolgozik a 2026-os Ferrariért.

Isack Hadjar elismerte, hogy Laurent Mekies Red Bullhoz való előléptetése „hasznos” lehet számára, ha Max Verstappen csapattársaként szeretne versenyezni az F1-ben 2026-tól.
Esteban Ocon és Oliver Bearman is úgy nyilatkozott, hogy csapaton belül megbeszélték a Silverstone-ban történt ütközést.
Liam Lawson elmondása szerint rövid üzenetet váltott Christian Hornerrel a korábbi csapatfőnök kirúgása után, és azt is elismerte, hogy meglepődött a történteken.
A McLaren vezetése szerint nincs ok a csapaton belüli feszültségre
A McLaren csapatvezetése továbbra is magabiztos azt illetően, hogy a világbajnoki címért folytatott házon belüli csata nem fog viszályhoz vezetni Lando Norris és Oscar Piastri között. Zak Brown vezérigazgató hangsúlyozta: a két versenyző kapcsolata a szezon derekán is kiegyensúlyozott és professzionális, és semmi nem utal arra, hogy ez változna.

„Azt hiszem, láttátok, hogyan viselkedtek Kanadában. Nem látom okát, miért ne tudnának nagy csatát vívni egészen a végéig. Győzzön a legjobb! És biztos vagyok benne, hogy kezet fognak és gratulálnak majd egymásnak.”
Wolff meglepődött a Szardínia-sztorin
Meglepődött azon Toto Wolff, hogy milyen találgatások jelentek meg a szardíniai nyaralásáról – a szigeten vele egy időben sok F1-es tartózkodott, közöttük Max Verstappen is, így különböző összevágott fotók kerültek elő arról, hogy a felek egy szerződésről tárgyalnak. „Az egészen új, hogy az emberek fotómontázsokat csinálnak egy repülőről…” – mondta a Mercedes csapatvezetője. „Ilyen még nem történt. Ha egymáshoz közel megyünk nyaralni, az nem jelenti azt, hogy együtt dolgozunk az F1-ben.”
Újabb esőfutam jöhet Spában
A legendásan kiszámíthatatlan időjárásáról híres Spa-Francorchamps ismét tartogathat meglepetéseket a Formula–1-es mezőny számára: pénteken érkezhet némi eső, szombaton száraz idő várható, vasárnapra viszont komolyabb égi áldást és 15 fok alatti hőmérsékletet jósolnak, ami nemcsak a stratégiát bonyolítja, de a lassan száradó pálya miatt egy klasszikus spái esőkáoszt hozhat a szezon egyik legtechnikásabb futama.
Forradalmat ígér Mayer az FIA vezetésében
Tim Mayer, az FIA elnöki tisztségére pályázó amerikai jelölt átfogó reformprogramot hirdetett meg, amely gyökeresen átalakítaná a szervezet működését. Már hivatalba lépésének első napján visszavonná azokat a döntéseket, amelyek lehetővé tették az általa elnöki túlkapásokként értékelt intézkedéseket, visszaállítaná a szenátus és a tagszervezetek szerepét, és garantálná az etikai függetlenséget. A cél: egy átlátható, etikus és tagszervezet-központú FIA.
Az Aston Martin az utolsó nagy fejlesztést veti be idén
Az Aston Martin és a Racing Bulls is új fejlesztésekkel érkezik a spái hétvégére, ám mindkét csapatnál egyre inkább háttérbe szorul az idei projekt. Az Aston még egy „nagy komponenssel” készül, míg a Racing Bulls kisebb frissítéseket visz pályára most, illetve a szünet után, mielőtt végleg átterelné erőforrásait a 2026-os autóra. A kisbikák új csapatfőnöke kiemelte, hogy az eső és a sprintformátum miatt a belga hétvége nem lesz ideális tesztkörnyezet, de a fejlesztési ciklus miatt most érkeztek meg ezek az elemek.
Elkezdődött a magyar Superbike-hétvége
A hétvégén 35 év kihagyás után újra Magyarországra látogat a Superbike-világbajnokság, a kilátogató közönség pedig nem marad hazai versenyző nélkül, hiszen az utánpótlás-sorozatban, a Yamaha R3 Blu Cru Világkupában szabadkártyásként kap lehetőséget Barta Kristóf a Balaton Park Circuiten. A fiatal versenyzőt mentorként segítő Bódis Richárddal a helyszínen beszélgettünk, az interjú ide kattintva érhető el.
Közzétették a MotoGP 2026-os naptárát
Június elejére átkerülő Magyar Nagydíj, Argentínát váltó Brazília, ismét 22 forduló: a nyári szünetet kihasználva kiadták a MotoGP jövő évi előzetes menetrendjét – melyet részletesen ide kattintva találhattok meg.