DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Remeklő Verstappen, dühöngő Leclerc: a nap F1-es hírei

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap fontos F1-es híreit, érdekességeit: íme a Formula.hu szokásos esti összefoglalója.

 

Verstappen a pole-ban a Brit Nagydíjon

Max Verstappen nyerte a Brit Nagydíj többszereplős, többesélyes időmérőjét, ezzel megszerezte a pole-pozíciót vasárnapra Silverstone-ban. 

A holland jklasszis ellopta az első rajtkockát a bajnoki címért csatázó McLarenek elől: ugyan az első próbálkozások után még Oscar Piastri vezetett, de másodjára nem tudott javítani, Lando Norris pedig ugyan gyorsult, de 15 ezredmásodperccel így is kikapott csapattársától, így csak a harmadik helyet szerezte meg.

Verstappen a második Q3-as körében varázslatos időt repesztett, elképesztő szektoridőkből épített fel pole-körét, ezzel meglepetést okozva megszerezte az első rajtkockát – mögötte Piastri állhat még fel az első sorba, miután belehibázott az utolsó kanyarjába.

Az időmérő teljes összefoglalója és végeredménye itt található!

 

Verstappen elégedett, a McLarenek kevésbé

Verstappen gyorsértékelése az autóból kiszállva: „Trükkös volt odakinn a széllel. Végig folyamatosan változott kicsit a Q1, a Q2 és a Q3 során. Itt vezetni ezekkel az autókkal… rendkívül érzékenyek rá. Csak próbáltunk mindent letisztázni a teljes időmérő során, az utolsó köröm pedig elég jónak bizonyult. Igen, ez egy igazi versenypálya, az időmérőn teljes gázzal kell és eltökélten kell menned a kanyarokban, ettől igazán élvezetes!”

f1-silverstone-2025



 „Az első köröm őszintén szólva elképesztően jó volt, meg is voltam vele elégedve” – nyilatkozta az időmérő után Piastri. „Próbáltam kitalálni, hogyan lehetnék még gyorsabb… és nem sikerült” – tette hozzá a világbajnoki éllovas. „Az utolsó kör egy kicsit zűrösre sikerült. Az egész hétvégén szoros volt a mezőny, és éreztem, hogy maradt még benne valami. Az autó egész hétvégén nagyon jó volt, de volt néhány pont, ahol nem értettük, miért nem tudunk gyorsabbak lenni.”

„Jó időmérő volt. Nem leszek elégedetlen a harmadik hellyel, bár szerettem volna első lenni Silverstone-ban” – kezdte értékelését a hazai közönség előtt Norris. „Max jó munkát végzett, mi nem voltunk elég gyorsak, de így is szórakoztató volt. Itt az időmérő elég gyors, élvezetes és jó móka. Nem vagyunk elől, de jó nap volt.” A szombati időmérő végig nagyon izgalmas volt, apróságok döntöttek a pilóták között, és ezt Norris is így élte meg belülről: „Kis dolgokon múlott, hogy előrébb vagy hátrébb kerülünk. Láttuk, hogy milyen szoros volt a Q1, ami elég meglepő. Kis különbségek, kis hibák, itt vagy ott pár tized másodperc miatt nyerhettél vagy veszíthettél ma.”

 

Mi lesz a versenyen?

Verstappen elsősorban az autók karakterisztikájából kiindulva véli úgy, hogy izgalmas verseny kerekedhet a különböző csapatok között: „Ami igazán érdekes, hogy a Ferrari hihetetlenül gyors a kanyarokban, de lassabb az egyenesekben, a McLaren minden téren középen van, mi pedig rendkívül gyorsak vagyunk az egyenesekben, de lassúak a kanyarokban.”

„Lesz néhány lehetőség. Nyilvánvalóan a rajt az egyik kulcs fontosságú pont, de teljesen más leszorítóerő-szinteken megyünk, mint Max, így többféle szituációban is lehet esély. A gumik is érdekesek lesznek, tegnap nehéz volt őket kezelni, szóval meglátjuk, milyen kihívások jönnek. Lesznek lehetőségek, és hát Angliában vagyunk, az időjárás sosem kiszámítható” – mondta Piastri.

 

Elrontotta a Ferrari: Leclerc dühöngött, Hamilton pozitívabb

A harmadik sorból várhatja végül a piros lámpák kialvását Lewis Hamilton a Brit Nagydíjon. A hétszeres világbajnok ugyan a mellőle induló csapattársát megverte az időmérőn, utolsó kanyarban vétett hibája miatt nem tudott előrébb kerülni. Hamilton úgy látja, meg lehetett volna neki akár az első sor is:

„Elég jó időmérő volt. Összességében is jó a hétvégénk egyelőre” – kezdte értékelését a Ferrari-pilóta. „A kör elég jó volt a végén, de az utolsó kanyarban vesztettem egy kis időt, ami nélkül valószínűleg az első sorban lehettem volna, vagy legalább harmadik. Pengeélen harcolunk, ezen kívül mindent kihoztam az autóból” – magyarázta a brit, aki saját elmondása szerint kicsit több, mint egy tizedmásodpercet veszíthetett el a kör végén.

Ami Leclerc-t illeti: a levezető körön a rádióban kirobbantó dühvel reagált a csalódást keltő végeredményre. Később nyilatkozatában is önkritikusan beszélt: elismerte, hogy nem volt elég jó, és a hibákért csak magát okolhatja.

„B****a meg, b****a meg, b****a meg! B***d meg! Ennyire kib***ottul szar vagyok! Kib***ott szar, az vagyok! Az vagyok…”

Miután kiszállt az autóból, lehiggadva, de változatlanul csalódottan értékelt: „Nem voltam elég jó. Sajnos az utóbbi időben túl sokszor találom magam abban a helyzetben, hogy azt mondom, meglehetett volna, meg kellett volna lennie” - mondta önkritikusan, majd így folytatta:

„De végül, ha nem rakom össze a munkát az autóban, és nem hozom ki magamból a legjobb kanyarokat, akkor a hatodik helyen végzek ahelyett, hogy az első sorban lennék. Szóval csak magamat hibáztathatom. Azért vagyok csalódott, mert régen az időmérők voltak az erősségeim. Úgy érzem, a futamokon mostanában jól teljesítek, de az időmérőn valami hiányzik.”

 

Russell nem számított ilyen jó eredményre

George Russell saját bevallása szerint nem számított arra, hogy az élmezőnyhöz ennyire közel végezhet az F1-es Brit Nagydíj időmérőjén. A Mercedes pilótája szerint a Ferrari egész hétvégén erősnek tűnt, a McLareneket pedig eleve esélyesebbnek tartotta, végül mégis sikerült a negyedik helyre kvalifikálnia, mindössze néhány századdal lemaradva a McLarenektől – és megelőzve a Ferrarikat. Russell szerint a hűvösebb vasárnapi időjárás kedvezhet nekik a futamon.

„Nagyon boldog vagyok, mert az egész hétvégén nem voltunk versenyképesek” – értékelt a brit pilóta. „Nem számítottam arra, hogy harcban lehetünk egy jó pozícióért, különösen úgy, hogy a Ferrarik ilyen erősnek tűntek, a McLarenekről pedig mindig tudjuk, hogy ott lesznek.”

A vasárnapi futammal kapcsolatban óvatosabban fogalmazott: „Az eddigi forma azt mutatja, hogy valószínűleg nem mi leszünk a legerősebbek a versenytempó terén, de hűvösebbnek ígérkezik az idő, és ez jó hír számunkra. Bármi megtörténhet. Ébernek kell lennünk.”

 

Sejtelmes utalás: Russell marad a Mercedesnél?

Toto Wolff az időmérő után leszögezte: elégedettek George Russell-lel, és nincs okuk új felálláson gondolkodni – Verstappenhez hasonlította a brit F1-es klasszist.

„George Russell a versenyzőnk, rettenetesen elégedettek vagyunk azzal, amit csinál. Ez a zaj zavaró mindenki számára. Ezen a ponton nincs okunk arra, hogy egy új felállásról beszéljünk” – mondta az osztrák csapatvezető.

A nyilatkozat üzenete egyértelműnek tűnik, különösen annak fényében, hogy Wolff a Viaplay mikrofonja előtt egyenesen egy polcra helyezte Russellt és Verstappent: „Nagyon jó” – értékelte Verstappen mai teljesítményét. „Képes egy olyan kört összerakni, ami egyértelműen túlteljesíti az autó határait. Éppúgy, mint George.”

 

Colapinto hibázott, de nem aggódik a jövője miatt

Colapinto az időmérő első szakaszában rontott az utolsó kanyarban, a sóderágyba beleforogva még a falat is lekoccolta. Bár a kavicságyból ki tudott kecmeregni, nem sokkal később leállította az Alpine-t, így az utolsó helyen zárta a kvalifikációt.

Arra a kérdésre, hogy a csapata kérte-e arra, hogy álljon meg ahelyett, hogy visszatért volna a bokszutcába az incidens után, így felelt Colapinto:

„Igen-igen. Hogy álljak meg az 1-es kanyarból kimenet. Szóval kicsit kár érte. Nem volt egy jó időmérő a részemről. Sok dolgot találtunk, úgy gondolom, ezen a hétvégén kicsit jobban érzem magam az autóban, közelebb vagyok Pierre-hez, de természetesen még mindig messze vagyunk. Még tennünk kell néhány lépést előre a következő versenyeken.”

„Nem aggódom túlságosan” – felelte Colapinto, amikor arról kérdezték, aggódik-e, hogy a három hét múlva esedékes Belga Nagydíjon is ő ül-e majd az Alpine-ban. „Természetesen mindig vannak beszélgetések. Csak tovább kell dolgoznom, és próbálnom segíteni a csapatnak az autó fejlesztésében. A mai nap nem alakult ideálisan. Úgy vélem, tettünk néhány jó lépést, de határozottan nem annyit, amennyit akartunk.”

 

Bearman nagyon súlyos büntetést kapott

Tíz rajthelyes büntetést és négy büntetőpontot kapott Oliver Bearman az F1-es Brit Nagydíj időmérője előtt. A brit pilóta piros zászló alatt száguldott versenytempóban a bokszbejárat felé, majd elvesztette uralmát autója felett és a falnak csapódott. A versenyfelügyelők szerint nem tett eleget a kötelező lassítási előírásnak, sőt gyorsabban közelítette meg a bokszot, mint egy átlagos körön.

A Haas pilótájának az idei évben ez már a második hasonló incidense, büntetőpontjai száma nyolcra nőtt.

 

Miért nem használja Piastri a Norrisnak bevált futóműfejlesztést?

Nem érzi konkrét fejlesztésnek, és nem küzdött azzal a konkrét problémával, amire Lando Norrisnak megoldást jelenthetett, ezért nem is használja Oscar Piastri azt az új első futóművet, amellyel brit kollégája és riválisa szemlátomást magabiztosabban bánik a McLaren autójával az utóbbi versenyeken.

„Még soha nem is használtam” – árulta el a MotorsportWeek.com által idézett pilóta. „Úgy gondolom, a lényeg az, hogy számomra ez nem jelent fejlesztést. Csak olyasvalami, ami más. Potenciálisan kicsit jobbá tesz néhány dolgot, viszont más dolgokat meg kicsit rosszabbá. Ha csak előnyei lennének, egyetlen kérdés nélkül feltenném.”

 

Sajtó: Szafnauer megvásárolná az Alpine-t?

Otmar Szafnauer azt fontolgatja, hogy felvásárolja az Alpine F1-es alakulatát – számolt be róla értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal.

A hír részletei itt olvashatók!

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: