DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 9. szerda
Hírösszefoglaló

Élen a Mercedes, falban a Ferrari: ez történt pénteken az F1-ben

A Kanadai Nagydíj pénteki napjának F1-es hírei a Formula.hu szokásos összefoglalójában.

Russell és a Mercedes zárta az élen a pénteket Kanadában

Az első gyakorláson még Max Verstappen és a Red Bull volt a leggyorsabb (ennek összefoglalója és végeredménye itt található), de délután a Mercedes futotta a legjobb kört George Russell révén.

A brit pilóta az első körtől kezdve remek tempót diktált a második szabadedzésen, előbb a lágy gumikon is a leggyorsabbnak bizonyult, majd a közepes keveréken tovább javult, és ezt az előnyét meg is tudta őrizni.

f1-mercedes-kanada-1



A McLaren elég sokat próbálkozott: a második edzést is olyan mélyen kezdte az éllovas csapat, mint ahogy az elsőt befejezte, messze voltak az élmezőnytől, de aztán fokozatosan javultak, Lando Norris végül a második helyen, a legjobb lágygumis körrel zárta a napot – Oscar Piastri az azt megelőző körében megelőzte a britet, de végül összességében négy tizedmásodpercet veszített hozzá képest. A wokingiak egyelőre nem meggyőzőek, de ez az edzés legalább már hozott érdemi köröket is a rengeteg megcsúszás, elúszás mellett.

A végeredmény itt található!

 

Így értékeltek a főszereplők

Kedveznek a hűvös körülmények az F1-es Kanadai Nagydíjon a Mercedesnek, ez látszott pénteken, az élen záró Russell ugyanakkor igyekezett realista maradni, szerinte ideálisan összerakta a körét nem maradt már több a tankban.

Alapvetően a tempó nem annyira rossz, mint amennyire látszik, de nehéz volt jól összerakni a pénteket: így értékelt Lando Norris a Formula-1-es Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzései után. A brit szerint viszont egyelőre nem a McLaren a leggyorsabb Montrealban, de nincsenek is messze a többiektől.

f1-norris-mclaren-montreal-day1

Bár csak a kilencedik helyen zárta a relevánsabb második tréninget a Formula-1-es Kanadai Nagydíj első napján, mégis optimistának tűnt Max Verstappen, aki szerint főleg az első szabadedzésen érződött jónak a Red Bull autója.

Eközben a Ferrarinál az első edzésen autót törő és emiatt az FP2-t kihagyó Charles Leclerc elnézést kért a hibájáért a csapattól, míg Lewis Hamilton úgy érezte, rossz irányba változtattak az autón a második gyakorlásra.

 

Verstappen a Mercedes radarján, de Russell nem aggódik

Egyelőre nem tárgyal a Mercedesszel a folytatásról George Russell, de bízik benne, hogy a németekkel folytathatja jövőre is – noha Verstappen is a radarjukon van. 

„Egyelőre nincsenek komoly beszélgetések, mert fontosabb dolgunk is van: az, hogy gyorsabbá tegyük az autónkat. Tudom, hogy a Formula-1-ben leszek jövőre is. Az a célom, hogy a Mercedesszel maradjak, és szerintem Toto (Wolff, csapatfőnök – a szerk.) is ezt szeretné” – idézi Russell szavait a Motorsport.

„Érthető, az olyanok, mint Max, mindig is a radaron voltak – miért ne lenne ott? Ő minden idők egyik legjobbja, ezt megértem. De végül az a legfontosabb, hogy bizonyíts. És úgy érzem, ezt nekem újra és újra sikerült megtennem az F1-ben eltöltött hét évem alatt és a teljes karrierem során. Szóval nem aggódom” – mondta. 

 

Albon elárulta, miért szenved mindenki a Red Bullban

Alexander Albon szerint teljesen extrémnek számít a Red Bull autója vezethetőségét tekintve, ezért is szenvednek a Racing Bullsból átülő pilóták a bikások második számú ülésében.

„Szerintem a Red Bull autói mindig pengeélen táncolnak. Max tudja vezetni. És tapasztalatból beszélek, hiszen én is szenvedtem vele. Azért is nehéz, mert – és ez talán csak az én megítélésem – az RB autója könnyen megbocsát, jó az egyensúlya, stabil, sok önbizalmat ad. Szerintem azért vált természetesen ilyen autóvá, mert mindig újoncok ültek benne. A csapat alapjai fiatal pilótákra vannak építve” – nyilatkozta Albon a Formula.hu jelenlétében. 

„Eközben a Red Bull teljesen extrém. Átülsz az egyik legmegbocsátóbb autóból a legtrükkösebbe. Elég sokat kell alkalmazkodnod két teljesen különböző autóhoz.”

f1-piastri-norris-verstappen-1

Piastri: Lando a fő ellenfél, de Maxot sem írom le

Bár ő is Lando Norrist tartja a fő riválisának az idei Formula-1-es világbajnoki harcban, Oscar Piastri azért Max Verstappen esélyeit sem írja még le. Az ausztrál elmondta: élvezi, hogy ő az üldözött, mert ez azt jelzi, hogy jó munkát végzett eddig.

„A különbség nyilvánvalóan most egy kicsit nagyobb, de semmiképp sem ledolgozhatatlan. Szóval meglátjuk. Tovább fogjunk nyomni, hogy megpróbáljuk még gyorsabbá tenni az autót és saját magamat is, de szerintem mondhatjuk úgy, hogy a fő ellenfél Lando.”

 

Norris: Elkerülhetetlen, hogy történjen valami

Lando Norris szerint elkerülhetetlen, hogy történjen közöttük koccanás Oscar Piastrival, és igazából csak az a kérdés, hogy ez mikor fog bekövetkezni. A vb-éllovas is elmondta, hogy mindig le akarják győzni a másikat, de hosszabb távlatokban is gondolkodniuk kell.

„Sosem mondtuk, hogy mindent el fogunk kerülni. Igazából szerintem meglehetősen nyíltan kimondtuk, hogy egy ponton valószínűleg történni fog valami” – nyilatkozta az F1 TV-nek a brit. „Csak készen kell állnunk erre.”

„Úgy vélem, Oscar és én is tudjuk, hogy versengő típusok vagyunk, le akarjuk győzni egymást, de a fontos, hogy erősek maradjunk együtt csapatként. De minden nyitott, minden világos, mindent tudunk egymás között. Mindketten nyerni akarunk, mindketten le akarjuk győzni a másikat, de végső soron csak egy nyerhet, és az lesz az, aki jobban teljesít az év egésze során.”

 

Alonso Hamiltonról: „Ugyanez volt tavaly is”

A mezőny rangidőse, Fernando Alonso szerint Hamilton idei szituációja nagyban hasonlít a 2024-ben látotthoz – azaz idén is Hamilton csapattársának fekszik jobban az autó. 

„Szerintem nem sok minden változott, tavaly is ez volt a szituáció Russell-lel. Ugyanez volt tavaly: úgy tűnik, a Mercedes egy nehezen vezethető autó, Russell egy kicsit kényelmesebben érezte magát, és talán idén ismét ez a helyzet. De anélkül, hogy látnánk a teljes képet, nehéz állást foglalni” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a montreali médianapon. 

„Lewis egy nagyszerű pilóta, különösen olyan pályákon, mint a kanadai. Képes lesz kihasználni minden erősségét. Számold ki, mit jelent ez 24 futamon keresztül. Jelenleg küszködik, de szerintem elég hamar képes lesz visszafordítani a szituációt.”

f1-antonelli-mercedes-kanada-day1

A cápák között úszik Antonelli az F1-ben

Édesapja támogatásával vészelte át az elmúlt futamok csalódásait Andrea Kimi Antonelli, aki elmondta, hogy igyekszik megállni a helyét „a cápák között” az F1-ben.

„Három nagyon nehéz hétvégém volt, és őszinte leszek, nem volt könnyű mentálisan. Itt ez olyan, mintha egy cápákkal teli vízben úsznál, és ha nem teljesítesz, felfalnak a cápák. Szóval nagyon fontos, hogy felül tudj kerekedni ezen. Az, hogy édesapám itt van, segít abban, hogy éles, fókuszált maradjak” – idézi a RacingNews365 oldal Antonellit.

 

Hivatalos: ralis legendát választottak meg az FIA új sportért felelős elnökhelyettesének

Az FIA hivatalos közleményben jelentette be, hogy megválasztották a Mohammed ben Sulayem által jelölt Malcolm Wilsont a Nemzetközi Automobil Szövetség sportért felelős elnökhelyettesének. Az FIA a Makaóban rendezett közgyűlésen szavazott Wilsonról, akinek kinevezésére azok után volt szükség, hogy a korábbi elnökhelyettes, Robert Reid korábban egy éles hangvételű és Ben Sulayem irányítási módszereit kritizáló nyílt levél kíséretében távozott a posztjáról.

 

Jön az idei Le Mans-i 24 órás!

62 autó, 186 pilóta, 13 autógyártó, 3 kategória: így összegezhetjük a 2025-ös Le Mans-i 24 órás verseny rajtrácsát. Felvezető videónk megtekinthető YouTube-csatornánkon:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: