DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Új szárnyak, régi sorrend: a pénteki F1-es hírek

Piastri és a McLaren az élen, bizakodó Verstappen és Leclerc, a Hungaroringre jön az F1 és az FIA: a nap hírei a Formula.hu összefoglalójában.

 

A McLaren az élen péntek este

Szárnymódosítás ide vagy oda, a McLaren két autója zárta az élen a pénteki napot: az első szabadedzésen Lando Norris nőtt a többiek fölé, a beállításváltoztatások után a másodikon pedig Oscar Piastri.

Az első edzés összefoglalója és végeredménye ezen a linken található, a második gyakorlás összefoglalója és végeredménye pedig itt!

 

Nem lepte meg Piastrit, hogy gyors a Red Bull

A riválisokban is sokat látnak a McLaren pilótái, Piastri szerint nem meglepetés, hogy főleg a Red Bull gyorsnak tűnt pénteken.

„Kissé hullámzó napunk volt, végül fent zártunk, ami jó. De a riválisaink is gyorsnak tűnnek” – értékelt a vb-éllovas az F1 TV kamerái előtt. „Verstappen egész nap gyors volt. A Ferrari ott volt, a Mercedes is feltűnt a végén, szóval szoros csata lesz ez holnap. Határozottan van pár dolog, amit kipróbálhatunk és amin dolgozhatunk.”

f1-piastri-mclaren-2025-spain



Norris pedig így értékelt:

„Jobban éreztem magam az első szabadedzésen, mint a másodikon, kipróbáltunk dolgokat, és igyekszünk majd tovább javulni. Apróságok ezek, és ha van valami, amiben mindig jól teljesítünk, az az, hogy jó alapokkal kezdünk, de aztán onnantól nehéz fejlődést elérni, ami alapvetően jó dolog.”

 

Verstappen nem elégedetlen, Tsunoda tanácstalan

A Red Bull részéről Max Verstappen így értékelt:

„Mindig jó itt lenni, mindig nagyon élvezetes vezetni ezen a pályán. Eléggé nagy a forróság is, különösen a gumik számára. De szerintem rendben volt a péntek: voltak már rosszabb péntekjeink is! Kicsit elégedettebbnek éreztem magam az autóval: még mindig nem vagyunk ott, ahol lenni akarunk, de határozottan valamelyest pozitívabb volt.”

A Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko hasonlóan értékelte a helyzetet a Sky Deutschland kamerái előtt: „Összességében az egész mezőny összébb rázódott. A Ferrari és a Mercedes csökkentette a különbséget, ahogy mi is. Összességében elégedettek vagyunk, rég nem volt ilyen jó péntekünk!”

Nem tudja megmagyarázni Yuki Tsunoda, hogy miért ennyivel lassabb Max Verstappennél – erről beszélt a japán pilóta Barcelonában, miután a Spanyol Nagydíj pénteki napján hat tizedmásodperccel maradt el csapattársától.

„Egyszerűen fogalmam sincs, miért vagyok lassú. Hogy őszinte legyek, a köröm is elég jó volt, figyelembe véve, hogy ez az FP2, és nyilván nem teljesen 100%-os. De nyilvánvalóan nem az a különbség, amire számítottam. Remélhetőleg találunk valamit, mert amúgy őszintén szólva ez így elég kemény. Nem arról van szó, hogy lett volna egy nagy hibám, és emiatt jött össze a hátrányom. Valószínűleg hosszabb lesz ez az este a megszokottnál. Mindent megteszek, hogy megoldást találjak, de jelenleg nem világos a helyzet.”

 

Hamilton nem élvezte, Leclerc bizakodóbb

Nem egyformán értékelte a Formula-1-es Spanyol Nagydíj pénteki felvonását a két Ferrari-pilóta: míg Lewis Hamilton abszolút nem élvezte a szabadedzéseket és leszorítóerő-vesztésre panaszkodott, addig Charles Leclerc bizakodóbb és úgy érzi, több teljesítmény rejlik az autóban.

Arra a kérdésre, hogy a nehéz időszakban a rutinját használva igyekszik-e tartani a lelket a Ferrariban, így felelt Hamilton: „Nem mondanám, hogy én motiválom jelenleg a csapatot. Csak leszegett fejjel dolgozunk tovább, egyszerűen csak nem adjuk fel, nyomjuk tovább, igyekszünk arra koncentrálni, hogy megoldjuk a problémáinkat. De megérkezünk pénteken egy jó napban reménykedve, aztán nem alakul jól. De ott van egy olyan hétvége, mint a monacói, amikor az autó hirtelen nagyszerűnek érződik. Hogy őszinte legyek, azt gondoltam, jó lesz ma az autó.”

Miközben a hétszeres világbajnok panaszkodott, a csapatfőnök Frederic Vasseur „kissé extrémnek” nevezte Hamilton rádiós megnyilvánulásait. Ráadásként pedig Leclerc is sokkal optimistábbnak tűnt a nap végén:

„Hogy őszinte legyek, kicsit biztatóbb volt, mint amire számítottunk ide érkezve, ami jó. Több teljesítmény van az autóban, amit remélhetőleg holnap ki is tudunk majd aknázni az időmérőn.”

Arra a kérdésre, hogy van-e elképzelésük, min lehetne javítani, így felelt a fél másodperces hátránnyal ötödik helyen záró Leclerc: „Igen, van még némi munka, amit el kell végeznünk, de nem hiszem, hogy túl messze lennénk. Néhány területre fogunk fókuszálni este, aztán meglátjuk holnap.”

 

Szárnyak és padlólemez: Az F1-es csapatok fejlesztései Barcelonára

Az F1-es Spanyol Nagydíjra az új szabályoknak megfelelő szárnyak mellett is komoly fejlesztésekkel érkezett több csapat – a McLaren viszont egy új elemet se jelentett be.

A fejlesztésekről ebben a cikkben számoltunk be!

 

Exkluzív: Jövő héten a Hungaroringre jön az F1 és az FIA

Nagyüzem következik a megújuló Hungaroringen: a jövő héten az FIA, az F1 és a csapatok küldöttei is Mogyoródra érkeznek – tudta meg a Formula.hu.

Részletek ezen a linken!

 

Barcelona „nem tűnhet el”, tüntetés Madridban

Mivel 2026-tól Madrid veszi át az F1-es Spanyol Nagydíj rendezését, ezzel véget érhet a barcelonai pálya több mint három évtizedes jelenléte az F1-ben. A spanyol főváros egy új, modern utcai pályán készül fogadni az F1-et, de a váltás körül nem teljes az összhang: több pilóta, köztük Fernando Alonso és Max Verstappen is sajnálná Barcelona távozását, miközben Madridban helyi lakosok tiltakoznak a beruházás ellen.

Részletek itt!

 

Még keresi új F1-es csapatfőnökét az Alpine, de Briatore gyors döntést ígér

Néhány héttel ezelőtt jelentette be az Alpine, hogy a tavaly nyáron kinevezett Oliver Oakes lemondott a Formula-1-es csapatfőnöki posztról. Azóta a pozíciót átmenetileg a vezérigazgatói tanácsadó, Flavio Briatore tölti be, aki ebben a minőségében ritka sajtótájékoztatós szereplései egyikén vett részt pénteken a Spanyol Nagydíj helyszínén. Természetesen nem is kerülhette a kérdést, hogy hogyan áll a helyzet az új állandó csapatvezető kinevezésével:

„Keressük” – felelte Briatore. „Egyelőre semmi sem változott. Őszintén sajnálom Ollie-t, mert nagyon jó kapcsolatom volt vele. Jó csapatfőnök volt. Mindenki tudja, hogy személyes okokból távozott és mondott le. Keresünk, nem akarunk hibázni. Kész vagyok időt szánni rá. De abban a pillanatban, hogy eldöntjük, ki legyen az új csapatmenedzser, fogalmazzunk így, el fogjuk mondani nektek.”

 

„Rosszabb az olaszom, mint Flavio angolja” – Horner rövidre zárta a Ferrari-pletykákat

Az elmúlt hetekben német lapok arról cikkeztek, hogy a Ferrari megkörnyékezhette Christian Hornert. John Elkann, a maranellóiak elnöke állítólag kifejezetten jó véleménnyel van a Red Bullt két évtizede irányító F1-es csapatfőnökről, s a pletykák szerint nem egyszer próbálkozott már az átcsábításával. A téma előkerült a Spanyol Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján is, ahol Horner a Crash.net kérdésére válaszolva kategorikusan cáfolta a váltás lehetőségét:

„Nézzétek, mindig hízelgő, ha más csapatokkal hozzák szóba az embert, de 100 százalékig elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Mindig is így volt, és határozottan így lesz hosszú távon is. Rengeteg a spekuláció, mint mindig ebben a bizniszben arról, hogy ide vagy oda mehetnek az emberek. És szerintem a csapatban pontosan tudják, mi a helyzet. Az olaszom rosszabb, mint Flavio angolja, szóval hogy a bánatba működhetne ez?” – tette hozzá humorosan a sajtótájékoztatón az Alpine vezetőjeként szintén részt vevő Briatoréra célozva.

 

Ismerős gumikínálat az F1-es Magyar Nagydíjon, szokatlan húzás Spában

Újabb négy versenyhétvége gumikínálatát jelentette be a Pirelli, így a nyári szünetig ismertté váltak a kiosztások (azt már korábban tudni lehetett, hogy Kanadába a három leglágyabb abroncsot viszik, köztük a nemrég debütált új C6-os opcióval). A kevésbé érdekes választás az Osztrák és a Magyar Nagydíjakat érinti, hiszen mindkét – egyébként karakterében eltérő, de egyaránt nem gumigyilkos nyomvonalú – helyszínre a tavaly is látott C3–C4–C5 triót viszi az abroncsgyártó (amely idén már tehát nem a legpuhább hármas).

Érdekesebb viszont, hogy Silverstone-ra lágyított a Pirelli: idén a C2-es, a C3-as és a C4-es gumik lesznek használatban, amitől azt várja a cég, hogy eltolódhatnak a stratégiák a több kiállás felé. Ami viszont abszolút szokatlannak számít, az a Belga Nagydíj kiosztása, ott ugyanis a tavaly is látott C3-as és C4-es gumik mellett „egy lépcsőt ugorva” a C1-es keverék lesz a legkeményebb opció! Ilyet még nem húzott a Pirelli a jelenlegi szabályrendszerben: az indoklásuk szerint ez is a taktikai változatosságot növelheti, hiszen akik a C1-es abroncsra és az egy kiállásra szavaznak, azoknak kalkulálniuk kell, hogy bár tartósabb a kemény gumi, a teljesítménye jelentősen elmarad a két lágyabb választásétól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: