Minden osztálytársát meghívta az imolai F1-es paddockba Antonelli
A Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor fotóin jól látszik, hogy a Mercedes 18 esztendős F1-es pilótája, Andrea Kimi Antonelli az osztálytársaival szórakozott ma az imolai paddockban. Információink szerint mindegyiküket meghívta a hazai futamra, az ő vendégei.
Az FIA-nál kaphat pozíciót Lewis Hamilton édesapja
Hivatalos pozíciót kaphat az FIA-nál Lewis Hamilton édesapja, miután az utóbbi hónapokban együtt dolgozott Mohammed ben Sulayem elnökkel – számolt be róla a The Times.
A lap arról írt, hogy Anthony Hamilton tanácsadóként segített a fiatal pilóták fejlesztésével foglalkozó bizottságnál, és ennek hivatalos bejelentése a jövő hónapra várható.
Az idősebb Hamilton állítólag másfél éve dolgozik a projekten Ben Sulayemet támogatva, ami már csak azért is érdekes, mert fia sokszor volt kritikus a regnáló vezetéssel.
Leclerc nincs jól, kihagyta a csütörtöki napot
A Ferrari hivatalos közleményben tudatta, hogy Charles Leclerc nem vesz részt a csütörtöki médianapon az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj helyszínén, Imolában. A monacói pilóta rosszullét miatt maradt távol a pályától, így csütörtökön kizárólag Lewis Hamilton képviselte a maranellói csapatot a sajtóeseményeken.
„Charles rosszul érzi magát, ezért ma nem jön ki a pályára – olvasható a Ferrari közleményében. – Pihenni fog, és a mielőbbi felépülésre koncentrál. Várhatóan holnap autóba fog ülni.”
A Ferrari idén két hazai versenynek is örvendhet, ezek közül az imolai az első, így különösen nagy figyelem övezi a hétvégén a csapatot.
Verstappen GT-tesztje felelőtlenség volt Ralf Schumacher szerint
Ralf Schumacher bírálta Max Verstappent, amiért a holland pilóta a Miami Nagydíjat követően egy Ferrari GT3-as volánja mögé ült, hogy teljesítsen néhány kört a legendás Nordschleifén. A négyszeres világbajnok álnéven, Franz Hermannként vett részt a teszten, nem sokkal első lánya, Lily születése után.
Míg egy másik egykori F1-es pilóta, Timo Glock elismeréssel beszélt Verstappen teljesítményéről, Ralf Schumacher kockázatosnak tartotta a döntést. „Ha én lettem volna a csapatfőnöke, megkérdeztem volna, hogy eszénél van-e” – nyilatkozta a német a Sky podcastjében. „Épp a Nordschleifén ilyet csinálni nem túl okos. Tudom, sokaknak nem fog tetszeni, amit mondok, de szerintem ez a pálya hihetetlenül veszélyes, különösen ezekkel a tempókkal és ezen a szinten.”
Verstappen: Körrekordot döntöttem, de...
A világbajnok múlt pénteken a Nürburgring Nordschleifén tesztelt egy GT3-as Ferrarit, de a 'Franz Hermann' nevet használta, hogy elkerülje a lebukást, annak ellenére, hogy Verstappen.com feliratú autóval és Red Bull stílusú overallban és sisakban vezetett.
A holland megerősítette, hogy megdöntötte a körrekordot, miközben részletezte, miért használta a Hermann nevet, és jelezte, hogy egy napon versenyezni szeretne a nürburgring 24 órás versenyen, amennyiben képes lesz megszerezni a szükséges licenszt, mivel a „Zöld Pokol” nevű pályához különleges engedélyre van szükség.
„Kértek tőlem egy álnevet, ezért azt mondtam, hogy legyen olyan német, amennyire csak lehet” – magyarázta Verstappen csütörtökön Imolában, a Formula.hu részvételével zajló sajtóbeszélgetésen.
„Megdöntöttem a körrekordot, de nem azért voltam ott, hogy megmutassam, hogy meg tudom dönteni a körrekordot vagy bármilyen rekordot. Csak jól éreztem magam, és a csapattal együtt tanultam a pályát, mivel ők még nem voltak ott korábban. Számukra az álom a 24 órás verseny, szóval csak jól éreztük magunkat, hogy felgyorsuljunk, és szerencsénk volt a körülményekkel is, nagyon szép és napos idő volt.”
Ford: Nem Verstappen miatt jöttünk
A Ford vezetése nem Max Verstappen miatt döntött úgy, hogy visszatérnek a Formula–1-be a Red Bull partnereként. Noha természetesen szeretnék, ha a holland pilóta 2026 után is maradna a csapatnál, a vállalat jelezte: hosszú távra terveznek, és a projekt nem egyetlen ember személyén múlik.
„Bármilyen bajnokságban is versenyzünk, mindig a legjobb csapattal, a legjobb versenyzőkkel és a legjobb emberekkel akarunk együtt dolgozni. De hogy egy konkrét személy miatt írtuk-e alá az együttműködést? Nem.”
„Ez egy hosszú távú megállapodás, és tisztában voltunk vele, hogy a személyi felállás változhat” – mondta Rushbrook majd így folytatta: „Ezt tudtuk Christian Hornerrel, Adrian Newey-val és a versenyzőkkel kapcsolatban is. És valóban, némelyikük személye már meg is változott, mielőtt egyáltalán pályára gördültünk volna.”
Sainz: Apám ideális FIA-elnök lenne
Az idősebbik Carlos Sainz, ahogy arról többek között a Formula Podcast múltheti adásában is beszélgettünk, komolyan fontolgatja, hogy indul az FIA következő elnökválasztásán. A kétszeres rali-világbajnok már több mint négy évtizede szereplője a motorsport világának, és fia, az F1-ben szereplő Carlos Sainz szerint kiváló jelölt lenne: tapasztalata kiterjed a gokarttól a ralin és a Formula–1-en át szinte mindenre. Bár a politikai háttérmunka nem áll közel hozzá, fia úgy véli, józan ésszel vezetne – és pontosan erre van most szükség a sportban.
„Elfogult vagyok, hiszen a fia vagyok, de ha a lehető legobjektívebben nézem, nem jut eszembe nála alkalmasabb ember” – mondta apjáról az ifjabbik Sainz a sajtó képviselőinek. „Végigcsinálta velem a gokartos éveket, pontosan tudja, milyen mélyről kell indulni. Aztán négy-öt évet eltöltött velem az alsóbb formulaautós kategóriákban, látta, mennyire nehéz, drága és összetett ez az út.”
„Tíz éve van jelen az F1-ben velem, és negyven éve ralizik. Egy olyan emberről van szó, aki a motorsport annyi különböző területén szerzett tapasztalatot, most pedig pályafutása végéhez közeledve azon gondolkodik, hogyan adhatna vissza valamit annak a világnak, amelytől ő maga is olyan sokat kapott” – mondta, majd hozzátette:
„Több paddockbeli szereplő elkezdte mondogatni neki, hogy indulnia kellene. Kezdetben csak egy gondolat volt, most már komolyan fontolgatja. Még nem állította össze a csapatát, de gondolkodik rajta, és attól függően, hogyan látja a dolgokat, elindul vagy nem.”
„Ez az egész politikai oldal a dolog negatívuma” – mondta Sainz. – „De ha van valaki, aki képes lenne eltüntetni ebből a politikát, az az apám. Ő a józan észhez és az élet legegyszerűbb alapelveihez tartja magát. Ezért ment oda hozzá annyi ember, hogy induljon. A munka politikai része valószínűleg nem lenne a kedvence, de tudja, hogy ez vele jár, és ezt is vállalnia kell.”
„Hihetetlenül durva” – megvédték Doohant a többiek
Isack Hadjar és Oliver Bearman is megvédte az erre a hétvégére már lecserélt Jack Doohant: a két újonc szerint lehetetlen helyzetbe került az ausztrál az Alpine-nál, akit Imolától Franco Colapinto váltott.
„Már a szezon előtt is egy kicsit rossz szaga volt, mert úgy gondolom, hogy nagy nyomással, elvárásokkal indult neki” – mondta Hadjar a csütörtöki sajtónapon. „Szóval nem volt igazán jó környezet. És elég igazságtalannak érzem, mert hat futam alatt nem sok ideje volt arra, hogy bármit is megmutasson, és nem volt éppen űrhajója eddig. Szóval igen, egy kicsit durva.”
A Haas fiatalja, Oliver Bearman is megvédte Doohant. „Azt hiszem, nagyon nehéz az a helyzet, ha már az első futamtól kezdve stresszel a nyomás” – mondta a médiának a brit.
„Csak elképzelni tudom, hogy ez egy szörnyű helyzet, és úgy érzem, hogy a vele való bánásmód nagyon igazságtalan volt. Az ő helyzetéből kiindulva, hiszen magam is újonc vagyok, nagyon nehéz, különösen a szezon első negyedében. Hatból – azt ó hiszem – négy olyan pályán mentünk, amelyek újoncként újak voltak számunkra. Volt két sprintversenyünk, ami újoncként még nehezebb számunkra. És még mielőtt eljutna az európai szezonra, ahol vannak azok a pályák, amiket ismer, máris kidobják az autóból. Szóval igen, hihetetlenül durva szerintem.”
Fernando Alonso viszont egy kicsit másképp látja a helyzetet. „Őszintén szólva nem hiszem, hogy nagy nyomás nehezedik az újoncokra” – mondta a kétszeres bajnok.
„Rengeteg a felkészülés: végigcsinálják a Formula-3-at, végigcsinálják a Formula-2-t, ismerik az összes pályát, szimulátoroznak, TPC [korábbi autók tesztelése] programokon vesznek részt, és nagyon jól felkészülten érkeznek a Forma-1-be.”
Colapinto: Sainznak is tíz futam kell egy új autó megszokásához
A visszatérő argentin szerint az öt versenyhétvégés lehetőség nem feltétlenül elég arra, hogy százszázalékos teljesítményt nyújtson – hiszen még Sainz is úgy nyilatkozott, hogy többre van szüksége.
„Persze, ha Carlos is mondta, hogy tíz futam kell neki ahhoz, hogy teljesen akklimatizálódni tudjon egy új autóhoz, öt verseny nem lesz elég nekem sem” – nyilatkozta az argentin. „Egész életemben kilenc F1-es nagydíjon vettem részt, ezért többre lenne szükségem, mint öt – de csak ennyim van arra, hogy a maximumot kihozzam az autóból és magamból.”
Az F1 a Formula–E-re hasonlít majd 2026-tól?
A hosszú évekig F1-es tesztpilótaként tevékenykedő Gary Paffett szerint a 2026-os szabályváltozások teljesen új dinamikát hozhatnak: a versenyek során az energiamenedzsment kulcsszerephez jut, hasonlóan a Formula–E-hez.
A szimulációk alapján az autók nehezebben vezethetők, kevesebb leszorítóerővel és kisebb abroncsokkal, ami érzékenyebbé teszi őket a tapadás és a hőmérséklet ingadozásaira. Paffett szerint ez több kihívást jelent a versenyzőknek – és akár izgalmasabb futamokat is hozhat.
Ferrari: A Spanyol Nagydíj hozhat fordulatot
Frederic Vasseur szerint nem Imolában, hanem Barcelonában jöhet az idény első komolyabb átrendeződése, méghozzá az első szárnyakra vonatkozó szabálymódosítás miatt. A Ferrari csapatfőnöke úgy látja, hogy a változás nem forgatja fel a bajnokságot, de a tempókülönbségek jelentősen változhatnak. Vasseur kitért Lewis Hamilton helyzetére is: szerinte a hétszeres bajnok nehéz helyzetben próbál alkalmazkodni, de a közös munka jól halad.