Időmérőpartnert vált az F1: visszatér a TAG Heuer
Napi hírösszefoglalónkat kezdjük azzal, hogy miután tavaly októberben bejelentette a Formula-1, hogy évtizedes megállapodást kötöttek a világ vezető luxusmárka-csoportjával, az LVMH-val, most hivatalossá vált, hogy mivel a TAG Heuer is hozzájuk tartozik, a cég leváltja majd a Rolexet az F1 hivatalos időmérőpartnereként – további részletek itt.
Verstappen: Voltak megkérdőjelezhető manővereim
Több érdekes dologról is beszélt az F1.com interjújában Max Verstappen: elmondta, hogy maga is tisztában van azzal, hogy időnként feszegeti a határokat: „Voltak kemény versenyek, megkérdőjelezhető mozdulatok és pillanatok, de tudom, mit csinálok a pályán, teljesen kontroll alatt tartom a tetteimet. Néha szükség van erre. Mindent megteszek a győzelemért.”
Verstappen agresszivitásáról ferraris ellenfele, Charles Leclerc is nyilatkozott, kiemelve, hogy szerinte benne is megvan a címvédőre jellemző keménység: „Voltak pillanatok, amikor nem volt agresszív, de amikor jött a szezon vége és Lando zárkózott vissza, láthattuk, hogy sokkal jobban játszott a szabályokkal. És úgy érzem, ez bennem is megvan. Tudom, hogy amikor nagy dolgok forognak kockán, és amikor eljön a pillanat, hogy bevállaljuk azokat a kockázatokat a megfelelő emberekkel, akkor rá fogok menni.”
Visszatérve még Verstappenre: a család fontosságáról és az F1-en túli életről is beszélt a holland, aki nem biztos benne, hogy versenyzéssel akar foglalkozni, miután teste elkezd öregedni – bővebben ide kattintva.
Lawson hálás, Tsunoda nem kap elég elismerést
Eközben a Verstappen mellé érkező Liam Lawson a testvérei által meghozott áldozatokról és a Red Bullnál rá helyezett nyomásról is beszélt, egyúttal felidézte, családja és az energiaitalosok hogyan mentették meg a karrierjét.
A Red Bull által Lawsonnal szemben mellőzött Yuki Tsunoda viszont úgy érzi, még mindig az első évei során kialakult kép határozza meg a megítélését: „Noha tavaly jól teljesítettem, úgy éreztem, nem igazán kapom meg érte úgy az elismerést, mint a többi versenyző, de ez van. Csak folytatom, amit csinálok, jól teljesítek és csak próbálom megmutatni nekik, hogy tévednek.”
Tsunodáról és Lawsonról az elmúlt hét többi fontos F1-es híre és történése mellett a Pitwall friss adásában is hosszabban beszélgettünk:
Még kiköthet Sainz a Red Bullnál?
A Red Bull ülése kapcsán nemigen merült fel komolyan tavaly Carlos Sainz neve, Christian Horner csapatfőnök viszont állítja: nyitott az opció a jövőt illetően, sőt 2025-re is számításba vették a spanyolt, de végül más utat választottak – és azt is elmagyarázta, hogy azért, mert a juniorprogramjuk tagjainak akartak bizalmat szavazni.
Mercedes: Előbb hibákat kell elkövetnie Antonellinek
Toto Wolff szerint senki ne várjon egyből győzelmeket az F1-ben a 18 éves újoncuktól, de amúgy is átmeneti évként tekintenek az olasz 2025-ös szezonra – részletek itt.
S ha már Wolff: szerinte az ünnepi asztaloknál úgy kerülték a 2021-es szezonzáró témáját, mint az amerikai politikát vagy a Brexitet – a Mercedes-vezérnek annak idején jól esett volna pár jó szó a Red Bulltól.
Alonso: Hamarosan Stroll lesz az Aston F1-es vezére
Fernando Alonso sosem fukarkodott a dicsérő szavakkal, amikor jelenlegi csapattársáról, Lance Strollról kérdezték, s ezt most is igazolta: „Lance mindig nagyon nyitott, ahogy én is az vagyok vele. A pályafutásom utolsó szakaszában vagyok, és igyekszem segíteni neki, amennyire csak tudok, hiszen hamarosan ő fogja vezetni a csapatot” – mondta a spanyol.
Dakar: Toyota-uralom és utólag változó győztes a 48 órás szakaszon
A 48 órás szuperszakasz második felvonásával folytatódott hétfőn a Dakar Rali, amelyen eredetileg Yazeed Al-Rajhi volt a leggyorsabb, de órákkal a hétfői szakasz vége után az FIA 12 percet jóváírt Rokas Baciuskának, miután időt veszített az újratankolás közben jelentkező problémával, így végül az eredetileg hatodikként értékelt litván toyotás karrierje első Dakar-szakaszgyőzelmét aratta.
Az összetettet amúgy Lategan vezeti a Toyotával, Al-Attiyah a dobogón, Loeb pedig parádés felzárkózást produkált – részletes napi beszámolónk ide kattintva olvasható. Az pedig szintén a nap végén derült ki, hogy a vasárnap felboruló Carlos Sainz számára máris véget ért a Dakar.
Végül, de nem utolsósorban pedig egy exkluzív interjút is ajánlunk a figyelmetekbe a Dakar kapcsán: Horn Albert versenyzőként is több ízben megjárta a Dakar Ralit, de az utóbbi években már mérnökként küzd a BBR és a Red Bull Offroad Junior Team képviselőjeként – a beszélgetés itt található.