DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Hírösszefoglaló

Ricciardo kirúgva, Lawson jön: a nap F1-es hírei

A Formula.hu hírösszefoglalójában egy helyen áttekinthető a nap minden fontos eseménye, érdekessége, nyilatkozata.

A nap fő híre az, hogy délután a Red Bull és a VCARb bejelentette, amire számíthattunk: Daniel Ricciardo szezonja és jó eséllyel a karrierje is véget ért Szingapúrban, a helyére Liam Lawson ülhet be a hátralévő hat versenyhétvégén. Laurent Mekies, a VCARB csapatfőnöke az alábbit nyilatkozta:

„Itt a VCARB-nál mindenki szeretné megköszönni Danielnek az elmúlt két szezonban velünk végzett kemény munkáját. Rengeteg tapasztalatot és tehetséget hozott a csapatba, fantasztikus hozzáállással, ami mindenkinek segített a fejlődésben és a szoros csapatszellem ápolásában. Daniel igazi úriember volt a pályán és azon kívül is, és soha nem volt mosoly nélkül. Hiányozni fog, de mindig különleges helyet fog elfoglalni a Red Bull családjában” – fogalmazott.

SI202408230263



„Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszöntsem Liamet is. Ő már jól ismeri a csapatot. Az előző szezonban is nálunk vezetett, és jól megbirkózott a nehéz körülményekkel, így természetes lesz az átmenet. Nagyszerű látni, hogy a Red Bull család fiatal tehetségei a következő lépést teszik meg. Alig várjuk, hogy leszegjük a fejünket, és együtt koncentráljunk a szezon hátralévő részére.”

 

Ricciardo elköszönt

Ricciardónak nem nyílt lehetősége a csapat hivatalos csatornáin megszólalni, így a saját Insgramján posztolt egy búcsúzó szöveget:

„Egész életemben szerettem ezt a sportot. Vad és csodálatos, és egy utazás volt.

Köszönöm a csapatoknak és az egyéneknek, akik kivették a részüket ebből. A szurkolóknak, akik néha jobban szeretik a sportot, mint én, köszönöm. Mindig lesznek hullámvölgyek, de nagyon jó volt, és az igazat megvallva nem változtatnék rajta.

A következő kalandig.”

 

Lawson felkészült

Lawson nagyjából egy év kihagyás után térhet vissza a rajtrácsra – ennek kapcsán a Racingnews365.com és Aaron Deckers beszélgetett vele.

„Az biztos, hogy nem volt könnyű számomra az idei év, hiszen tavaly még F1-es futamokat is teljesíthettem, míg idén ennyire háttérbe szorultam. Ugyanakkor azok nélkül a tavalyi futamok nélkül most nem lettem volna jogosult az ülésre” – mondta Lawson a RacingNews365-nek adott exkluzív interjújában. 

„Ugyanakkor idén sokat tanultam a tartalékversenyzői szerepkörömben. Az F1 annyira más, mint más versenyosztályok, így ez tényleg lehetővé tette, hogy idén sokat tanuljak. Ezt az osztályt nem lehet összehasonlítani más szériákkal.”

„Sokat profitáltam abból, hogy a csapatnál lehettem. Minden versenyen jelen voltam a paddockban, és sokat tanultam, különösen a csapaton belüli kommunikáció terén. A mérnökök közötti kommunikációra gondolok. Ezen a területen tényleg nagyon sok minden történik! Végső soron nagyon kevés jut el a versenyzőhöz abból, ami a színfalak mögött zajlik. Ő csak a leszűrt részt hallja a versenymérnökétől” – gondolkodik Lawson arról, hogy mit tanult tartalékversenyzőként.

 

Marko elmondta a véleményét Ricciardóról

A bejelentés kapcsán dr. Helmut Marko a Motorsport-Totalnak nyilatkozott az ausztrálról:

„Úgy gondolom, hogy a Red Bull Racingtől való távozása volt a fordulópont a karrierjében” – mondta Marko. „Ezután sem a Renault-nál, sem a McLarennél nem volt győztes autója. Monzában nyert ugyan, de azok különleges körülmények voltak. Nem tudom, mi történt pontosan, mert ha tudtuk volna, segítettünk volna neki. De a sebesség és mindenekelőtt ez a késői fékezés, aztán balra vagy jobbra megy... az elmúlt években próbálkozott, de ez már nem volt meg, a gyilkos ösztön eltűnt.”

 

A Formula Podcast értékelte a cserét

Csak a pályán nyújtott teljesítmény miatt kell távoznia Ricciardónak, vagy esetleg más is szerepet játszott a döntésben? Miért csak az idei év utolsó hat futamára jelentették be Lawsont? Lehet-e még jövője az ausztrálnak az F1-ben, és valójában milyen célért küzd az új-zélandi az idei szezon hátralevő részében? Igaz-e a pletyka, hogy Ricciardo látványos előzéssel utasította maga mögé Gergőt a Podmaniczky utcában? 

Reakció és válaszok a Formula Podcast friss műsorában Gellérfi Gergőtől és Mészáros Sándortól:

 

A bíróság Günther Steinernek adott igazat a Haasszal folytatott jogi vitában

A Haas perelte be Steinert, de a bíróság a volt F1-es csapatfőnöknek adott igazat. A másik ügy, amelyben Steiner pereli a Haast, még folyamatban van.

Az ügy részletei itt olvashatók!

 

F1-es autóba ültetheti Verstappen „kihívóját” a McLaren

Néhány héttel ezelőtt nagy visszhangot váltatott ki a korábbi NASCAR-bajnok Kyle Larson nyilatkozata, melyben arról beszélt, hogy összességében jobb versenyzőnek tartja magát, mint Max Verstappent, és formulaautókon kívül minden más szakágban legyőzné a háromszoros F1-es világbajnok hollandot. Nos, elképzelhető, hogy valamikor belekóstolhat majd a Formula-1-be Larson, a McLaren ugyanis nyitott rá, hogy egy hasonló tesztlehetőséget szervezzen neki, mint néhány éve, amikor Jimmie Johnson és az akkor náluk szereplő Fernando Alonso autót cserélt egy nap erejéig:

„Beszélgettünk róla” – árulta el Zak Brown McLaren-vezér Kevin Harvick Happy Hour podcastjében. „Mint azt el tudjátok képzelni, Kyle határozottan a mi menetrendünk között akarja megcsinálni, ami februártól decemberig tart, míg a NASCAR-é februártól novemberig. Meg kell találnunk azt az intervallumot. Anno sikerült Jimmie Johnsonnal és Fernandóval Bahreinben. Az remek móka volt. Szeretném egy F1-es autóban látni Kyle-t. Beszéltünk már róla, és szerintem meg is fog majd történni.”

Brown azt is megjegyezte, hogy a McLaren F1-es pilótái közül Oscar Piastri már jelezte felé az érdeklődését a NASCAR iránt, így ha Larsonnal is hasonló autócsere szerveződne, mint Johnsonnal és Alonsóval, akkor az ifjú ausztrál jöhetne ehhez szóba.

 

Privát képek és videók közzétételével zsarolták Schumacher családját

A német ügyészség vádat emelt három férfi ellen, akik a gyanú szerint részt vettek a Michael Schumacher családja elleni zsarolásban – számolt be róla a RacingNews365.com szakoldal. A zsarolás fő vádlottja egy 53 éves férfi, aki állítólag azzal zsarolta a hétszeres F1-es világbajnok családját, hogy a 2013-as síbalesete óta a nyilvánosság elől eltűnő exversenyzőről készült privát fotókat és videókat tesz közzé a dark weben, hacsak nem fizetnek neki 15 millió eurót.

A másik gyanúsított felelt az említett képek beszerzéséért, ő állítólag 2021-ig a Schumacher család biztonsági őreként dolgozott, és a vádak alapján „öt számjegyű összegért” adta el az anyagokat a fő vádlottnak. A harmadik gyanúsított az első vádlott 30 éves fia, aki egy hamis, lekövethetetlen e-mail-címet hozott létre, amelyen keresztül zsarolták Schumacheréket. A tudósítás szerint mindhárom férfire hosszas börtönbüntetés várhat.

 

Jordan büszke Newey Red Bull-os távozására

„Ez a legklasszabb dolog, amit valaha csináltam” – vélekedett az F1-es sztártervező menedzsere, aki egy fontos dátumról is lerántotta a leplet.

„Egyetlen mukkot sem hallottál tőlem szeptember 6-ig, és ez volt az a dátum, amit a Red Bull adott meg, hogy mikor mondhatunk vagy nem mondhatunk valamit. Csakis csodálni tudom Adriant azért, mert egy kukkot sem szólt addig az időpontig, ami után a Red Bull megengedte, hogy bármit is mondjunk.”

„Adrian már nincs ott, kertészkedési szabadságon van” – hangsúlyozta Jordan Newey és a Red Bull kapcsán. „A szerződésében van egy dátum, amelyet én és a Red Bull kötöttünk ki, és ez a szeptember 6-a. Ezt minden tekintetben betartották. Megígérhetem, hogy nem tudok senkiről, aki ezt megszegte, szóval a lehető legnagyobb gondossággal tiszteletben tartottuk ezt, és Adrian is igényes volt ebben.”

 

„Egyszer sem hibázott” – Perez Colapintót dicsérte

Bár egy elévágással megelőzte, a Red Bull mexikóiját lenyűgözte a Williams újoncának teljesítménye az F1-es Szingapúri Nagydíjon.

„Fantasztikus versenyt futott. Nem követett el egyetlen hibát sem. Rendkívül nehéz volt tartani vele a lépést, és eleve egy nehéz verseny volt. Végül sikerült elévágnunk, de ez volt az egyetlen, amit tehettünk” – méltatta Colapintót Perez.

 

Ferrari: Pattogás megoldva, várjuk a következő banánhéjat…

A vörösök vezető F1-es teljesítménymérnöke, Jock Clear szerint sikerült kiküszöbölni a szélcsatorna és a pálya közötti anomáliát – de úgyis lesz újabb.

„És Spanyolország után nyilván nem éreztük úgy, hogy eltévedtünk, de volt némi anomália aközött, ami a szélcsatornában történt és amit a pályán láttunk, és ezen kellett úrrá lennünk. Ez csak a folyamat: amikor látsz egy anomáliát, meg kell oldanod, meg kell próbálnod megérteni, és aztán visszatérni a pályára. És szerintem azóta láthattuk, hogy megértettük, visszatértünk a megfelelő pályára, csak nyitott szemmel kell figyelnünk arra, mi lesz a következő anomália – mert lesz még egy, mivel ez jelenleg a folyamat része.”

„Szóval nem arról van szó, hogy néha működnek a fejlesztések, néha meg nem: a fejlesztési folyamat pontosan az, hogy minden héten valami újat tesztelsz. Magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy működik ez a folyamat, és hogy mindenen úrrá lettünk. Csak várjuk a következő banánhéjat…”

 

Bejelentés: itt a MotoGP 2025-ös naptára

Thaiföldi kezdés, valenciai zárás, augusztusban pedig Magyar Nagydíj: közzétették a MotoGP jövő évi 22 fordulósra tervezett menetrendjét.

A naptár ezen a linken megtekinthető!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: