DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

Verstappen-botrány és Norris-pole: a szombati F1-es hírek

A pályán és azon kívül is zajlottak ma az események Szingapúrban: egy cikkben hozzuk a nap minden fontos hírét.

Ma rendezték az F1-es időmérőt Szingapúrban, ahol Lando Norris pole-pozícióra váltotta a McLaren tempófölényét. Csapattársa, Oscar Piastri csak a harmadik sorba kvalifikált, Norris mellé Max Verstappen, mögé pedig Lewis Hamilton és George Russell sorakozhat majd fel vasárnap.

Az időmérő részletes beszámolója és teljes végeredménye ezen a linken található!

 

Verstappen botrányt csinált

A nap fő híre azonban mégsem az időmérő lett, mivel közvetlenül utána Max Verstappen magára irányította a figyelmet az FIA sajtótájékoztatóján. A Red Bull holland klasszisa a tegnapi büntetése miatt ma egyszavas válaszokat adott a feltett kérdésekre, annyit tett hozzá, hogy nem mond többet, mert megbüntetik, egy újságírói kérdésre pedig annyit mondott, hogy az esemény után, az FIA sajtótájékoztatóján kívül szívesen válaszol majd a kérdésekre.

f1-redbull-verstappen-szingapúr-norris



Ez így is történt, a Formula.hu jelenlétében válaszolt is, és természetesen erről a témáról beszélt. Hogy mit mondott, és hogyan zajlott ez a jelenet, arról ebben a cikkünkben számoltunk be!

 

Norris és Hamilton kiállt Verstappen mellett

Magán a sajtótájékoztatón értelemszerűen már csak Verstappen viselkedése miatt is felmerült a büntetés és a káromkodás kérdése – Lewis Hamilton és Lando Norris is védelmébe vette a kollégát.

„Szerintem ez eléggé igazságtalan, nem értek egyet semmivel” – mondta Norris a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.

Hamilton is nekiment a büntetésnek, és kimondta: ő nem lenne hajlandó letölteni, és reméli, hogy Verstappen sem teszi ezt meg.

„Szerintem ez egy vicc, hogy őszinte legyek” - jelentette ki a hétszeres világbajnok. „Ez a motorsport csúcsa. Hibák előfordulnak. Én biztosan nem tenném meg, és remélem, Max sem teszi meg.”

 

Norris hozta a papírformát, Verstappen elégedett, Hamilton meglepődött

Az első három helyezett nyilatkozatának lényege az időmérő után:

„Tudtam, hogy gyorsak vagyunk, ezért bíztam benne, hogy elég lesz, ha csak annyit csinálok, amit eddig is csináltam a hétvége folyamán. Jó érzés, hogy nem kellett a végsőkig elmennem, Trükkös volt, az út elég hepehupás, sokat ugrált az autó. Megfizeted az árát, ha túlságosan nyomod neki, de én nyugodt maradtam, és azt tettem, amit kellett” – nyilatkozta Norris.

„Az egész időmérő jól alakult, körről körre tudtunk javítani az autón, és boldog vagyok amiatt, hogy itt lehetek az első sorban azok után, ahol tegnap álltunk” – mondta az autóból kiszállva Verstappen.

„Az kvalifikációim ebben az évben botrányosak voltak, rengeteget dolgoztam azon, hogy visszatérjek a jó eredmények eléréséhez. Valamilyen okból kifolyólag életre kelt az autó most, az időmérőn – ezt hosszú ideje nem tette” – értékelt Hamilton.

 

Ferrari-blama: Sainz ütközött, Leclerc-nél minden elromlott

Carlos Sainz okozott piros zászlót a Q3 végén, a hideg gumikon irányíthatatlanná vált alatta a Ferrari még a felvezető köre végén. A spanyolt aztán az FIA meg is büntette 25 ezer eueróra, mert engedély nélkül lépett a pályára a balesetét követően.

„Azt hittem, jobb lesz a tapadása a hideg gumiknak. Az utolsó szektorban többször is vissza kellett lassítanom, hogy elengedjek néhány autót. Ezen a pályán egy pici időt sem akarsz otthagyni a köröd előtt, és mielőtt elkezdtem volna a gyorskörömet, ráhajtottam a 17-es kanyarban a kerékvetőre. Semmi tapadásom nem volt ahhoz képest, amit eddig a hétvége során tapasztaltam. Aztán meginogott az autó alattam, egy pillanatig azt hittem, hogy meg tudom menteni. Elég rossz, szerencsétlen baleset volt. Elnézést kérek a csapatomtól, nem így akartuk befejezni az időmérőt. Ezen a hétvégén elég sokat szenvedtünk az abroncsok hőmérsékletével, hogy a megfelelő ablakba hozzuk őket. Ma csak egyszerűen rossz napunk volt” – mondta Sainz.

f1-ferrari-sainz-szingapúr

Charles Leclerc tegnap még a pole-ra is esélyes volt, ma viszont elvették a gyors körét, nem működött a gumimelegítő, így végül csak a 9. helyen zárt, és Sainz mellől rajtolhat vasárnap.

„Egész hétvégén nem volt ilyen problémánk. Az első gumimelegítők nem működtek megfelelően, mielőtt kijöttem ma bokszból. Az első abroncsok szuper hidegek voltak, őrültként kellett nyomnom a kivezető körön, hogy visszahozzam a hőmérsékletet. Egyelőre nincs ötletem az okáról, az adatokat még nem elemeztem. A bevezető körön megkérdeztem a csapatot, de nem volt magyarázat, gondolom, még vizsgálják” – nyilatkozta Leclerc.

 

„Nem volt tapadás a Q2-ben” – így magyarázza a kiesést Perez

Úgy tűnik, az azerbajdzsáni feltámadás – amely a dobogós esélyek ellenére nulla ponttal végződött – csak rendellenesség volt Sergio Perez szezonjának második felében: a Szingapúri Nagydíjon visszatért a normál ügymenet, ezúttal már a kvalifikáción félrecsúsztak a dolgok, a mexikói nem jutott tovább a Q2-ből, 11 helyezéssel a másik Red Bull mögül, a 13. rajtkockából kell indulnia.

„A Q2-ben még lassabb voltam, mint a Q1-ben. Sokkal többet csúszkáltam, nem tudtam a gumit a megfelelő hőmérsékletre juttatni, egyszerűen nagyon trükkös délután volt” – indokolta meg kiesését a vegyes zónában a médiának Perez, aki a középső fázisban kilenc tizedmásodperccel kapott ki csapattársától. A másokat is utolérő tapadási gondok mellett a fék is akadályozta.

„Nekem a Q2-ben gondjaim voltak a fékekkel és a gumikkal is. A fék túl forró volt, ezért sokszor nem harapott. A gumik pedig abszolút sehol nem voltak a Q2-ben. Abban a két körben egyáltalán nem volt tapadás, és ez szuper trükkös volt.”

 

Sajtó: Bottast választotta az Audi

A Racingnews365.com értesülései szerint megszületett a döntés, Valtteri Bottas megtarthatja a helyét a Stake/Sauber csapatánál, és ő lesz Nico Hülkenberg csapattársa 2025-ben.

Mattia Binotto és stábja a tapasztalatot részesítette előnyben a fiatalokkal szemben azok után, hogy Franco Colapinto, Theo Pourchaire és Gabriel Bortoleto neve is felmerült az utóbbi hetekben.

A portál úgy tudja, hogy a döntés azonban csak egy évre, 2025-re szól, vagyis az ezzel még nem dőlt el, hogy Hülkenberg mellett ki lesz az F1-be hivatalosan csak 2026-ban megérkező Audi másik pilótája az azt követő szezonban.

Az értesülés szerint Bottas bejelentése a következő héten várható.

 

A hétvége után bejelentést tesz a Red Bull

Helmut Marko reagált a Daniel Ricciardo menesztése körüli pletykákra: a Red Bull tanácsadója megerősítette, hogy a Szingapúri Nagydíjat követően bejelentést fognak tenni.

Peter Bayer, az RB ügyvezetője is megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a versenyzőkérdést illetően: „Különböző határidők vannak az asztalon és számos megbeszélést folytattunk már a szezon során. Úgy döntöttünk, hogy először a 2025-ös felállásunkat határozzuk meg a nyári szünet során, végül azonban próbáltunk minél több időt nyerni mindkét csapat számára.”

f1-ricciardo-szingapúr

„Ez egy nagy stratégiai döntés, hogy ki melyik csapatnál versenyez, Szingapúr pedig mindenképp egy új momentum. Szingapúr után a 2025-ös felállásunkról és további lehetőségekről is tárgyalni fogunk – sok opció van. Az RB-nél az is feladatunk, hogy fiatal versenyzőket neveljünk, alapvetően most mérlegelnünk kell a lehetőségeinket.”

„Markóval és Christian Hornerrel egyetértésben azt is meg kell határoznunk, hogy melyik versenyzőben van meg a potenciál arra, hogy egy napon a Red Bull versenyzője legyen. A következő napokban eldöntésre kerül, hogy ez a versenyző idén vagy jövőre csatlakozik-e a csapathoz” – zárta gondolatait Bayer.

 

„Mindent megteszünk, hogy segítsük Landót” – Brown

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője a csapata által potenciálisan alkalmazott csapatutasításokról nyilatkozott.

„Mindent megteszünk, hogy segítsük Landót – legyen szó akár stratégiai döntésről. Természetesen nem akarunk semmit elvenni Oscartól, hiszen szenzációs szezont fut és a saját harcát vívja. Mindezek ellenére, ha vannak olyan dolgok, amivel támogatni tudjuk Landót, akkor azt meg fogjuk lépni” – mondta Brown.

 

MotoGP: Bagnaia elkapta Martint a misanói sprinten

A rajtnál még a pramacos vb-éllovas állt az élre, de később egy hibát kihasználva a címvédő visszaelőzte, így négy pontra olvadt közöttük a távolság a MotoGP vb-összetettjében.

Részletek ezen a linken!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: