DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 8. hétfő
Hírösszefoglaló

A McLaren az élen, a Red Bull lemaradva: pénteki F1-es hírek

Lando Norris a Mercedesszel számol, Max Verstappenék válaszokat keresnek, jön az új F1-es gumi és a Pitt-film, veszélyben Perez ülése: íme a mai hírek.

A nap fő híre a Brit Nagydíj első két szabadedzése, amelyeket egyaránt Lando Norris zárt az élen, a másodikat ráadásul csapattársával, Oscar Piastrival a háta mögött, így a McLaren kettős sikerével ért véget a nap.

Az első szabadedzés összefoglalója és végeredménye ezen a linken, a második szabadedzés összefoglalója és végeredménye pedig ezen a linken tekinthető meg!

 

Norris a Mercedesre figyel, a Red Bull a lassú kanyarokban veszít

Lando Norris szerint valóban jól kezdtek, de úgy értékelt, hogy a Mercedesnél nem gyorsabbak egyelőre Silverstone-ban.

„Elég ideges volt a tempós részeken az autó, de sikerült javítanunk rajta. Összességében szerintem nagyon egálban vagyunk a Mercedesszel. Ők valószínűleg ugyanolyan gyorsak, mint mi, csak nem tekerték fel még a motorjukat, és nem feszegették a leggyorsabb kört. Jó helyzetben vagyunk, de van még min javítani” – mondta.

2160737789



Ami a Red Bullt illeti, dr. Helmut Marko szerint a lassú kanyarokban veszítenek eddig sokat.

„Túl sokat veszítünk a lassú kanyarokban, főleg az egyes szektorban, ahol majdnem három tizedet. Az első szabadedzésen és a hosszú etapokon sem néztünk ki jól. Így is jók vagyunk, de nem hozzuk Norris szintjét” – mondta kendőzetlenül dr. Helmut Marko. „Az autó túl sokat csúszkál, de szerintem inkább mechanikai okokból. A különbség azért nem hat tizedmásodperc, de Norris mögött vagyunk. Meglátjuk, hogy meg tudjuk-e tartani a megfelelő egyensúlyt a gyors kanyarokban úgy, hogy ne veszítsünk ilyen sokat a lassúakban” – tette hozzá.

Max Verstappen sem volt igazán elégedett, bár nagyon azért nem is aggódott a nap végén: „Ki kell elemeznünk, hogy mit csinálhatunk jobban holnap, az megmutatja majd, hogy melyik a helyes irány. Valószínűleg esni fog, szóval ezt is számításba kell venni. Nagyon szoros csatát várok, de azt hiszem, hogy a McLaren ahogy tavaly, úgy most is szárnyal itt” – tette hozzá.

 

Az F1-es csapatok fejlesztései a Brit Nagydíjra

A négyből három élcsapat is változtatott autóján, a McLaren egy új hátsó szárnnyal érkezett Silverstone-ba, de a legnagyobb fejlesztés ezúttal egy kisebb istállóé.

Részletek Formula Plusz rovatunkban ezen a linken!

 

Perez ülése meginoghat, Sainz még mindig a Mercedeshez igazolhat?

Két érdekes pilótapiaci információ is napvilágot látott ma. Egyrészt az aláírt, több évre szóló szerződése ellenére elveszítheti az ülését Sergio Perez, ha nem javul a mostanában botrányosan gyenge teljesítménye – erről számolt be a német Auto Motor und Sport. A lap úgy tudja, hogy Perez szerződésében van egy teljesítményhez köthető kitétel, amit ha nem tud teljesíteni, akkor a kontraktus érvényét veszíti – így pedig annak ellenére is kitehetik a Red Bulltól, hogy nagy csinnadrattával bejelentették a hosszabbítását.

Másrészt Toto Wolff arról beszélt, hogy akár még Carlos Sainz is esélyes lehet a Mercedes üresen hagyott F1-es ülésére. „Carlosszal a biztosra fogadsz, határozottan sok érv szól mellette. Ezért is akarom elhúzni a döntést és nyitva hagyni a lehetőségeinket, ameddig csak lehetséges. És amikor beszéltem Carlosszal, mondtam is neki, hogy szerintem ő nem tud addig várni, amíg mi szeretnénk.”

f1-sainz-ferrari_7

Amikor konkrétan rákérdeztek, hogy Sainz jelölt-e így még a Mercedesnél, a csapatfőnök így reflektált: „Nem akarok gyorsan döntést hozni. De igen. Ha több időnk van dönteni, Carlos egyértelműen esélyes még, de Carlosnak döntenie kell, hogy mit csinál a többi csapattal” – utalt arra Wolff, hogy a spanyol versenyzőnek hamarabb kell választania, mint hogy a Mercedes dönteni akar.

Ha már Sainz: Pierre Gaslyt is megkérdezték arról, hogy szerinte ki az Alpine legjobb opciója a fennmaradó ülésre.

„Hogy őszinte legyek, én mindentől függetlenül boldog leszek” – mondta el Silverstone-ban a Formula.hu jelenlétében. „Versengő típusként a legversenyképesebb csapattársat szeretném magam mellé, hogy hajthassuk előre a csapatot. Szerintem mindhárman nagyszerű opciók. Nyilvánvalóan Carlosnál hozzáadott értéket jelent a rengeteg tapasztalata, amiket ráadásul erős csapatoknál, a McLarennél és legutóbb a Ferrarinál szerzett. Úgyhogy nyilván ő valamelyest többet hozna, és így ő a legjobb opció.”

 

„Hiperlágy” gumit hoz a Pirelli az utcai pályákra

A jelenlegi leglágyabb, C5-ös keveréknél lágyabb, C6-os abroncsokat hoz 2025-ben az utcai pályákra a Pirelli, melyeket már ki is próbáltak.

Az új abroncs bevezetéséről Mario Isola, az olasz cég motorsport-izgatgatója így nyilatkozott: „Tervezzük, hogy lágyabb lesz a kínálat jövőre, és hogy bevezetünk egy C6-os keveréket, különösen az utcai pályákra. Monzában vagy esetleg később ismét tesztelni akarjuk őket” – mondta Isola az abroncsokról, melyeket először a Paul Ricard-on próbáltak ki.

Nem ez lesz az egyetlen változtatás, hiszen a teljes kínálatot tekintve is a lágyabb irányba mozdul el a Pirelli: a C2-es keverék közelebb fog állni a C3-ashoz, mint eddig. Isola azt is hangsúlyozta, hogy a jelenlegi munka fókuszában többek között az áll, hogy csökkentsék az abroncsok túlmelegedését.

 

F1: Megvan az új F1-es film címe!

Nem állíthatjuk, hogy túlgondolták volna a Brad Pitt nevével fémjelzett, a királykategóriás versenyhétvégéken forgatott film címét: a mai bejelentés értelmében az F1-es film F1 címmel fog a mozikba kerülni jövő júniusban – egészen pontosan 25-én, Észak-Amerikában pedig két nappal később, 27-én.

A Joseph Kosinski által rendezett filmről, melynek producerei között Jerry Bruckheimer, az egyik főszerepet játszó Brad Pitt, valamint Lewis Hamilton is megtalálható, vasárnap a Brit Nagydíj előtt villantanak meg egy rövid teasert. A forgatás egyébként most, a silverstone-i hétvégén is zajlik.

f1-film

 

F1-es szereplése után pole-t szerzett a Red Bull-junior

Érdekes forgatókönyvet eredményezett az F3 időmérője közben eleredő, majd gyorsan elálló eső, míg az F2-ben a nem sokkal ezelőtt még F1-es szabadedzésen vezető pilóta szerzett pole-t.

Az utánpótlás-szériák időmérőinek beszámolója és végeredménye itt megtekinthető!

 

MotoGP: Vinales körrekorddal, Marquez bukással nyitott a Sachsenringen

Alig néhány nappal az asseni futam után már a Sachsenringen, a Német Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délelőtti tét nélküli tréningen a vb-éllovas Jorge Martin volt a leggyorsabb, megelőzve a bukást is begyűjtő Marc Marquezt, de persze a lényegesebb a délutáni egyórás gyakorlás volt, ahol eldőlt a Q2-es helyek sorsa. Ez az edzés azonban nem alakult problémamentesen, Fabio di Giannantonio nagy tempójú kicsúszása után a légfal is megsérült az 1-es kanyarban, így közel negyed órára félbe kellett szakítani a körözést.

A legjobb köridőt, egész konkrétan egy 1:19,622-es pályacsúcsot Maverick Vinales futotta meg az Apriliával. Martin második lett, míg az őt tízpontos távolságból üldöző Francesco Bagnaia az ötödik.

A végeredmény itt megtekinthető!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: