DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 2. kedd
Hírösszefoglaló

Verstappen mindent vitt: a szombati F1-es hírek

Sprintfutam, időmérő, Verstappen vs. Horner: a nap F1-es hírei egy helyen a Formula.hu összefoglalójával.

Sok minden történt ma az F1-ben, nézzük a lényeget egy cikkben:

 

Verstappen nyerte a sprintfutamot

Ugyan az első körökben Lando Norris kicsit meghajtotta, de összességében kérdés nélkül nyerte meg az F1-es Osztrák Nagydíj sprintjét Max Verstappen, ráadásul Norris csak harmadik lett, miután a holland elleni csata közben hibázva Oscar Piastri is megelőzte őt. 

A Mercedes-Ferrari szendvicsen kívül még Sergio Perez tudott egy pontot elcsípni a másik Red Bull-lal, Nico Hülkenberg pedig utólag tízmásodperces büntetést kapott egy Fernando Alonso elleni manőver miatt.

A futam végeredménye és összefoglalója itt található!

 

Norris amatőr volt, a Ferrari a fékekkel küzdött

A sprintfutam után Lando Norris úgy fogalmazott, hogy amatőr hibát vétett. „Megpróbáltam kihozni a legtöbbet a lehetőségemből. Aztán elszúrtam, és nyitva hagytam az ajtót, mint egy amatőr. Van néhány dolog, amin javíthatunk, de ott vagyunk, és egyértelműen harcra késztethetjük őket vasárnap.”

Verstappen szerint a DRS miatt volt eleinte nehezebb maga mögött tartani a McLareneket: „Jól sikerült az első kör, de aztán amint nyitni lehetett a DRS-t, nehéz volt kikerülni abból a távolságból, beletelt néhány körbe és néhány izgalmas csatába is. De aztán amint kikerültem a DRS-távolságból, már jobban a saját versenyemet tudtam futni, és minden kicsit jobbnak tűnt.”

A második helyezett Piastri nem volt elégedetlen az eredményével: „Egy helyezéssel előrébb zártam, mint ahogyan rajtoltam, de a futam második felében nem volt elég jó a tempóm” – sommázta a történteket.

f1-spielberg-sprint1



A Mercedesnél George Russell örült, hogy a Ferrarik előtt vannak, Lewis Hamilton viszont nem volt elégedett az autó egyensúlyával.

„A McLaren továbbra is előttünk van, de jó látni, hogy előzzük a Ferrarit. Változtatunk az autón, de nincs nagy gond. Úgy tűnik, hogy nagyjából másfél tizedmásodperc a hátrányunk Maxhoz és a McLarenekhez képest” – fogalmazott Russell.

„Vannak tanulságok George futamából és az enyémből egyaránt. Az én autómnak nem megfelelő az egyensúlya, de változtatunk rajta az időmérő előtt, és remélhetőleg ezáltal jobban sikerülhet a délutánunk” – mondta Hamilton.

Az ötödik-hetedik helyen beérő Ferrariknál pedig egyaránt fékproblémák léptek fel, Carlos Sainz és Charles Leclerc is arra panaszkodott, hogy túlhevültek, így nem tudtak jó féktávokat venni, spórolniuk kellett.

 

Szombaton a McLaren szerezte a legtöbb pontot

Kicsit szétnyílt az olló a pontversenyben, Max Verstappen növelte az előnyét Lando Norrisszal szemben, aki kicsit szintén ellépett Charles Leclerc-től, Sergio Perez pedig szintén egy kicsit jobban leszakadt a többiektől az F1-es Osztrák Nagydíj sprintfutamát követően.

A McLaren 13, a Red Bull 9, a Mercedes 8, a Ferrari pedig 6 pontot szerzett ezen a szombati napon.

A pontverseny sprint utáni állása ezen a linken megtekinthető!

 

Verstappené a pole is

A déli sprintfutam után délután már a holnapi nagydíj időmérőjét rendezték meg, amelyen ezúttal nem volt ellenfele Verstappennek: bő négy tizedmásodperccel nőtt a mezőny fölé, a korábbiakhoz képest sokkal egyértelműbben zárt az élen.

A második helyet Lando Norris, a harmadikat George Russell, a negyediket pedig Carlos Sainz szerezte meg, az időmérő összefoglalója és végeredménye itt található!

Illetve az eredmény még nem tekinthető véglegesnek, a McLaren ugyanis megóvta azt. Oscar Piastri ugyan a harmadik helyre kvalifikált az ausztrál, de a hatos kanyarban lecsúszott a pályáról és elvették a körét, így végül csak hetedikként rangsorolták.

Piastri kifakadt a döntés miatt, mert szerinte a pályán maradt, és úgy érezte, hogy az FIA nem végzett elég jó munkát a pályahatárok módosításával. A McLaren pedig bizonyítékot kért az FIA-tól arra vonatkozóan, hogy Piastri valóban teljes mértékben a fehér vonalon túl volt a kérdéses kanyarban, ám a szövetség Andrea Stella csapatfőnök szerint nem tudott olyat mutatni, ami minden kétséget kizáróan bizonyítja az ítélet helyességét. A wokingiak emiatt úgy döntöttek, hogy megóvják az eredményt.

Ezt viszont a stewardok elutasították: egyrészt nem felel meg az óvás formai követelményeinek, másrészt a kérdéses döntés (egy törölt köridő) nem is óvható a szabályok szerint. Így a tartalmi részt nem is vizsgálták, mert az óvás befogadhatatlan.

 

Perez és a Ferrari sem jó

Sergio Perez a sprintfutam nyolcadik helye után az időmérőn is csak nyolcadik lett, de ezt azzal indokolta, hogy már a Q1-ben túl sok új gumit használt el, így a Q3-ra nem maradt neki ilyen.

„Sajnos nem maradt új gumink a Q3-ra, pedig nagyjából egy tizedre voltunk a második helytől. De sajnos nem volt új szett gumink a Q3-ra. Négy tizeddel kaptam ki Landótól, és szerintem ennek sajnos nagy része a gumiban volt. A Q1 szorosabb volt, mint vártuk, és csak négy szett új gumink volt” – mondta az időmérő után Perez.

A Ferrarinál Charles Leclerc hibázott, pedig úgy érezte, hogy lehetett volna harmadik is, míg Carlos Sainz világosan kimondta, hogy a fejlesztési csomag miatt újra delfinezik az autó, emiatt kapnak sokat a tempós részeken.

f1-sainz-ferrari_7

„Bizonyos sebességtartományban nagyobb a leszorítóerő, láthatóan működik, ahol nem pattog az autó, de aztán elindul a delfinezés a tempós részeken, és ilyenkor talán többet veszítünk, mint amennyit nyerünk máshol” – foglalta össze kerek-perec a lényeget a spanyol.

„Nem megyek bele a részletekbe, de az a lényeg, hogy egyrészt nem vagyunk jók a tempós kanyarokban, másrészt közben elkezdünk pattogni, ami még sokat lassít rajtunk. Szóval itt a hetes és kilences kanyarokban egy-egy tizedmásodpercet veszítünk Maxhoz képest csak egy-egy kanyarban, amit nagyon nehéz visszahozni. A pálya többi részén nagyjából egálban vagyunk” – mutatott rá a lényegre a pilóta.

 

Verstappen megérti az apját

Pénteken újabb front nyílt a Red Bullon belül, amikor Jos Verstappen arról beszélt, hogy Christian Horner mindent megtett azért, hogy ő ne üljön autóba Spielbergben a Legendák Parádéján – amit nem magától akart megtenni, hanem a Red Bull osztrák szárnya kérte meg erre.

Max Verstappent a sprintfutam utáni sajtótájékoztatón kérdezték minderről:

f1-verstappen-jos-redbull-1

„Ezek a dolgok nem jók nekem, az apámnak, Christiannak vagy a csapatnak sem” – válaszolta csípőből, gondolkodás nélkül a világbajnok a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón.

„Az apám elég világosan elmondta az indokokat, és természetesen meg tudom érteni a véleményét erről, mert felkérték arra, hogy vezesse az autót a szurkolók miatt, pedig őt igazából nem érdekli, hogy vezet-e vagy sem. Szóval megértem. Én viszont a teljesítményre koncentrálok, szeretnék mindenkivel jó kapcsolatban lenni, de ez a forgatókönyv elkerülhető lett volna” – fogalmazott Verstappen.

 

Ekkor dőlhet el Ricciardo F1-es jövője

Egyelőre az autóra koncentrálnak a Visa RB-nél, de Peter Bayer vezérigazgató elmondta, mikor döntenek a második 2025-ös ülés sorsáról.

„Egyértelmű, hogy ez a teljesítményről szól. Szerencsére van néhány opciónk a juniorprogramunk révén, de nem is sietünk azzal, hogy meghozzuk a döntésünket a jövő évi felállást illetően. Megerősítettük Yukit, ami fontos volt számunkra. Jelenleg nyilván az autóra koncentrálunk, aztán majd elmegyünk a nyári szünetre és akkor lefolytathatjuk a csendes megbeszéléseinket.”

 

Bearman futamot nyert az F2-ben

A rajtnál egyből az élre állt és onnan vissza sem nézett a brit, aki megtörte az idei átkot és végre győzni tudott a jövőre várhatóan már az F1-ben szereplő pilóta. Az F2-es sprint végeredménye és összefoglalója itt található!

Nagyszerű izgalmakat tartogatott az F3 sprintfutama Ausztriában: a hiteches csapattársak és a McLaren-junior csatájából végül Nikola Tsolov jött ki győztesen, Montoya pedig a falban végezte. Összefoglaló és végeredmény ezen a linken!

 

MotoGP: Bagnaia nyert, Marquez bukott

A rajttól a célig vezetve nyert szombaton Assenben a MotoGP világbajnoka, ezzel közelített a mögötte befutó Martinra. Vinales még a dobogón, Marquez elesett.

Összefoglaló és végeredmény ezen a linken!

 

WRC: Rovanpera vezet Lengyelországban

A beugró Kalle Rovanpera kilenc másodperccel vezet szombat este a Hyundai részmunkaidőse, Andreas Mikkelsen előtt, így áll a WRC lengyelországi futama. Az újonc Martins Sesks élete első Rally1-es futamán ötödik, egy tizedmásodperccel megelőzve a bajnoki éllovas Thierry Neuville-t. Utóbbi fő ellenfele, Elfyn Evans a harmadik, és hét pontot hozott a belgán, így 11 pont köztük a különbség a külön egységekért zajló vasárnap előtt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: