A napi hírösszefoglalónkat kezdjük azzal, hogy a figyelmetekbe ajánljuk a Formula Podcast legfrissebb adását: a Szaúd-arábiai Nagydíj futamértékelőjét ezúttal is helyszíni információkkal és tapasztalatokkal fűszereztük meg, részletesen beszéltünk Oliver Bearman bemutatkozásáról, a szaúdiak új projektjéről, és természetesen a Red Bull-ügy szövevényes szálairól. Hallgassátok meg az adást, és iratkozzatok fel a YouTube-csatornánkra:
Nagy hírek egyébként nem történtek a mai napon. A német Auto Motor und Sport szállított egy érdekes értesülést: a lap úgy tudja, hogy Christian Horner Adrian Newey-t is szeretné kitúrni a Red Bull F1-es csapatából, és kizárólag az RB17-es hypercaron dolgoztatná, nem adna neki feladatot a száguldó cirkuszban. Nem sokkal azután érkezett ez, hogy tegnap arról számoltunk be: a Ferrari négy Red Bull-szakembert is megkeresett, és állítólag Newey is ott van azok között, akiket szinte bármilyen áron szeretnének megszerezni.
Ha már Ferrari, Oliver Bearman bemutatkozásáról és jövőjéről is esett néhány szó. Jock Clear, a Ferrari versenyzői akadémiájának télen kinevezett új vezetője arról beszélt, hogy péntek reggeli bíztak Carlos Sainz állapotának javulásában, de fel sem merült, hogy ha helyettes kell, akkor ne az újoncot ültessék az autóba. Mint mondta, várták tőle azt a produkciót, amit nyújtott, őket nem lepte meg ez a teljesítmény. Clear értékelése itt olvasható!
Szintén róla beszélt dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, aki szerint Bearman miatt most nehéz helyzetbe kerülhet a Scuderia, hiszen mindenképpen ülést kell szereznie a fiatalnak. A Ferrari ülései viszont foglaltak, hiszen hatalmas pénzért igazolják le Lewis Hamiltont Charles Leclerc mellé, így a Haas lehet reális opció a brit tinédzser számára 2025-re.
Ha már Hamilton, és a korábban említett Horner: a hétszeres világbajnok azt fogalmazta meg, hogy szerinte a csapatfőnökök sorsa jelentősen kihat az istállóra, ő ezt annak idején Ron Denisszel élte át a McLarennél. „A McLarennél átéltem valaki hasonlót annak idején. A vezetőnk sorsa bizonytalan volt, a csapat nehéz időszakon ment keresztül, és ez mindenkire hatással volt” – nyilatkozta Hamilton a sajtónak. „Amikor elvesztettük Ront, amin Ron keresztülment, és a lépések, amiket meg kellett tennünk, ez mindannyiunkat érintett.”
Ha pedig már Hamilton és csapatfőnök, akkor folytassuk Toto Wolff-fal, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az F1 aktuális botrányai kapcsán az átláthatóság tudna legtöbbet segíteni. Mint mondta, ezekben az ügyekben az az elvárás manapság, hogy minden tiszta és világos, egyúttal jól nyomon követhető legyen, de sem a Red Bull-balhéban, sem az FIA-elnökkel kapcsolatban felmerült vádak és elindult vizsgálatok esetén nem lát tisztán a közvélemény, ez pedig pletykáknak, gyanúsítgatásoknak, teóriáknak ágyaz meg.
Alexander Albon szerint elterjedhet a Dzsiddában látott Magnussen-taktika: a dán a fél mezőnyt feltartotta, hogy Nico Hülkenberg a másik taktikával elé jöhessen vissza a bokszból, és pontot szerezhessen, amt miatt a Visa Cash App RB fel is emelte a szavát. Albon viszont nem látott ebben semmi kivetnivalót: „Gyakorlatilag garantáltál egy pontot a csapattársadnak egy tíz másodperces büntetésért cserébe. Miért ne csinálnánk meg ezt ezután máshol? Nem gondolom, hogy az öt helyett tíz másodperc korrekt. Úgy vélem, vissza kellene adnod a pozíciót, aztán úgy folytatni” – vetette fel javaslatként a megduplázott időbüntetés helyett a Williams versenyzője. „Szerintem bármelyik csapat beáldozná az egyik versenyzőjét, ha ezzel garantálhatja a pontszerzést. Talán a topcsapatok nem tennék meg ezt, de a középcsapatok, akiknek minden pontszerzési lehetőséget ki kell használniuk, minden alkalommal megtennék ezt. Szerintem több pilótát is láthatunk majd, aki így tesz, hogy bebiztosítsa a csapattársának a pontszerzést.”
Még egy visszatekintő nyilatkozat a hétvégére: Sergio Perez magára vállalta a felelősséget az ötmásodperces büntetésért, amit azért kapott, mert kis híján nekiment a bokszban Fernando Alonsónak, olyan sietve tért vissza elé a kerékcseréről. Én hibáztam az elindulásnál, mert a csapat még nem mondta, hogy induljak el, de jobbra néztem, és nem volt ott senki. Utólag úgy gondolom, hogy a büntetés helyes volt, és ez eléggé rossz hatással volt a versenyünkre” – mondta, majd hozzátette: „Láttam, hogy nem engednek ki, de nem láttam senkit. Néha a csapat egy kicsit lassabb lehet, mint te az autóban, ezúttal viszont fordítva volt.”
És még a Massa-ügy: a brazilról hétfőn este derült ki, hogy tényleg pert indít az F1 és a FOM ellen a 2008-as világbajnoki cím ügyében. Most erről nyilatkozott is: „Mindig mondtam, hogy a végsőkig harcolni fogok. Mivel az FIA és a FOM úgy döntött, nem csinál semmit, a bírósághoz fordulunk azért, hogy igazságot kérjünk a történelmi igazságtalanságért. Az ügy most az ügyvédeknél jár, és teljes felhatalmazást kaptak arra, hogy bármit megtegyenek annak érdekében, hogy igazságot szolgáltassanak a sportban.”
Zárásként pedig FormulaPlusz rovatunk mai írását ajánljuk: Balogh Tamás a MotoGP-ben debütáló Pedro Acosta teljesítményét értékelte, a cikket ezen a linken éritek el!