Óriási események nem történtek ma az F1-ben, de azért több érdekesség is felmerült. Mindenekelőtt összeállítottuk a hétvége menetrendjét, és mindenkinek szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy szombaton rendezik a szezonnyitó Bahreini Nagydíjat. Hogy miért, és hogy hogyan alakul a rendhagyó program, azt ebben a cikkben szedtük össze!
A Racingnews365.com számolt be arról saját forrásaira hivatkozva, hogy a héten bejelentik a Christian Horner ellen zajló belső Red Bull-vizsgálat eredményét. A portál úgy tudja, hogy az anyavállalat által megbízott külső szakértő egy több mint 100 oldalas anyagot adott át a meghallgatás(ok) után, ezt értékelve kell döntést hoznia az energiaitalosok vezetőségének.
Fontos, hogy megjelent Pitwall című műsorunk aktuális heti adása, benne a teszt értékelésével, a hétvégi várakozásokkal és különböző ügyek összegzésével:
Közzétették a sport Oscarjának is nevezett Laureus-díj 2024-es jelöltjeit, s ahogy az lenni szokott, a Formula-1-es világbajnok versenyző és csapat is szerepel a listán a maga kategóriájában: Max Verstappen az Év férfi sportolója, a Red Bull Racing pedig az Év csapata díjra esélyes. A hollandnak ezért olyan más klasszis sportolókkal kell „megküzdenie”, mint a tavaly is három Grand Slam-tornát nyerő teniszező, Novak Djokovic, a Manchester City focicsapatával a BL-trófeát elhódító Erling Haaland, az argentin labdarúgó Lionel Messi, valamint a budapesti atlétikai-vb-n aranyérmet szerző rúdugró Armand Duplantis és sprinter Noah Lyles. A Red Bull mellett a csapatok között jelölt a Manchester City, a spanyol női futballválogatott, a német férfi kosárlabda-válogatott, az európai Ryder Kupa-csapat (golf) és a Springboks rögbicsapat.
A még csak 17 esztendős Andrea Kimi Antonelliről beszélt Toto Wolff: a Merdedes csapatvezetőjét arról kérdezték, hogy vajon beültethetik-e a fiatalt 2025-ben az F1-es autóba Lewis Hamilton helyére. Wolff hűtötte a kedélyeket, azt viszont elmondta, hogy Antonelli biztosan F1-es pilóta lesz, és sikeresen is fog majd ott szerepelni. Hogy mit mondott, arról itt írtunk!
Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója arról beszélt, hogy miért vállaltak ekkora kockázatot az RB20-as áttervezésével. „A szimulációkon és a számokon alapult. Tudod, hogy sokat kell fejlődnöd, hiszen a többiek fel fognak zárkózni, és azt is tudod, hogy a koncepciód nagyjából elérte a platót, amit abból ki lehet hozni. Vagy ha azt nem is, mert mások többet is kihozhatnak belőle, de ha más fejlődési ütemet szeretnél, akkor kicsit rizikódnod kell.” Wache hozzátette, hogy az ő megoldásuk nem olyan, mint a Mercedesé volt korábban, mert szerinte ez sokkal jobb.
A McLaren ugyan nem teljesített túl jól a bahreini teszten, de Lando Norris mégis bizakodó: ő úgy fogalmazott, hogy sokkal jobban állnak, mint egy évvel ezelőtt, sokkal jobb helyzetből vághatnak neki a szezonnak, mint korábban. „A csapat kiváló munkát végzett abban, hogy mindennel elkészült és nem voltak hibák. Más különböző dolgok megtörténtek, de jobb is, hogy most fordultak elő, így jobban felkészülhetünk rájuk a jövőre nézve, de ez nem a felkészülés vagy a tudás hiányán múlt, csak néhány apróság itt-ott. Úgyhogy ez balszerencsés dolog, de szerintem összességében a csapat sokkal-sokkal jobb helyzetben van.”
WEC-prológ és rajt Abu Dhabiban
Jutott egy-két fontosabb hír mára az F1-en kívüli világból is. Egyrészt eldőlt, hogy biztosan nem lesz idén MotoGP-futam Magyarországon. Mint ismert, tartalékhelyszínként bekerült a naptárba a Balaton Park Circuit, de most Carmelo Ezpeleta Dorna-vezér elárulta: nem tudták elvégezni a szükséges munkálatokat a Balaton Park Circuiten, így biztosan nem ugrik be az új pálya. Részletek ezen a linken!
Másrészt elrajtolt a tereprali-világbajnokság második futama, az Abu Dhabi Desert Challenge, ami a Dakar utáni következő állomás a naptárban. Ma még csak egy rövid prológot tartottak, amelyen az autósok között az ezúttal is a Prodrive Hunterrel, de új navigátorával induló Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb, de egyelőre természetesen csak másodpercek választották el egymástól a mezőnyt. A szűk egy hétig tartó verseny érdemi része kedden indul, amikor egy 248 kilométeres szelektívet kell teljesíteni a sivatagban.
Illetve meg kell említenünk, hogy lezajlott a WEC prológjának első napja: a csapatok a hétvégi szezonnyitó helyszínén, Katarban ejthették meg a felkészülésük első felét, amit a hajóútvonalak lelassulása, és az emiatt keletkező késés miatt halasztottak szombat-vasárnapról hétfő-keddre. A második etapnak cikkünk írásakor még nincs vége, az elsőn viszont némi meglepetésre a Jota Porsche volt a leggyorsabb a rendkívüli hypercar-mezőnyben. Szerdán részletesen is összegezzük majd a kétnapos prológot, valamint felvezetjük a hétvégi első futamot és a teljes szezont!