A nap fő híre az, hogy Charles Leclerc szerződést hosszabbított a Ferrarinál: a felek bejelentették, hogy több évre aláírtak egymással, bár azt nem közölték, hogy pontosan meddig. Fred Vasseur csapatfőnök és maga Leclerc is nyilatkozott a témában, ez itt olvasható!
Hogy jó döntés volt-e ez Leclerc-nek és a Ferrarinak, arról Balogh Tamás írt egy összegző helyzetértékelést Formula Plusz rovatunkban, ezt ezen a linken találjátok!
Ha már pilótapiac: megjelent a Formula Podcast legfrissebb adása, amelyben éppen a pilótapiaccal foglalkozott Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő. Végigvették, hogy milyen forgatókönyvek léteznek, merre borulhatnak a dominók a 2025-ös szezon előtt, milyen információk keringenek az F1-es paddockban, mit hall a Formula.hu az érintettektől. Az adás a YouTube-csatornánkon meghallgatható:
Egy témát külön is kiemeltünk: ugyanis felmerült, hogy Alexander Albon némi meglepetésre újra kiköthet a Red Bullnál, és ismét Max Verstappen csapattársa lehet Sergio Perez jelenlegi helyén. A felvetésnek kiváló teljesítménye mellett nem csupán az ad alapot, hogy a 2020-as szakítás ellenére megmaradt a jó kapcsolat a felek között – ami abból is látszik, hogy a csapat részéről rendre méltatják Albon produkcióját –, hanem egy olyan tényező is szerepet játszhat a jövőjében, amiről olykor hajlamosak megfeledkezni a rajongók: a Red Bull „másik” tulajdonosa. Részletek ebben a cikkünkben!
Mai hír, hogy a Visa Cash App RB minapi névbejelentése után az FIA közzétette a frissített 2024-es F1-es nevezési listát, amelyből az is kiderült, mire utalhat az RB. Egy ideig voltak olyan értesülések, hogy Racing Bulls lehet a faenzai csapat új neve, s bár végül csak az RB kapott helyet a névben, ebből a listából kiderül, hogy az istállót üzemeltető cég neve mégis ez: egész pontosan Racing Bulls S.p.A néven jegyezték be, amiből az S.p.A. a Részvénytársaságot jelenti Olaszországban (ugyanezt láthatjuk a Ferrarinál is). Azaz ha a csapatnév nem is ez lett, a Racing Bulls mint entitás mégis létezik ilyen formában, és nem az anyacsapat Red Bullra utal az RB.
A nevekkel kapcsolatban is született egy cikk Formula Plusz rovatunkban azzal a gondolatmenettel, hogy vajon mennyire hervasztó az, hogy pénzzé teszik az F1-es csapatok identitását. Ez ezen a linken olvasható!
Bár 2025 végéig tart a szerződése, Lewis Hamilton egy interjúban már most arról beszélt, el tudja képzelni, hogy némi szünet után fontolóra venné a visszatérést az F1-be. „Soha nem mondtam, hogy a nyolcadik bajnoki cím lenne a végállomás” – felelte sejtelmes mosollyal Hamilton, majd jövőbeli terveit illetően így folytatta: „Ám nem tudom, mi jön majd a Formula–1 után. Úgy érzem, nem feltétlenül szeretnék aktív szerepet vállalni az F1-ben ezt követően, persze soha ne mondd, hogy soha. Nem tudom elképzelni, hogy még mindig ott legyek valahol a bokszutcában, miközben már nem versenyzek, hiszen csak arra gondolnék, hogy még egy évig kitarthattam volna” – mondta, majd talán kissé meglepő módon hozzátette: „Valószínűleg jobb lenne egy kis szünetet tartani, és aztán megnézni, hogy vissza akarok-e térni.”
A héten az is kiderült, hogy 2026-tól Madridban lesz a spanyol F1-es futam, de Barcelona nem tágít: eszükben sincs belenyugodni a versenyük elvesztésébe: a Spanyol Nagydíj megnevezés nem érdekli őket, a világ legjobb pályájává tennék a Catalunyát. Részletek itt!
Hogy Barcelona miben bízhat, azt YouTube-csatornánkon egy videóban összegeztük:
A madridi városi pálya vonalvezetéséről is előkerült egy videó, akit érdekel, ezen a linken megtekintheti, hogy milyen körre számíthatunk majd a spanyol fővárosban:
Az Ausztrál Nagydíj szervezői bejelentették, hogy az idei verseny leintését nem lesz pályabejárás a szurkolók számára. Ez a lépés válaszreakció a tavalyi futam végére, amikor egy csapat néző idő előtt bejutott a pályára, s eljutottak Nico Hülkenberg autójához, melyen ekkor még pirosan villogott az áramütés veszélyére figyelmeztető lámpa – többek között ez is veszélyt jelentett a behatolók számára.
A végére pedig Stefano Domenicali: az F1 vezére arról beszélt, hogy milyen stratégiát követ a sportág vezetősége a különböző helyszínekkel, pályákkal, és a velük kötött szerződésekkel kapcsolatban. Domenicali szavai itt olvashatók!