Véget ért az év első jelentős autóversenye, a Dakar, melynek utolsó napján Carlos Sainz bebiztosította karrierje negyedik elsőségét a Toyota újonca, De Mevius és a sok technikai nehézséggel küzdő Sebastien Loeb előtt.
De nem Sainz volt az egyetlen versenyző, akinek örvendhettek a spanyolok, hiszen a Challenger kategóriában szintén egy honfitársuk győzött, ráadásul a Dakar történetében mindössze másodszor egy hölgyversenyző személyében: Cristina Gutierrez egy harmadik és egy negyedik hely után Dakar-győztes lett.
Figyelmünket az F1 felé fordítva: továbbra sem dőlt el, pontosan mi lesz a tavaly év végéig AlphaTauri néven versenyző faenzai istálló neve, de ismételten egy erős utalást kaptunk arra, hogy nem AlphaTauri, és nem is az egyébként is csak placeholdernek tűnő RB néven fut majd az istálló. Az anyacsapat, a Red Bull felé Jean Todt intézett figyelmeztetést: a Ferrari is elbukott minden idők egyik legdominánsabb szezonja után.
Írhattunk ma a McLarenről és a Mercedesről is: előbbi vezérigazgatója leszögezte, hogy nincs az a pénz, hogy idő előtt elengedjék vezérpilótájukat, Lando Norrist, míg az utóbbiakkal a minap hosszabbító James Allison arról beszélt, hogy a szimulációk roppant ígéretesek a 2023-as autó problémáinak kiküszöbölését illetően.
Akciósan megvásárolható a 2024-es F1-es falinaptárunk!
A Ferrariról szintén érkeztek ma hírek: a vörösök bejelentették, hogy Maya Weug fogja vezetni az általuk szponzorált autót az F1 Academy idei szezonjában, míg Ralf Schumacher a versenyzőpárosról nyilatkozott, akik szerinte nem elég stabilak a világbajnoki hadjárathoz.
Nem éppen szívderítő hírek érkeztek két utcai pályát illetően: a Miami Nagydíj helyszínén súlyos baleset történt, melyben egy ember életét vesztette, Szingapúrban pedig egy korrupciós botrány dagad, mely az F1-es futam promóterét is érinti – de az illetékes minisztérium közlése szerint nincs veszélyben a verseny megrendezése.
Két további érdekességről is olvashattak ma nálunk, akik felkeresték weboldalunkat: összesítettük a pályahatárok átlépésével kapcsolatos legfontosabb statisztikákat, és arról is írtunk, miért lesz három szombati nagydíj is a 2024-es szezonban – sőt, a versenynaptár érdekességeiről egy videót is tudunk mutatni: