Ezekben a napokban minden évben sűrűn előkerül Michael Schumacher neve: december 29-én volt a síbaleset tizedik évfordulója, ma pedig 55 éves lett a német legenda. Vele kapcsolatban egykori csapatfőnöke, Ross Brawn tett egy érdekes nyilatkozatot:
„Egyre világosabbá kezd válni a számomra, hogy talán túl korán akasztotta szögre a sisakját. Ő ültette el a siker magvait a Mercedesnél 2010 és 2012 között. Fernando Alonso hasonló korban van, mint Michael akkor, és azt bizonyítja jelenleg is, hogy még 40 felett is lehetséges világklasszis teljesítmény. Ha Michael 2014-ben még aktív lett volna, megnyerhette volna a bajnoki címet” – jelentette ki Brawn. Arról is beszélt, Schumachernek napjainkban saját csapata lehetne – annak idején voltak erről szóló tervek. Bővebben itt olvashattok erről.
Az FIA szerint úgy írták meg a 2026-os F1-es szabályokat, hogy ne legyenek nagy különbségek. Nikolas Tombazis szerint kockázat persze mindig van, de szerinte el tudják kerülni azt, ami 2014-ben a Mercedesszel történt: ezeket mondta az FIA együléses versenyzésért felelős igazgatója.
Néhány hete Fernando Alonso Instagram-oldalán futhattunk egy galériába: a spanyol pályanapot töltött a Motorland Aragón aszfaltcsíkon, és egy Aston Martin Vantage modellel körözött, amely az Alonso védjegyévé vált, a sisakjáról is ismert kék-piros-sárga színekbe öltözött.
Az autó háttérsztoriját a Motorsport.com tárta fel: az Aston Martin 2019-es rövidke DTM-projektjének egyik példányáról van szó: az R-Motorsport öt Vantage-t épített a Class One szabályrendszer alapján, melyek közül négy versenyzett a nem túl eredményes szezonban, az ötödik pedig tesztautó volt. Ez utóbbi került Alonso tulajdonába a motorokat építő HWA-tól – további részletek itt.
Karun Chandhok szerint kiemelkedő teljesítményeket nyújtott tavaly Lewis Hamilton, a kérdés csak az, hogy a Mercedes tud-e megfelelő autót adni neki.
„Stabil szezonja volt Lewisnak, de nem érdekli a bajnoki harmadik hely. Szerintem ha megkérdezzük, hogy hányszor volt harmadik év végén, valószínűleg nem tudna rá válaszolni. Ő a győzelemért létezik, és számomra az a nagy kérdés, hogy vajon a Mercedes képes lesz-e kiszolgálni a pilótáit?” – morfondírozott Chandhok.
Adrian Newey már tíz éve óta nem a Red Bull Formula-1-es technikai igazgatója, de még mindig nélkülözhetetlen a csapatban. Nem dirigál, helyette mentorként kamatoztatja óriási F1-es rutinját és vizsgáztatja a technikai stábot – a mérnöklegenda különleges státuszáról beszélt a műszaki igazgató, Pierre Wache. A cikk itt olvasható el.
„Nélkülözhetetlen, nem lehet pótolni őt! Napi szinten nem része a folyamatainknak, de oldalról igyekszik segíteni minket, vagy épp felhívja a figyelmünket különböző aspektusokra a csapatban, legyen szó mechanikai, aerodinamikai vagy járműdinamikai tervezésről” – mondta Wache.
Drámaian alakult a Varga Racing Team számára a 2024-es Africa Eco Race második szelektív szakasza, amelyet egy incidens miatt kénytelenek voltak félbeszakítani. A magyar egység beszámolója itt található.
Gyászol a tereprali
82 esztendős korában elhunyt René Metge, korábbi francia autóversenyző. Metge 1973-ban, a Formula Renault 2.0 Nyugat-Európa Kupában kezdte a pályafutását, de később versenyzett az endurance-világbajnokságon, indult a Le Mans-i 24 órás futamon, versenyzett több túraautós bajnokságban is.
Legnagyobb sikereit a Dakar Ralin érte el, ugyanis 1981-ben, 1984-ben, és 1986-ban is megnyerte a legendás sivatagi versenyt, első alkalommal egy Range Roverrel, a másik két esetben pedig Porschével. Nyugodjon békében!