A Toyota Hilux Overdrive-val induló magyar páros higgadtan kezdte a 382 kilométer hosszú szelektívet. Mivel az útvonal alkotói már erre a napra is beterveztek egy kis dűnézést, az Erg Chebbi dűnesor is a táv részét képezte: a Varga, Toma páros sikeresen túljutott a homoktengeren, a navigátor teljesítménye pedig felbátorította a pilótát. Egy tempósabb szakaszon a páros eltalált egy tevefűvel takart sziklát, ami kiszakította a Toyota bal első futóművét, így kénytelenek voltak félbeszakítani a szakaszt.
„Ma Csimpi parádés navigálásának köszönhetően sikerült jelentősebb előnyre szert tennünk az ellenfelekkel szemben. Ezt követően túlságosan is felbátorodva haladtunk a szelektív szakaszon, a nagy tempó pedig megbosszulta magát. Nagyjából száz kilométerrel a szakasz vége előtt telibe találtunk egy tevefűvel eltakart, nagyobb szikladarabot, ami kiszakította a Toyota bal első futóművét. Nagy nehézségek árán sikerült mozgásba hoznunk az autót, így döcögve elindultunk kifelé a szakaszról, hogy aszfalton haladhassunk tovább a tábor felé. A szervizcsapatunk már vár bennünket, elméletileg minden tartalékalkatrész rendelkezésre áll és nagyon bízunk benne, hogy holnap folytatni tudjuk a versenyt. Biztosan jókora időbüntetés vár ránk a szakasz félbeszakítása miatt, de még nagyon sok van hátra, így versenyben kell maradnunk” – mondta Varga Imre, aki a nyitónapot az autósok között – a keddi eredmények technikai okok miatt szükséges revízióját követően – a 9. helyen zárta.
A pilóta hangsúlyozta, hogy a csapat küzdeni akarása töretlen: „Elnézést szeretnék kérni mindenkitől, aki drukkolt nekünk. Nagy hibát követtem el, bánt rettenetesen, ami történt, de egyúttal fel is spannolt bennünket. A folytatásban megpróbáljuk a kínálkozó lehetőségek kihasználásával visszahozni azt, amit most elveszítettünk, ugyanis tapasztalatból tudjuk, hogy ezen a versenyen ez lehetséges. Ott akarunk lenni a Rózsaszín tónál, soha nem adjuk fel!”
A szerdai nap szomorúsággal töltötte el az Africa Eco Race teljes családját, ugyanis elhunyt az autósport-legenda René Metge, akinek elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy ez a verseny létrejöhetett. A sivatagi futamok világának versenyzőként és szervezőként is bizonyító kultikus alakja útvonalfelelősként és sportigazgatóként a kezdetektől fogva kiemelten fontos vezetője volt a viadalnak. Metge-ről Varga Imre is megemlékezett.
„Borzasztó volt számunkra ez a nap, és amikor azt gondolnád, hogy már nem lehet rosszabb, akkor bebizonyosodik, hogy igen. Amikor megtörtént a baj és megálltunk, üzenetet kaptunk René Metge halálhírével. Mindketten nagy tisztelői voltunk a munkásságának, büszkék vagyunk rá, hogy személyesen ismerhettük őt. Abban, hogy most itt vagyunk ezen a versenyen, abban René mentalitásának is nagyon fontos szerepe van. Szeretettel és tisztelettel emlékezünk rá, nyugodjon békében!” – fogalmazott a magyar pilóta.
A Varga Racing Team egységére hosszú éjszaka vár Mhamidban, a táborban, ahol megpróbálják felkészíteni a Toyota Hilux Overdrive-ot az összecsapás harmadik szakaszára. A csütörtöki menet hosszúnak ígérkezik, Mhamid és Oued Draa között 463 kilométert lesz a mért táv hossza.
A klasszikus Dakar-útvonalon zajló futam során a versenyzők átszelik Marokkót és Mauritániát, a cél pedig a tradíciók jegyében a szenegáli Dakar mellett található Rózsaszín tó lesz. Az össztáv 5500 kilométer, amelyből közel 4000 kilométert tesz majd ki a 12 szelektív szakasz. A mezőny egy pihenőnapot is kap, január 7-én, a nyugat-szaharai Dakhlában lesz alkalom némi pihenésre és nagyobb, átfogóbb javítási munkálatokra.