Adrian Newey születésnapja számít a nap legfontosabb "hírének": a tervezőlegenda idén műár 13. világbajnoki címét aratta a harmadik különböző csapatával, a jeles évfordulóról pedig Retro rovatunkban emlékeztünk meg.
Maga Newey nyilatkozott is, méghozzá arról, hogy távozna-e a Red Bulltól. „Amikor csatlakoztam a Williamshez és a McLarenhez, akkor ők már két nagyszerű csapat voltak, akik bőven az érkezésem előtt is nyertek futamokat és világbajnokságokat, szóval ott nagyon kevésre volt szükség infrastrukturális oldalról, ott csak remélhetőleg a tervezési részről kellett hozzáadni valamit. Eközben pont ezért csatlakoztam a Red Bullhoz, ami kockázatos volt akkoriban a karrierem szempontjából, de csak részese akartam lenni ismét egy csapat kezdetektől való fejlesztésének. Ilyen tekintetben, hogy a kezdetektől részese vagyok ennek Christiannal és Helmuttal, ahogy fejlesztettük a csapatot, miért akarnék távozni innen?”
Új szerződést írt alá Charles Leclerc, de nem a Ferrarival: a monacói pilóta a Williams Morris Endeavor nevű amerikai ügynökséggel szerződött le és iparági források szerint nagy dolgokat remélhet az új együttműködéstől. Ezzel elindulhat a versenyző amerikanizálódása: mivel Leclerc a kimutatások szerint az egyik leginkább értékesíthető „portéka” a jelenlegi F1-es palettán és népszerűsége jelentős az Egyesült Államokban is, valószínűsíthető, hogy a WME 2024-re egy vagy több személyes szponzort is becserkész a monacói pilóta számára.
Max Verstappen is nyilatkozott, a holland klasszis a Gianpiero Lambiasével folytatott rádióbeszélgetéseiről beszélt. „Így működik a kapcsolatunk. Nem ideges lennék, de nem akarnék olyan mérnököt, aki nagyon monoton vagy csak annyit mond, hogy ’vettük, megnézzük’. Kell egy kis tűz, én így szeretek működni” – mondta a háromszoros világbajnok arról, hogy miért feszültebbek a megszokottnál a beszélgetéseik.
Szintén ő az F1-es visszavonulása utáni időszakról beszélt, és megpendítette, hogy lehet csapatfőnök a későbbiekben. „Ez a célom. Nem feltétlenül akarok magam is vezetni, de szeretnék felépíteni valami nagyot és lehetőséget adni a tehetséges versenyzőknek” – nyilatkozta a 26 éves pilóta a Blicknek. „Ez nem azt jelenti, hogy a Formula-1-be akarom juttatni őket, de segíteni akarok nekik a fejlődésben a versenyzés terén. Nagyon sok széria van az autósportban, ahol jól érezheted magad és sikeres lehetsz, és profi versenyzőként meg is élhetsz belőle, nem csak az F1-ben.” „Egyértelműen egy nem mellébeszélős főnök lennék. Talán egy kicsit régivágású, mert minden a teljesítményről szól, nem pedig arról, hogyan kapcsolódsz a közösségi médiához. Csak győzni akarok, mert akkor megszűnik a beszéd körülöttünk, és ez a legfontosabb számomra.”
Szóba került még Valtteri Bottas, aki egyrészt a múltjáról, másrészt a jövőjéről is beszélt. Ami a múltat illeti, a Mercedesnél töltött öt évét idézte fel és úgy fogalmazott, hogy tagadásban kellett élnie azokban az években, mert csak a legvégén ismerte be magának, hogy Lewis Hamilton gyorsabb nála, ez a cikk itt olvasható!
A jövőjéről pedig azt mondta, hogy a célja egyértelműen a Saubernél maradás, mert szeretne a 2026-ban megérkező Audi projektjének részese lenni, de elismerte, hogy még nem beszéltek egymással a hosszabbításról, és arra számít, hogy 2024 első negyedében ez megtörténik.
A végére pedig Jean Todt, aki Michael Schumacherről ejtett egy-két szót. „Michael itt van, szóval ilyen szempontból nem hiányzik, de egyszerűen már nem az a Michael, aki volt. Már más, és varázslatosan irányítja a felesége és a gyermekei, akik védik őt. Más ember, és abban a kiváltságban van részem, hogy osztozhatok néhány pillanaton vele. Ennyit mondhatok. Sajnos a sors tíz éve lecsapott rá. Ő már nem az a Michael, akit a Formula-1-ben megismertünk.”
Stefano Domenicali, aki szintén vezette a Ferrarit, jelenleg pedig az F1 vezérigazgatója, sokkal ritkábban nyilatkozik Schumacherről, most azonban ő is megtette ezt az olasz Rai Radio adásában: „Ami köztük és köztem van, az bizalmas marad, de így élni 10 éven át olyasmi, amit a legádázabb ellenségednek sem kívánnál soha. Olyan, mintha csak tegnap történt volna a meribeli balesete. Ezek az életet megváltoztató jelenetek voltak.”
FormulaPlusz: Mi történik a Red Bull körül?
FormulaPlusz rovatunkban két cikket közöltünk ma. Egyrészt folytattuk F1-es évértékelő sorozatunkat az év előzéseivel, amelyeknél Fernando Alonso és Sergio Perez is többször került említésre. A cikk itt olvasható!
Másrészt pedig összegeztük, hogy miről is szól a Red Bullt és az AlphaTaurit érintő, kibontakozóban lévő történet, amit a többi F1-es csapatfőnök egyre aktívabban pedzeget mostanában. Mi áll a háttérben és mi lehet a végkifejlet? Ezen a linken vettük végig!