Kezdjük a napi hírösszefoglalót a végén: megjelent Pitwall című heti hírműsorunk aktuális adása, amelyben az F1-es események átbeszélése mellett elemezgettük azt is, hogy hozhat-e bármilyen változást a ralisportban Craig Breen tragikus halála. A műsor megtekinthető a YouTube-on!
Három-négy új csapat jelentkezhet az F1-be: ezt a McLaren-vezér Zak Brown erősítette meg. Azt sem titkolta, melyik projektet támogatja igazán – de hangsúlyozta: az istállóknak nincs beleszólása ebbe.
„Elárultak, hátba szúrtak” – nyilatkozta Danyiil Kvjat a Red Bullról. Az orosz ex-F1-es pilóta egyik fele még mindig nem tette túl magát rajta, hogy 2016-ban a szezon közben cserélték le az energiaitalosok Max Verstappenre. Nyilatkozata itt olvasható!
Lewis Hamilton hűségesküt tett a Mercedes mellett: a hétszeres világbajnok F1-es karrierjét követően is a Mercedes kötelékében maradna, valamint elárulta, mikor fogja átadni a helyét egy ifjabb pilótának. Hogy mit mondott, arról itt számoltunk be!
Ha már Hamilton: saját közösségi oldalán mutatja meg Angela Cullen, hogy mihez kezd a felszabaduló idejével, mióta nem dolgozik a brit pilóta mellett a Formula-1-ben. Síel, repül, élvezi az életet, látszólag el tudja magát foglalni...
Még mindig Hamilton: George Russell nyilatkozott a csapattársáról. „Aranyat érő lehetőség számomra, hogy Lewis csapattársa lehetek. Különösen most, hogy az autó nem teljesít úgy, ahogy szeretnénk” – fogalmazott Russell a Square Mile-nak adott interjúban. „Az, hogy ő a csapattársam, bizonyos tekintetben meg is mentett, mert ha visszavonult vagy távozott volna a sportból, amikor megérkeztem a csapathoz, s aztán bemutatjuk ezt a hátralépést, az emberek engem hibáztattak volna!”
„Nem volt könnyű” – a Mercedes-rajongóknak üzent Toto Wolff. A csapatvezér videója itt megtekinthető!
Kitilthatják a versenyekről az F1-es Ausztrál Nagydíj végén pályára szökő nézőket. A kaotikus melbourne-i futam végén több néző is úgy lépett a pálya területére, hogy közben még autók haladtak az aszfaltcsíkon, sőt néhányan még Nico Hülkenberg leálló autóját is megközelítették, miközben annak lámpája még pirosan világított, azaz veszélyes lett volna a Haas megérintése. A felügyelők vizsgálatot is indítottak az Ausztrál Nagydíj promótere ellen, az ügyet pedig a Motorsport Világtanács elé terjesztették.
A legtöbb csapat arra számított, hogy az új szabályrendszer megköti a kezüket, kiegyenlítve a teljesítményt – mondta Andrea Stella. a McLaren csapatfőnöke. „El kell ismernem, és szerintem nemcsak nekem, hanem a legtöbb csapatnak is, hogy mielőtt az új generációs autók kigurultak a pályára, azt hittük, hogy a szabályzat eléggé korlátozó” – beszélt erről a Motorsport.com-nak a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella. „De érdekes módon ahogy elkezdődött az út, tudatosult bennünk, hogy sok teljesítményt lehet nyerni, különösen a padlón keresztül. A szívóhatást technikai szemszögből más módokon is ki lehet aknázni, mint amire a Formula-1-ben bárki számított” – fogalmazott Stella.
Utánanéztünk annak is, hogy milyen esélyei lehetnek a Ferrarinak Carlos Sainz melbourne-i büntetésének felülvizsgálatakor: arra jutottunk, hogy nem túl jók. A legutóbbi esetek nagy részében az FIA elutasította a csapatok kérelmét: összeszedtük, mivel próbálkozott korábban a Ferrari vagy épp a Red Bull. Részletek itt!
Kedden, szülővárosában kísérik utolsó útjára Craig Breent, a Hyundai WRC-csapatának múlt héten elhunyt pilótáját. A temetést élőben közvetítik az interneten.
Két autósport-legendával lesz gazdagabb a Ralikrossz-világbajnokság 2023-as mezőnye. Sebastien Loeb az ikonikus B csoportos raliautót megidéző Lancia Delta Evo-e volánja mögé ül a szezonban. Részletek ide kattintva!
Végezetül pedig: Cserkuti Öcsi emlékének ajánlotta a győzelmet Nagy Norbert. Nagy hétvégén Saint-Jean-du-Gard-ban, a hegyi Európa-bajnokság 2023-as szezonnyitóján versenyzett: a BMW E46 330Ci-vel futamgyőzelmet szerzett a négyfős a Group 5 kategóriában, miközben összetettben a 24. helyen végzett.