A 42 éves Maylander 2000 óta a biztonsági autó sofőrje, az azóta eltelt több mint egy évtized során pedig mindössze egyetlen versenyt, a 2001-es Kanadai Nagydíjat kellett kihagynia sérülés miatt. Noha háttérszereplőként utazik a mezőnnyel, a Mercedes SLS AMG-t vezetve a kaotikus futamokon gyakran főszerepet kap, és a bokszutca homályából hirtelen főszereplővé lép elő. Az évek során azonban megtanulta kezelni az ezzel járó különleges terhet.
"Az embernek olyankor nem az jár a fejében, hogy veszi őt a kamera, és nem tudom hány millió ember figyeli. Csak a munkámra koncentrálok. Ha egyszer hibát vétek, azt hiszem, több ilyen interjúm már nem is lesz" - viccelődött Maylander az F1zone.net-nek nyilatkozva.
"Persze nagy a nyomás, hogy mindent jól csináljak, és tényleg erősen törekszek arra, hogy ne kövessek el hibát. De voltak már igazán nehéz pillanatok, különösen az aquaplaning során, de végül mindig jól alakultak a dolgok. Ãm mindig közbejöhet valami, például defektet is kaphatok. Még soha nem történt meg velem, de ilyen helyzetben semmit nem tudnék tenni."

A német maga is autóversenyzőként kezdte pályafutását. Vezetett a Formula Fordban, a Porsche Carrera Kupában és a DTM-ben is, a Safety Car pilótájaként azonban egészen más kihívásokkal néz szembe.
"Alapvetően az a feladatom, hogy biztonságosan autózzak a határon, és hogy tudjam, mit kell tennem az egyes helyzetekben. A munkám arról szól, hogy bevárjam a versenyt vezető pilótát, összehozzam a mezőnyt, és megadjam nekik a követendő tempót."
"Rádión minden szükséges információt megkapunk ehhez. Én és a másodpilóta folyamatosan jelentünk a versenyirányításnak a saját tapasztalatainkról, például az eső intenzitásával vagy a pályán lévő törmelékekkel kapcsolatban, vagy éppen arról, hogy melyik autó áll mögöttem, mert talán nem a megfelelő pilóta elé érkeztem. Mindezeket biztonságos körülmények között kell kézben tartanunk, mialatt a Safety Cart a határon vezetjük."
"Ha az ember azon kezd el gondolkodni a bokszban ülve, hogy az igazán kritikus részeken már túlvagyunk, akkor biztos, hogy a következő pillanatban történni fog valami. Folyamatosan koncentráltnak kell lennünk. Persze leginkább a rajtoknál, hiszen minden rajt egy teljesen új szituáció, ahol semmit nem lehet előre eltervezni, de ugyanígy a következő körben is bármi történhet."
Idén egyelőre viszonylag eseménytelen szezonja van Maylandernek, hiszen az eddigi 15 futamból mindössze ötön volt szükség a bevetésére. A leggyakrabban 2010-ben láthatta őt a közönség munka közben, amikor 12 futam során összesen 20-szor lépett pályára, a szezon során pedig összesen 74 kört töltött a mezőny élén, ami több mint egy versenytávnak felel meg. Abban az évben rendezték az első Koreai Nagydíjat, amelyet a heves esőzés miatt Safety Car mögött kezdett a mezőny, de mindössze pár kör múlva piros zászlóval megszakították a futamot.
"Korea nagyon trükkös volt, mivel nehéz időjárási körülmények között kellett vezetnem" - idézi vissza a német. "Nagyon sokáig kint voltam, és minden kanyarban bele kellett néznem a tükörben, hogy megbizonyosodjak róla, hogy a többiek még együtt vannak mögöttem. Rendkívül csúszós volt a pálya a vízátfolyások miatt, és ha én is éreztem, akkor a Formula-1-es autóknál ez még kifejezettebben jelentkezett, így meg kellett találnom az optimális tempót."

"A rekord 2011-ben Montrealban volt, ahol majdnem a versenytáv felén a pályán voltam. Ez azért volt különösen nehéz, mert a futam nagyon sokáig tartott, és mindenki kimerült volt. Miután megállították a versenyt, kicsit mindenki leengedett, aztán pedig újra fel kellett pörgetnünk magunkat. Ez nekem ugyanolyan nehéz volt, mint a versenyzőknek."
"De a legjobb versenyek azok, amelyek bármiféle gond nélkül lezajlanak. Nem a megtett körök után kapom a fizetésem!"
Maylander 2005-ben hagyott fel a versenyzéssel, mivel a rengeteg utazás túlságosan kimerítette. Persze az F1 továbbra is mozgásban tartja, és azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy a jövőben ismét kipróbálja magát olyan kategóriákban, amelyekben nem garantált számára, hogy mindig a mezőny élén állhat.
"Az FIA-nak dolgozom és a Mercedes-Benz márkanagykövete vagyok. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen bármelyik AMG modellt kipróbálhatom, ami igazán érdekes. összességében azt kell mondanom, hogy ez egy álommunka, de igen, a versenyzés mégis hiányzik. Azon gondolkodom, hogy a jövőben talán elindulok néhány hosszútávú versenyen. Nem akarok egy teljes bajnokságot végigcsinálni, de 3-4 futam jó lenne."
"öt éven keresztül mindkettőt csináltam, de eljött az a pillanat, amikor azt mondtam, hogy ezt már nem tudom többé magas szinten művelni a sok utazás miatt. Hét közben is dolgoztam, és így tényleg lehetetlen volt mindent tökéletesen csinálni. És ha valamibe belevágok, akkor 100%-ot akarok benne nyújtani, nem csak 99-et."
Noha koránt sem élvezhetett akkora sikereket, Maylander saját pályafutását kicsit Michael Schumacheréhez hasonlítja, akinek szintén szüksége volt egy kis pihenőre, mielőtt 2010-ben visszatért a versenyzéshez.
"Úgy tűnik, mi németek ezt már csak így csináljuk. Én is azért hagytam abba a versenyzést, mert kezdtem elveszíteni a motivációmat. De Michael is nagyszerűen példázta, hogy talán csak egy kis pihenőre van szükségünk. Én is sokáig csináltam, de belefáradtam, és beláttam, hogy ideje valami másra koncentrálni."