A Shell szoros együttműködésben dolgozik össze a Ferrarival, immáron több mint 60 éve, a két patinás márka a színesítés jegyében pedig most bevont egy harmadik világhírű brandet is, a LEGO-t. Az Aréna Plázában felállított instant Shell töltőállomáson Czollner Gyula moderálásával zajlottak az események, ahol Tóth Norbert megtisztelő feladatot látott el, ugyanis ő leplezhette le a Ferrari 150 Italia 2011 F1-es versenyautó minden részletében hiteles modellmását, amit 215 000 LEGO kockából építettek fel 810 megfeszített munkaóra árán.
A leleplezés nem véletlenül volt Tóth Norbert reszortja. Norbi üstökösként robbant be a magyar autósportéletbe. A most még csak 14 éves tehetség Olaszországban tört fel, odakint gokart bajnokságokban fedezték fel, idén pedig a Ferrari Challenge elnevezésű sorozatban egy 570 lóerős Ferrari 458 Italia volánja mögött fogja a jobb lábával a gázpedált a motortérbe dolgozni. Júliusban lesz először lehetősége az autója tesztelésére, augusztusban pedig az F1-rajongók körében jól ismert Hockenheimben száll versenybe a mezőny többi tagjával. Óriási jövő áll előtte, úgy került be Alessandro Lippi csapatába, hogy a sorozatban a részvétel alsó korhatára 16 év, eddig pedig a legfiatalabb versenyző 19 esztendős volt. Büszkék lehetünk erre a srácra, hiszen mint azt a fenti példa is mutatja, nem sok tinédzserre bíznak rá egy ilyen komoly technikát. Úgy tűnik, hogy tudatosan építik a versenyzői karrierét, és a fiatal korát figyelembe véve a csapat sem hajszolja, az idei szezonja bevallottan tanulóév lesz a számára. Három Norbink már van (Michelisz, Kiss, Nagy), miért ne lehetne négy?! Remélhetőleg Tóth Norbi is sikerrel fogja tovább öregbíteni a magyar autósport hírnevét a világban.

A program fontos pontjaként, még mielőtt lehullt volna a lepel az 1:1-es méretarányú LEGO-modellről, komoly szakmai titkokba avatott be bennünket a fosszilis hajtóanyagok világának két szakértője, Dr. Kása Zoltán, az ÃMEI Ãsványolajtermék Minőségellenőrzési Zártkörűen Működő Résztvénytársaság igazgatója valamint Juhász Péter, a Shell magyarországi kiskereskedelmi üzemeltetetési igazgatója.
Mint az a technikai sportok rajongóinak számára bizonyára nagyon jól ismert tény, a Shell szerves része az autó- és motorsportok világának. Éles körülmények között fejlesztik azokat az üzemanyagokat, amelyeket nap mint nap a motorkerékpárjainkba, illetve autóinkba töltünk. Talán sokak számára hihetetlen, de amit Fernando Alonso és Felipe Massa manapság éget el a világbajnoki pontok érdekében, az fogja képezni annak az üzemanyagnak a szerves részét (körülbelül 99%-át), ami pár éven belül már bennünket fog segíteni az úti céljaink elérésében.
Amint a hihetetlenségi tényező szóba került, Juhász Péter át is adta a mikrofont Dr. Kása Zoltánnak. Ugyanis ők felelnek azért, hogy nyugodt szívvel készpénznek vehessük, valóban első osztályú benzinnel itatjuk a számunkra oly kedves gépjárművünket. A kedvencének mindenki a legjobbat akarja megadni, az ÃMEI pedig folyamatosan - független szereplőként - ellenőrzi a Shell üzemanyagainak minőségét, így kialakítva és biztosítva a bizalom törékeny hídját a fogyasztók, valamint a Shell között. Belegondoltunk már, hogy hány ember keze munkájának eredményét élvezzük, amikor a töltőállomásokon a pisztolyt a betöltőnyílásba helyezzük, és meghúzzuk a "ravaszt"? A kőolajat felhozzák a felszínre, finomítják, majd a végterméket laboratóriumi körülmények között megbolondítják az emberi ésszel felfoghatatlan drágaságú kémiai vegyületekkel, amiket adalékanyagoknak hívunk, majd a benzinkutakon keresztül eljut hozzánk az üzemanyag, a termék közben pedig nem mellesleg körbeutazza a fél világot. Hogy az elégetésre kerülő üzemanyag a legszigorúbb előírásoknak is megfelelhessen, köztük a fogyasztók kritikus igényeinek, az ÃMEI folyamatosan ellenőrzése alatt tartja az üzemanyagok minőségét. A benzin és a gázolaj adalékanyagokkal való vegyítése eszméletlen technológiai hátteret igényel. Többek között oktánszámjavítóval, égésjavítóval, detergens-diszpergnes típusú adalékanyagokkal, hidegtulajdonság-javítóval, habosodás-mentesítővel bolondítják meg az üzemanyagainkat, ezek mind a hatékonyságot és az élettartamot szolgálják. Az adalékanyagok közül is kiemelkedik egy, az úgynevezett elektrosztatikus-feltöltés gátló, ami igazi kuriózumnak számít. A F1-ben például pár másodperc alatt töltik fel az üzemanyagtartályokat, eközben a hatalmas áramlási sebességek miatt elektrosztatikus feltöltés generálódhat, ami értelemszerűen borzasztóan veszélyes, de a kémiának köszönhetően ma már ez a probléma is kiküszöbölhető.

Végszóként Dr. Kása vicces fordulatokkal élve egy városi legendáról is lerántotta a leplet. "Sokszor megkérdezik tőlem, hogy miért jobb a külföldi üzemanyag. Ez egyszerűen lehetetlen, kizárt dolog, hogy jobb legyen. Parányi eltérések lehetnek csak, de ezek emberi léptékkel nem is észrevehetőek, mert a bevizsgált termékek eredményeinek a nemzetközi és uniós szabványok csak kis intervallumon belül hagynak mozgásteret. Ha valaki úgy érzi, hogy az Ausztriában tankolt üzemanyaga jobban teljesít, az maximum csak azért lehetséges, mert kifelé még a Magyarországon tankolt üzemanyagával utazik, a Kárpát-medencében pedig az uralkodó szélirány Észak-nyugati, ez a kifelé úton szembeszelet, míg visszafelé hátszelet jelent, így ez a tényező könnyen eredményezhet a fogyasztásbeli különbséget."