A jelenlegi 2.4 literes V8-as szívómotorok az utolsó évüket töltik az F1-ben a Renault RS27-es erőforrása pedig az érvényben lévő motorfejlesztési tilalom értelmében 18 000-res maximális fordulatszám mellett olyan 750 lóerőt bocsát a Red Bull Racing, a Lotus, a Williams és a Caterham pilótáinak a rendelkezésére.
Az RS27-es műszaki adatai:
Konfiguráció: 2.4 literes, V8-as szívómotor
Hengerek száma: 8
Szelepek száma: 32
Lökettérfogat: 2400 köbcentiméter
Súly: 95kg
Hengerek szöge: 90°
Maximális fordulatszám: 18 000 (a szabályok által korlátozva)
Üzemanyag: Total
Olaj: Total
Maximális teljesítmény: 750 lóerő fölött
Gyújtógyertyák: Kúszószikrás
Gyújtórendszer: Nagy energiájú indukciós
Dugattyú: Alumínium ötvözet
Motorblokk: Alumínium ötvözet
Főtengely: Nitridált acél ötvözet wolfram ötvözetű ellensúlyokkal
Hajtókarok: Titán ötvözet
Fojtószelep: 8 lepke

Motor statisztika:
2500
2500 alkatrészből áll az RS27-es erőforrás.
95 kg
A motorok tömegét és a súlypontját a technikai szabályok szigorúan rögzítik, így a Formula-1-es erőforrások tömege nem lehet kevesebb 95 kilogrammnál, ami sokkal kisebb is lehetne, ha a szabályok megengednék!
Anyagok
A Formula-1es motorok építőanyagait gondosan válasszák ki a tömegcsökkentés és az optimalizált tömegeloszlás érdekében. Ezért olyan anyagokat használnak az alacsony tömeg és a teherbírás érdekében, mint az alumínium és a titán, bizonyos speciális fémek használata, mint amilyen például a berillium azonban ma már nem megengedett.
900° C
A futam alatt az RS27-es kipufogójának a hőmérséklete eléri a 900°C, miközben egy átlagos háztartási sütőben maximum 240°C van csak. Ez a hőmérséklet azonban már nagyon közel van néhány fém olvadáspontjához, ezért itt is különleges és könnyű anyagokat használnak.
750 lóerő
Egy Formula-1-es erőforrás több mint 750 lóerős, ez azt jelenti, hogy a legtöbb utcai autó a 120 és 180 lóerős teljesítmény szintjével több, mint négyszer gyengébb az RS27-esnél.
2 tonna
Egy dugattyú tömege az RS27-es erőforrásban 250 gramm, a maximális 18 000-res fordulatszám mellett ez a 250 grammos dugattyú azonban 2 tonnás erőt fejt ki a hozzá csatlakozó részekre.

2.5 másodperc
Az RS27-es motorral felszerelt Formula-1-es autók 0-ről 60 km/h-ára 1.6 másodperc alatt gyorsulnak fel, míg a 0-100-at 2.5 másodperc alatt futják. Az aerodinamikai beállításoktól és a sebességváltó áttételektől függően pedig 0-ról 200-ra 5.1 másodperc, míg 0-ról 300 km/h-ás sebességre 12 másodperc alatt gyorsulnak fel.
220 liter
Egy átlagos 300 kilométer hosszú futamon az RS27-es üzemanyag fogyasztása 220 liter.
3000 km
Egy Formula-1-es futam hossza 300 kilométer egy Formula-1-es motor azonban maximálisan körülbelül 3000 kilométer megtételére képes. Ez pedig nem valami sok egy átlagos autóshoz képest, aki évi 16 000 kilométert vezet. Bár az is igaz, hogy egy átlagos utcai autóban a motor nem is tud 18 000-ret forogni percenként!
20 000 óra
A Renault Sport F1-nek 10 fékpadja van Viry-ben és mindegyik fékpad heti 4.5 nap működik napi 12 órában, így még ha figyelembe vesszük az ünnepeket is a Renault Sport F1 évi 20 000 órán át járatja a Formula-1-es motorjait a fékpadjain.
F1 Tech: A Renault RS27-es V8-as szívómotorja
https://formula.hu/f1/2013/02/04/f1-tech-a-renault-rs27-es-v8-as-szivomotorja 2013-02-04 07:00:00 2013-02-04 07:00:00
A Renault Formula-1-es üzletága a Renault Sport F1 a 151 futamgyőzelmével a Formula-1 történetének 3. legeredményesebb motorgyártója. Jelenlegi termékük az RS27-es pedig a Red Bull Racingnek és Sebastian Vettelnek köszönhetően 2010 óta minden évben begyűjti az egyéni és a konstruktőri bajnoki címeket. De mit is lehet tudni napjaink egyik legjobb Formula-1-es erőforrásáról?