Tim Gábor az idei évben újra a pályaversenyeken indul, a 2016-os Skoda Octavia Cup bajnoki címe után kikerült ugyan a körforgásból és a rally felé vette az irányt, de idén visszatérhetett a korábbi sikerei színhelyére, a pályaversenyzés világába.
A Swift Cup Europe idei mezőnye szinte csak osztrák és lengyel pilótákból áll, így Tim Gábor egyedüli magyarként veszi fel a küzdelmet versenyről versenyre a nemzetközi értékelésben. A negyedik forduló előtt nyolc futamból négyet megnyerve 21 pontos előnnyel várta a folytatást.
Az időmérő edzésen továbbra is megmaradt a bevált taktikánál, egyetlen mért kört futott, hisz tudta, hogy a 4-5 fős csapatok ellen úgyse tudja felvenni a küzdelmet, egyedül nem tud olyan kört futni, mint a bolyban autózó, szélárnyékozó csapatok pilótái. Ez az egyetlen kör a harmadik helyet jelentette a magyar pilótának.
"Egyetlen kör nekem elég volt, hisz ezen a pályán az első 2-3 sor bármelyike megfelelő, bőven van hely és idő előzni. A harmadik idő meglepett, azt hittem hátrébb fogok végezni. Így a gumijaim nagyon jó állapotban lesznek majd az első versenyen" - nyilatkozta Tim az időmérés után.
Az első versenyen a negyedik körig küzdött a riválisaival, végül átvette a vezetést. Egészen a célig őrizte a pozíciót, mikor győztesként intették le. A verseny mégsem ért véget!
"Egy fair és izgalmas csatát folytattam Banas-szal, aki egy nagyon tehetséges fiatal lengyel pilóta. Beértünk a célba, leintettek minket. Át is integettem neki, gratulálva, hogy milyen keményen üldözött a célig. Eközben vettem észre, hogy osztrák riválisom, Dominik mint a meszes érkezik és előbb Banas mellett megy el és már kezd engem is támadni. Abban pillanatban tűnt fel, hogy a pályabírók nem lengetik a zászlókat a pálya mellett, ahogy azt egy verseny végén szokták. Nem volt mese, újra vissza kellett állni a gázra és újra meg kellett nyernem a futamot. Még sose intettek le kétszer az első helyen egy versenyen. Banas-t sajnálom, mert így előzték meg, pedig megérdemelte volna a második helyet" - mesélte Tim az igazán furcsa esetet.
A második versenyre az első nyolc fordított sorrendben indult, így Tim a nyolcadik helyről várta a rajtot. Ezúttal keményebben meg kellett küzdenie, hogy előre kerüljön. A verseny feléhez érve már átvette a vezetést, amit a célig ki sem engedett a kezéből.
"Nehéz volt előre jönni, de szerencsésen előre verekedtem magam. Ezen a versenyen volt talán a legjobb a kocsim az egész hétvégén, ennek köszönhetően a verseny nagy részében már egyedül autóztam, és viszonylag nagy előnnyel nyertem. Nagyon fontos győzelem volt ez." - elemezte Tim a második versenyt.
A harmadik verseny már nem alakult ilyen jól a magyar pilóta számára. Ismét nyolcadik helyről indult, újra megszerezte a vezetést, de piros zászlóval megszakították a futamot, baleset miatt. Az újra indulásnál több helyet vesztett, de sikerült visszaszereznie a vezetést. Az utolsó körben azonban bajnoki riválisa, Dominik Haselsteiner nekiment, amitől defektet kapott, az autója megsérült és kiállni kényszerült a versenyből. Ellenfele ugyan nyert, de megbüntették, így visszacsúszott a 10. helyre.
"Csalódott vagyok, mert Dominik egész évben nagyon kemény ellenfél, egyértelműen Ő az akivel küzdök a bajnoki címért, de eddig megvolt az a becsületes küzdelem köztünk, ami még belefér a túraautózásba. Most szerintem túlzottan akarta a győzelmet és ezzel nemcsak az én versenyemet tette tönkre, hanem a büntetése miatt Ő is sok pontot vesztett. De ez már a múlt, a fontos, hogy továbbra is vezetem a bajnokságot!" - zárta a hétvége eseményeit Tim.
A negyedik hétvége után Tim Gábor újabb két futamgyőzelemmel, és minden futamon megfutott leggyorsabb körért járó plusz pontokkal 28 pontra növelte az előnyét a bajnokságban. A Swift Cup Europe szezonzáró hétvégéjére október 23-25. között a Hungaroringen kerül sor, ahol ismét három futamot rendeznek.