DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
Gyorsasági (Gy)

Keszthelyi Vivien bravúros teljesítménnyel zárta az idei szezont

A magyar autósport egyik legnagyobb tehetségének tartott, 14 éves Keszthelyi Vivien bravúros teljesítménnyel zárta az idei szezont a Suzuki Swift Cup Europe elmúlt hétvégén megrendezett utolsó fordulóján, az ausztriai Red Bull Ringen.

Ha valaki csak ránéz az eredménylistára, és azt látja, hogy az Oxxo Motorsport fiatal pilótája mindkét futamon a hatodik helyen végzett, akkor joggal értetlenkedhet azon, hogy mitől bravúros ez az eredmény.

A magyarázat egyszerű, mégis bonyolultnak tűnhet azok számára, akik nincsenek annyira közel az autóversenyzés műszaki részéhez.

keszthelyi-vivien-2017-04



Viviennek ugyanis ezen a hétvégén meggyűlt a baja a technikával, s nem is akármilyen módon. A versenyautójában egyik futamon sem működött rendesen a fék, s mivel mindkét versenyt vasárnap, ráadásul gyors egymásutánban rendezték, a csapat nem orvosolta a problémát.Utólag kiderült, hogy a csapat egyik szerelője nem vette eléggé komolyan a problémát, illetve nem volt körültekintő. Ennek nyomán a csapat vezetése vizsgálódik az ügyben, hogy megállapítható legyen,ki és milyen mértékben felelős a történtekért.

Mindez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a rajt után egyfélkör volt csupán az az idő, amíg a fékek a rendeltetésüknekmegfelelően dolgoztak, utána Viviennek az egész hátralévő versenytáv alatt azzal kellett küzdenie, hogy megfelelő, vagy inkább ideális fékhatás nélkül érje el a lehető legjobb eredményt.

A fiatal pilótának a műszaki probléma miatt két lehetősége volt: vagy egyáltalán nem használja a féket, vagy azzal próbál megküzdeni, hogy az autót állóra fékezi (mind a négy kerék blokkol, s az autó nem lassul, hanem csúszik az aszfalton) minden féktávon.

Mivel a fékre versenyzés közben óriásiszükség van, Viviennek nem maradt más választása, mint úgy végigmenni mindkét futamon, hogy az állóra fékezés miatt rendszeresen időt veszít, folyamatosan korrigálnia kell az autójának megcsúszásait, s minden kigyorsításon lassabb az ellenfeleknél.

Figyelembe véveezt a műszaki hibát, illetve azt, hogy ez gyakorlatilag ellehetetlenítette Vivien versenyzését, fantasztikus teljesítmény, hogy a 28 fős mezőnyben az időmérő edzésen megszerzett 10. rajthelyéhez képest négy pozíciót javítva, mindkét futamon hatodikként ért célba.

A szezonzáró hétvége után a bajnokság végeredménye is kialakult, Keszthelyi Vivien az előkelő harmadik helyen zárt a magyar, osztrák és szlovák pilótákat felvonultató népes, és kifejezetten erős bajnokságban.

„Teljesen pozitívan indultam neki ennek a hétvégének, a pályát is jól ismertem, ráadásul a szabadedzéseken mindkét autómmal mentem, teszteltük a beállításokat és sikerült megtalálni a legjobbat. Az időmérő edzés közben aztán észrevettem, hogy gond van a fékkel, amit jeleztem is az egyik szerelőnek, de az első futamon már fél kör után éreztem, hogy még mindig probléma van. Sajnos a második versenyig sem történt semmilyen változás, így megpróbáltam a körülményekhez képest a legjobb eredményt elérni. A szezon összességében nem sikerült rosszul, bár szerettem volna a végén megnyerni a bajnokságot, de voltak műszaki gondok, balesetek, illetve egy nagy borulás a Salzburgringen. Negatív élmény volt, hogy az ellenfelek közül többen szabálytalanul versenyezteknémelyik helyszínen, ez rosszul esett, mert én igyekszem mindig betartani a szabályokat"  –értékelte a hétvégét és a 2015-ös idényt Keszthelyi Vivien.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: