Ha valaki csak ránéz az eredménylistára, és azt látja, hogy az Oxxo Motorsport fiatal pilótája mindkét futamon a hatodik helyen végzett, akkor joggal értetlenkedhet azon, hogy mitől bravúros ez az eredmény.
A magyarázat egyszerű, mégis bonyolultnak tűnhet azok számára, akik nincsenek annyira közel az autóversenyzés műszaki részéhez.
Viviennek ugyanis ezen a hétvégén meggyűlt a baja a technikával, s nem is akármilyen módon. A versenyautójában egyik futamon sem működött rendesen a fék, s mivel mindkét versenyt vasárnap, ráadásul gyors egymásutánban rendezték, a csapat nem orvosolta a problémát.Utólag kiderült, hogy a csapat egyik szerelője nem vette eléggé komolyan a problémát, illetve nem volt körültekintő. Ennek nyomán a csapat vezetése vizsgálódik az ügyben, hogy megállapítható legyen,ki és milyen mértékben felelős a történtekért.
Mindez a gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a rajt után egyfélkör volt csupán az az idő, amíg a fékek a rendeltetésüknekmegfelelően dolgoztak, utána Viviennek az egész hátralévő versenytáv alatt azzal kellett küzdenie, hogy megfelelő, vagy inkább ideális fékhatás nélkül érje el a lehető legjobb eredményt.
A fiatal pilótának a műszaki probléma miatt két lehetősége volt: vagy egyáltalán nem használja a féket, vagy azzal próbál megküzdeni, hogy az autót állóra fékezi (mind a négy kerék blokkol, s az autó nem lassul, hanem csúszik az aszfalton) minden féktávon.
Mivel a fékre versenyzés közben óriásiszükség van, Viviennek nem maradt más választása, mint úgy végigmenni mindkét futamon, hogy az állóra fékezés miatt rendszeresen időt veszít, folyamatosan korrigálnia kell az autójának megcsúszásait, s minden kigyorsításon lassabb az ellenfeleknél.
Figyelembe véveezt a műszaki hibát, illetve azt, hogy ez gyakorlatilag ellehetetlenítette Vivien versenyzését, fantasztikus teljesítmény, hogy a 28 fős mezőnyben az időmérő edzésen megszerzett 10. rajthelyéhez képest négy pozíciót javítva, mindkét futamon hatodikként ért célba.
A szezonzáró hétvége után a bajnokság végeredménye is kialakult, Keszthelyi Vivien az előkelő harmadik helyen zárt a magyar, osztrák és szlovák pilótákat felvonultató népes, és kifejezetten erős bajnokságban.
„Teljesen pozitívan indultam neki ennek a hétvégének, a pályát is jól ismertem, ráadásul a szabadedzéseken mindkét autómmal mentem, teszteltük a beállításokat és sikerült megtalálni a legjobbat. Az időmérő edzés közben aztán észrevettem, hogy gond van a fékkel, amit jeleztem is az egyik szerelőnek, de az első futamon már fél kör után éreztem, hogy még mindig probléma van. Sajnos a második versenyig sem történt semmilyen változás, így megpróbáltam a körülményekhez képest a legjobb eredményt elérni. A szezon összességében nem sikerült rosszul, bár szerettem volna a végén megnyerni a bajnokságot, de voltak műszaki gondok, balesetek, illetve egy nagy borulás a Salzburgringen. Negatív élmény volt, hogy az ellenfelek közül többen szabálytalanul versenyezteknémelyik helyszínen, ez rosszul esett, mert én igyekszem mindig betartani a szabályokat" –értékelte a hétvégét és a 2015-ös idényt Keszthelyi Vivien.