Az Oxxo Motorsport fiatal pilótája magabiztosan és nagy reményekkel érkezett a Diósförgepatonyban elhelyezkedő szlovákiai pályára, ahol másfél héttel a bajnokság aktuális fordulója előtt két napon át tesztelte a 160 lóerős Swiftet.
Vivien ebben az idényben először a második számú versenyautót használta a hétvége során, mivel az első számú autója az előző fordulóban, egy balesetben annyira összetört, hogy a csapatnak teljes egészében újra kell építenie.
Vivien már a pénteki szabadedzéseken remekül teljesített, az általa futott köridők alapján a vasárnapi futamok szempontjából biztosnak tűnt a dobogós helyezés a 19 fős, nagyon komoly, nemzetközi – a magyarok mellett osztrák és szlovák pilótákat felvonultató – mezőnyben.
A szombati időmérő edzésen aztán a 2:40.857 perces köridővel Vivien a harmadik rajtkockát szerezte meg a vasárnapi első futamra, ez egyben azt is jelentette, hogy a magyar bajnoki értékelés szempontjából a második pozícióból vághatott neki a 30 perc + 1 körös versenynek.
A vasárnapi első viadal remekül sikerült Viviennek, aki a rajtot is jól kapta el, s végig magabiztosan és gyorsan vezetett, így másodikként ért célba Gáspár Zsolt mögött, a juniorkorú versenyzők külön értékelését pedig természetesen megnyerte.
A délutáni második versenyen Viviennek a szabályok értelmében a hetedik helyről kellett megkezdenie a futamot, de kiváló manőverekkel hamar az élmezőnyben találta magát, sőt, a vezetést is átvette.
Vivien előnye a hajrához közeledve már tekintélyes volt, ráadásul fantasztikusan védekezve tartotta maga mögött a riválisokat, de hogy végül mégsem szerezte meg az első futamgyőzelmét, ahhoz a Slovakiaring sportbíróinak az óriási figyelmetlenségére volt szükség.
A 30 perc leteltével ugyanis nem egy, hanem kettő körrel később intették le a futamot, a csapat azonban a szabályokban előírt 30 perc + 1 kör versenytávnak megfelelően számolta ki az üzemanyag mennyiségét Vivien autójába. Mivel a futam egy körrel tovább tartott, az utolsó három kanyarban Vivien autójában elbillent az a kevés benzin, ami a tartályban maradt, így a fiatal pilótának nem maradt más lehetősége, mint megelégednie a második hellyel, mind a magyar bajnokság, mind a nemzetközi értékelés szempontjából.
Az Oxxo Motorsport először bocsánatot kért Vivientől, mert a csapat tagjai azt hitték, rosszul számolták ki az üzemanyag mennyiségét. Egy nappal később kiderült, hogy a csapat nem hibázott, a sportbírók figyelmetlensége miatt csúszott ki Vivien kezéből a győzelem. Néhány napos utánajárást követően kiderült, fellebbezésre vagy óvásra a szabályok értelmében nincs lehetőség, így bár Vivien a második futamon elsőként ér célba, hivatalosan mégsem ő nyerte a futamot.
A hétvége ezzel együtt kiválóan sikerült Keszthelyi Vivien és az Oxxo Motorsport számára, a fiatal pilóta mindkét futamon dobogóra állt, s profihoz méltóan kezelte a második futamon történteket, ráadásul az 1600 köbcentis Suzuki Swifttel valaha futott leggyorsabb kör változatlanul az ő nevéhez fűződik a Slovakiaringen.
„Természetesen csalódott vagyok a második verseny végén történt sportbírói hiba miatt, ugyanakkor el kell ismerni, hogy ha ritkán is, de ez előfordulhat az autósportban. Nagyon köszönöm a csapatnak ezt a felejthetetlen szlovákiai hétvégét, amit műszaki probléma nélkül sikerült teljesítenünk, ráadásul dobogós helyezéssel zártuk mindkét futamot” – összegzett a hétvége után Keszthelyi Viven.
A Suzuki Swift Cup Europe idei szezonjának következő állomása az osztrák Salzburgring lesz július 24-25-26-án.