Az időmérő még a Prema kettősének sikerült a legjobban, hiszen Charles Leclerc és Antonio Fuoco végeztek az élen - akik nem mellesleg mindketten tagjai a Ferrari Akadémiájának is -, szombaton azonban már nem alakult ilyen jól a sorsuk. Sőt, Fuocót már az időmérő után hátrasorolták három hellyel feltartás miatt, így a McLaren tehetsége, Nyck de Vries került fel az első sorba.
A rajt után aztán mégis a harmadik helyről induló Norman Nato ugrott az élre, aki körökön át tartani is tudta a vezetést, ám Leclerc még a bokszkiállások kezdete előtt utat talált mellette, és kicsit sikerült is elhúznia az élen. Kettőjük közül Nato ejtette meg korábban kerékcseréjét, és taktikája bevált, hiszen amikor Leclerc is teljesítette sajátját, a két autó szinte egyszerre érkezett meg az 1-es kanyarba, majd a kör jelentős részén át ádáz csatába kezdtek, és a már jobban tapadó abroncsaival végül Nato oldalára dőlt a mérleg nyelve, aki vissza tudta venni az első helyet, és a továbbiakban le is szakította riválisát.
A 32 körös futam utolsó hat-nyolc körébe lépve aztán egyre többen kezdtek küszködni a gumik tapadásával, néhányan nem tudták olyan jól életben tartani őket, mint mások. Ennek egyik nagy vesztese a sokáig a negyedik helyen haladó de Vries lett, aki végül egészen az egy pontot érő 10. helyig csúszott vissza.
De az élen is változást hozott az abroncsok állapota. A sokáig kényelmes harmadik helyét őrző Artem Markelov jött leginkább lendületbe a hajrára, amiben segítette, hogy riválisainál néhány körrel későbbre tudta tolni kerékcseréjét. A Russian Time orosz pilótája beérte és könnyedén megelőzte Leclerc-t, majd pillanatokon belül Nato is lőtávolságon belülre került hozzá, aki szintén nem tudott védekezni. Markelov az utolsó előtti körben átvette a vezetést és meg is nyerte az idénre F2-vé átkeresztelt korábbi GP2 első versenyét.
Markelovnak korábbi három GP2-es éve alatt csupán egy győzelem és két további dobogó állt a neve mellett, most azonban jelezte, hogy vele is számolni kell az idei bajnoki hadjárat során. Nato második helye révén hosszú idő után első dobogóját szerezte az Arden, míg a monacói Leclerc a kategóriában teljesített első futamán volt képes a pódiumon végezni.
A sorozattól igencsak karakteridegen módon mind a 20 pilóta eljutott a célig, a rajtot és a további csatákat is baleset nélkül vészelte át a mezőny.
A sprintversenyt vasárnap rendezik, ahol a most nyolcadik helyen célba érő Nobuharu Matsushita, a Honda tehetsége állhat majd a pole-ban.
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 58:18.977 | 32 | |
2 | Norman Nato | Pertamina Arden | 58:26.868 | 7.891 | 32 |
3 | Charles Leclerc | Prema Racing | 58:32.757 | 13.780 | 32 |
4 | Jordan King | MP Motorsport | 58:36.455 | 17.478 | 32 |
5 | Oliver Rowland | DAMS | 58:37.121 | 18.144 | 32 |
6 | Alexander Albon | ART Grand Prix | 58:38.721 | 19.744 | 32 |
7 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | 58:46.033 | 27.056 | 32 |
8 | N.Matsushita | ART Grand Prix | 58:48.948 | 29.971 | 32 |
9 | Antonio Fuoco | Prema Racing | 58:49.927 | 30.950 | 32 |
10 | Nyck de Vries | Rapax | 58:54.703 | 35.726 | 32 |
11 | Nicholas Latifi | DAMS | 59:06.555 | 47.578 | 32 |
12 | S.S.Câmara | MP Motorsport | 59:09.123 | 50.146 | 32 |
13 | Ralph Boschung | Campos Racing | 59:11.506 | 52.529 | 32 |
14 | Sergio Canamasas | Trident | 59:15.288 | 56.311 | 32 |
15 | J.Cecotto Jr. | Rapax | 59:25.700 | 1'06.723 | 32 |
16 | Stefano Coletti | Campos Racing | 59:31.910 | 1'12.933 | 32 |
17 | Sean Gelael | Pertamina Arden | 59:37.556 | 1'18.579 | 32 |
18 | Gustav Malja | Racing Engineering | 59:43.460 | 1'24.483 | 32 |
19 | Nabil Jeffri | Trident | 59:57.959 | 1'38.982 | 32 |
20 | Louis Delétraz | Racing Engineering | 59:58.083 | 1'39.106 | 32 |