DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Formula-E

FE: Drámai futam után Dennis a világbajnok

Káoszos körülmények között, két piros zászlóval tarkított futam végén biztosította be világbajnoki címét az Andretti pilótája, Jake Dennis egy versennyel a 2023-as Formula-E idény vége előtt.

Elérkezett az utolsó versenyhétvégéjéhez a Formula-E 2023-as szezonja. A két londoni futam előtt még négy pilótának volt matematikai esélye elhódítani a világbajnoki trófeát, a legjobb pozícióban Jake Dennis várhatta a versenyeket. A brit 24 pontos előnnyel vágott neki a szombati, első ePrix-nek a második Nick Cassidy előtt, őket további húsz pont lemaradással Mitch Evans követte, valamint a hozzá képest még öt ponttal hátrébb álló Pascal Wehrlein is pályázhatott még a trófeára.

Az időmérőn jól teljesítettek az összetett esélyesei: Evans szerezte meg a pole-pozíciót és a vele járó három pontot, az előző futamról magával hozott öt rajthelyes büntetése miatt azonban csak a hatodik pozícióból indulhatott. Az első sort így pont a két legnagyobb rivális, Cassidy és Dennis foglalhatta el az Envision másik pilótája, Sebastien Buemi előtt, míg Wehrlein a hetedik helyről rajtolt.

Az Envision párosa nagyon jól kezdte a versenyt: Cassidy tartotta a vezetést, Buemi pedig megelőzte Dennist, aki egy komolyabb ütközésre panaszkodott az első kanyarokban. Közben a másik két bajnoki esélyes is lépegetett előre, Evans a negyedik, Wehrlein a hatodik helyig jött fel. Buemi igyekezett feltartani az üldözőket, így csapattársa aktiválhatta az élről az extra energiát, és az első helyen tért vissza a sorba. Evans nagyszerű tempót diktált, hamarosan Dennist is maga mögé utasította, immár a harmadik volt a Jaguar új-zélandija. Az Andretti pilótája is fel akarta venni a támadó módot, azonban elvétette az aktiválási zónát, így feleslegesen veszített egy pozíciót. Buemi azonban sikeresen felvette az extra energiát, Cassidy visszacsúszásával pedig már a Jaguar állt az élen, és ez így is maradt a támadó mód aktiválása után is.

Az Envision új-zélandija aztán úgy tűnt, tovább csúszik hátrafelé, miután Dennis egy hihetetlenül bátor előzéssel átugrotta riválisát, aki viszont utána egy hasonlóan hajmeresztő akcióval visszavette pozícióját. Az élen Evans autózott, mögötte René Rast és Buemi következett, majd Cassidy és Dennis – a brit azonban ekkor még egyik támadó módját sem aktiválta. A 15. körben jött aztán a dráma: Cassidy sérült első szárnya hirtelen megadta magát egy, a csapattársával való összeérés után, az új-zélandi számára véget ért a verseny, ezzel pedig a világbajnoki címért való küzdelem is. A pályán lévő törmelék miatt jönnie is kellett a biztonsági autónak. Az újraindítás után az Evans-Buemi-Rast sorrend rajzolódott ki az élen, mögöttük az extra energiát még mindig nem felhasználó Wehrlein és Dennis haladtak.

Dennis aztán újra megpróbálta felvenni a támadó módot, de megint elvétette, harmadjára viszont már sikerrel járt, és a pozícióját is meg tudta tartani a pályán, majd pár kör elteltével elment Wehrlein mellett. Ezután újra jelenése volt a biztonsági autónak: Sacha Fenestraz autója emelkedett a levegőbe, majd nagy sebességgel vágódott a falba. A francia pilóta sértetlenül megúszta a balesetet. Cassidy után Wehrlein bajnoki esélyei is elúsztak, miután Rast kiterelte a falba a német pilótát, aki így a pontszerző helyekről is kicsúszott.



A Tecpro-falak javítása miatt négy körrel a vége előtt jött a piros zászló. Az újraindítás előtt Evans, Buemi, Da Costa és Dennis volt az első négy helyen, az Andretti pilótájának pedig legalább harmadikként kellett végeznie, ha már ma le akarta zárni a bajnoki csatát. Jó hír volt a brit számára, hogy az első két pilótának még mindig hátra volt egy támadó módja, amelyet aktiválniuk kellett az utolsó négy körben. A zöld zászló után Evans és Buemi ki is mentek az aktiválási zónába, a Jaguar visszatért az élre, Dennis pedig feljött a harmadik helyre. Csak nem akart véget érni a futam: egy összeérés után Buemi és Nato autója eltorlaszolta az utat, így a negyedik helytől hátrafelé az összes autó feltorlódott a pályán, újra jött a piros zászló.

Az utolsó három körben aztán Dennis maga mögött tudta tartani a több energiával rendelkező Buemit, de ez már nem is számított, mivel előtte Da Costa diszkvalifikációja azt jelentette, hogy az Andretti versenyzője második helyen végzett, Mitch Evans pedig behúzta a futamgyőzelmet. Jake Dennis ezzel karrierje, illetve egyben csapata első világbajnoki címét szerezte, valamint az első brit bajnokká vált a széria történetében.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: