DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Formula-E

Wehrlein ismételt, dobogón a McLaren Szaúd-Arábiában

Szombaton az ötödik rajtkockából nyert a Porsche németje, ismét Dennis lett a második. A McLaren pole-ból indult és vezetett is, végül Rast harmadikként futott be.

A Diriyah ePrix második versenynapján nagy időmérő edzést teljesített a McLaren: a mezőny új, címvédő Mercedes helyére lépő csapata harmadik nekifutásra megszerezte a pole-pozíciót az újonc Jake Hughes révén, René Rast pedig harmadik helyre kvalifikált – kettejük közé Mitch Evans ékelődött be, aki az utolsó párharcban egyetlen tizeddel kapott ki Hughes-tól.

A piros lámpák kialvása után azonban már a Jaguar vezette a két narancs autót, az első elmozdulás után jobban gyorsult Hughes-nál és kifékezte őt az első kanyarban. A sorrend az élen a támadómód felvételével változott: Evans az élről a 10. körben állt ki a plusz teljesítményért, három percet vett fel belőle, így visszaesett a McLarenek mögé. A következő körben érkező Hughes nem tudott a Jaguar előtt maradni, Rast azonban nagyot szakított azzal, hogy csapattársa után ment ki az alternatív ívre a támadómódért: még éppen sikerült Evans elé visszaérnie, így két pozíciót is szerzett taktikájával. Ráadásul mikor az óra lejárt, 2,3 másodperces előnye maradt az új-zélandival szemben.



Az ötödik helyről induló pénteki győztes, Pascal Wehrlein eközben utolérte az élmezőnyt és támadásba lendült: előbb Hughes-t, majd Evanst előzte meg, a Porsche felzárkózott a második helyre. Ráadásul a támadómódot sem használta, csak ezt követően vette fel: három percet aktiválva vette üldözőbe Rastot és az első helyezést. Az idő lejárta előtt Wehrlein csaknem be is érte a háromszoros DTM-bajnokot, de a McLaren reagált, és Rast aktiválta a második támadómódot.

Ezzel a húzással azonban az idősebb német csak a vezetést veszítette el: nem tudta utolérni Wehrleint, aki szintén kiment a maradék egyperces módért, pozícióvesztés nélkül pedig megnyújtotta előnyét – a 39 körre kiírt futam féltávjánál hétvégi második győzelme felé robogott.

Miközben a német menetelt a győzelem felé, hátul megélénkült a verseny. Jake Dennis volt parádés formában, a bajnokság éllovasa előbb a hatodik helyet vette át Edoardo Mortarától – akit rögtön utána Sam Bird is átlépett –, majd pozíciót nyert Hughes második támadómód-felvételével, megelőzte Evanst és Rastot is – már a második helyen állt, csupán két másodpercre Wehrleintől, támadómódját pedig csak ezután vette fel.

Rövid fáziskéséssel Bird másolta Dennis felzárkózását, gyors egymásutánban lépte át a csapattárs Evanst majd Rastot, és a harmadik helyen találta magát. Az eddig komolyabb incidens nélküli – éppen Bird autója sérült enyhén a rajt után – futamot egy baleset törte meg: a 27. körben Nico Müller csapódott a 18-os kanyar védőfalába, így a mezőny elé érkezett a biztonsági autó.

A fázis összerázta a mezőnyt: Wehrlein megkapta a nyakába Dennist és Birdöt, akiknek még három, illetve négy perc támadómód állt rendelkezésére, miközben a német elhasználta lehetőségeit – a teljesítménytöbblet miatt előny, a sűrű mezőny és lehetséges pozícióvesztések miatt hátrány lehetett ez számukra. Rast, Evans és Hughes alkotta a további sorrendet, a futam eleji első három visszacsúszott a negyedik-hatodik helyre.

Dennis és Bird megvárták, amíg a mezőny szétszakad, és a 33. körben egyszerre mentek ki a támadómód ívére: az Andretti visszajött a második helyre, a két autó közé azonban beszúrt Rast. A Jaguar igyekezett őt kifékezni, de elszúrta a próbálkozást, kis híján a falban végezte.

Wehrleint végül nem fenyegette üldözője: a német 1,2 másodperc előnnyel ért célba, ezzel megszerezte a hétvége második győzelmét is, egyben átvette a bajnokság vezetését. Az első két helyezett megegyezett a péntekivel, Dennis futott be ebben a pozícióban – a szezon eddigi mindhárom versenyén ők ketten szerezték meg az első-második pozíciót. Az első futam dobogója azonban nem ismétlődött meg: hiába próbálkozott két százalék energiatöbbletével Bird többször is Rast ellen, nem tudta megelőzni a németet. A brit negyedik lett, a nagyot védekező Rast pedig eredményével megszerezte a McLaren első Formula-E-dobogóját.

A biztonsági autó miatt egy körrel meghosszabbított táv végére többen kifogytak az energiából: Hughes is közéjük tartozott, aki végül egy furcsa jelenettel megszerezte az ötödik helyet – Evans nem tudott időben kivágni mögüle, ezért gyakorlatilag betolta a célba a másik McLarent, miközben Buemi nagy tempóval előzött a célvonalnál: ezzel a svájci hatodik helyet szerzett, századmásodpercekkel Hughes és Evans között. Sacha Fenestraz, Mortara és Dan Ticktum szereztek még pontot.

Diriyah ePrix, a második futam eredménye:

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
1 Pascal Wehrlein Porsche 50:40.304
2 Jake Dennis Andretti Porsche 1.252
3 René Rast McLaren Nissan 4.554
4 Sam Bird Jaguar 4.851
5 Jake Hughes McLaren Nissan 10.869
6 Sébastien Buemi Envision Jaguar 10.947
7 Mitch Evans Jaguar 11.088
8 Sacha Fenestraz Nissan 12.409
9 Edoardo Mortara Maserati 12.753
10 Dan Ticktum NIO 13.275
11 Antonio Felix da Costa Porsche 15.229
12 André Lotterer Andretti Porsche 15.623
13 Nick Cassidy Envision Jaguar 17.038
14 Norman Nato Nissan 19.569
15 Lucas di Grassi Mahindra 20.796
16 Jean-Éric Vergne DS 21.221
17 Sergio Sette Câmara NIO 22.243
18 Kelvin van der Linde Abt Mahindra 25.291
19 Max Günther Maserati 27.137
20 Stoffel Vandoorne DS 37.572
  Oliver Rowland Mahindra kiesett
  Nico Müller Abt Mahindra kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: