A Diriyah ePrix második versenynapján nagy időmérő edzést teljesített a McLaren: a mezőny új, címvédő Mercedes helyére lépő csapata harmadik nekifutásra megszerezte a pole-pozíciót az újonc Jake Hughes révén, René Rast pedig harmadik helyre kvalifikált – kettejük közé Mitch Evans ékelődött be, aki az utolsó párharcban egyetlen tizeddel kapott ki Hughes-tól.
A piros lámpák kialvása után azonban már a Jaguar vezette a két narancs autót, az első elmozdulás után jobban gyorsult Hughes-nál és kifékezte őt az első kanyarban. A sorrend az élen a támadómód felvételével változott: Evans az élről a 10. körben állt ki a plusz teljesítményért, három percet vett fel belőle, így visszaesett a McLarenek mögé. A következő körben érkező Hughes nem tudott a Jaguar előtt maradni, Rast azonban nagyot szakított azzal, hogy csapattársa után ment ki az alternatív ívre a támadómódért: még éppen sikerült Evans elé visszaérnie, így két pozíciót is szerzett taktikájával. Ráadásul mikor az óra lejárt, 2,3 másodperces előnye maradt az új-zélandival szemben.
Az ötödik helyről induló pénteki győztes, Pascal Wehrlein eközben utolérte az élmezőnyt és támadásba lendült: előbb Hughes-t, majd Evanst előzte meg, a Porsche felzárkózott a második helyre. Ráadásul a támadómódot sem használta, csak ezt követően vette fel: három percet aktiválva vette üldözőbe Rastot és az első helyezést. Az idő lejárta előtt Wehrlein csaknem be is érte a háromszoros DTM-bajnokot, de a McLaren reagált, és Rast aktiválta a második támadómódot.
Ezzel a húzással azonban az idősebb német csak a vezetést veszítette el: nem tudta utolérni Wehrleint, aki szintén kiment a maradék egyperces módért, pozícióvesztés nélkül pedig megnyújtotta előnyét – a 39 körre kiírt futam féltávjánál hétvégi második győzelme felé robogott.
Miközben a német menetelt a győzelem felé, hátul megélénkült a verseny. Jake Dennis volt parádés formában, a bajnokság éllovasa előbb a hatodik helyet vette át Edoardo Mortarától – akit rögtön utána Sam Bird is átlépett –, majd pozíciót nyert Hughes második támadómód-felvételével, megelőzte Evanst és Rastot is – már a második helyen állt, csupán két másodpercre Wehrleintől, támadómódját pedig csak ezután vette fel.
Rövid fáziskéséssel Bird másolta Dennis felzárkózását, gyors egymásutánban lépte át a csapattárs Evanst majd Rastot, és a harmadik helyen találta magát. Az eddig komolyabb incidens nélküli – éppen Bird autója sérült enyhén a rajt után – futamot egy baleset törte meg: a 27. körben Nico Müller csapódott a 18-os kanyar védőfalába, így a mezőny elé érkezett a biztonsági autó.
A fázis összerázta a mezőnyt: Wehrlein megkapta a nyakába Dennist és Birdöt, akiknek még három, illetve négy perc támadómód állt rendelkezésére, miközben a német elhasználta lehetőségeit – a teljesítménytöbblet miatt előny, a sűrű mezőny és lehetséges pozícióvesztések miatt hátrány lehetett ez számukra. Rast, Evans és Hughes alkotta a további sorrendet, a futam eleji első három visszacsúszott a negyedik-hatodik helyre.
Dennis és Bird megvárták, amíg a mezőny szétszakad, és a 33. körben egyszerre mentek ki a támadómód ívére: az Andretti visszajött a második helyre, a két autó közé azonban beszúrt Rast. A Jaguar igyekezett őt kifékezni, de elszúrta a próbálkozást, kis híján a falban végezte.
Wehrleint végül nem fenyegette üldözője: a német 1,2 másodperc előnnyel ért célba, ezzel megszerezte a hétvége második győzelmét is, egyben átvette a bajnokság vezetését. Az első két helyezett megegyezett a péntekivel, Dennis futott be ebben a pozícióban – a szezon eddigi mindhárom versenyén ők ketten szerezték meg az első-második pozíciót. Az első futam dobogója azonban nem ismétlődött meg: hiába próbálkozott két százalék energiatöbbletével Bird többször is Rast ellen, nem tudta megelőzni a németet. A brit negyedik lett, a nagyot védekező Rast pedig eredményével megszerezte a McLaren első Formula-E-dobogóját.
A biztonsági autó miatt egy körrel meghosszabbított táv végére többen kifogytak az energiából: Hughes is közéjük tartozott, aki végül egy furcsa jelenettel megszerezte az ötödik helyet – Evans nem tudott időben kivágni mögüle, ezért gyakorlatilag betolta a célba a másik McLarent, miközben Buemi nagy tempóval előzött a célvonalnál: ezzel a svájci hatodik helyet szerzett, századmásodpercekkel Hughes és Evans között. Sacha Fenestraz, Mortara és Dan Ticktum szereztek még pontot.
Diriyah ePrix, a második futam eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Pascal Wehrlein | Porsche | 50:40.304 |
2 | Jake Dennis | Andretti Porsche | 1.252 |
3 | René Rast | McLaren Nissan | 4.554 |
4 | Sam Bird | Jaguar | 4.851 |
5 | Jake Hughes | McLaren Nissan | 10.869 |
6 | Sébastien Buemi | Envision Jaguar | 10.947 |
7 | Mitch Evans | Jaguar | 11.088 |
8 | Sacha Fenestraz | Nissan | 12.409 |
9 | Edoardo Mortara | Maserati | 12.753 |
10 | Dan Ticktum | NIO | 13.275 |
11 | Antonio Felix da Costa | Porsche | 15.229 |
12 | André Lotterer | Andretti Porsche | 15.623 |
13 | Nick Cassidy | Envision Jaguar | 17.038 |
14 | Norman Nato | Nissan | 19.569 |
15 | Lucas di Grassi | Mahindra | 20.796 |
16 | Jean-Éric Vergne | DS | 21.221 |
17 | Sergio Sette Câmara | NIO | 22.243 |
18 | Kelvin van der Linde | Abt Mahindra | 25.291 |
19 | Max Günther | Maserati | 27.137 |
20 | Stoffel Vandoorne | DS | 37.572 |
Oliver Rowland | Mahindra | kiesett | |
Nico Müller | Abt Mahindra | kiesett |