Sok mindenre lehetett számítani a Mercedes szezonnyitón aratott sima győzelmét követően, de arra nem, ami végül történt: a Diriyah ePrix második fordulójának időmérője előtt különös üzenet jelent meg a képernyőn, miszerint a Mercedes és a Venturi autói számára nem engedélyezett a pályára lépés a kvalifikáció ideje alatt. A döntés hátterében a szabadedzésen történt baleset áll, amely során Edoardo Mortara Venturija a rajtgyakorlatot követően egyenesen a falba rohant. A Mercedes csapatvezetője, Ian James szerint az egyértelmű, hogy a fékrendszerrel történt meghibásodás az ő technikájukat használó Venturiban, ám mivel még nem tudták bizonyítani, hogy egyedi probléma történt, és a másik három autó nincs kitéve hasonló meghibásodásnak, az FIA biztonsági okokból nem engedélyezte a részvételt számukra – köztük a szezonnyitót megnyerő Nyck de Vriesnek sem.
Az első időmérős csoportból így de Vries és a balesete után kórházba vitt Mortara is hiányzott, de a maradék négy autónak így is sikerült összegabalyodnia: a gyorskör utolsó pillanatra hagyása és egymás feltartása miatt a pénteken a dobogóért csatázó Mitch Evans és René Rast sem érte el időben a célvonalat, így a mezőny hátuljára kerültek. André Lotterer szintén nem tudott részt venni az időmérőn, miután az edzésen összetörte a Porschét, a kihulló nagy esélyesek pedig automatikusan kiszámíthatatlan csatát hoztak a legjobb rajthelyekért.
Valójában az nem is elég erős szó, hogy kiszámíthatatlan, hiszen a legváratlanabb dolgok történtek azzal, hogy a tavalyi szezon utolsó két helyezett csapata, a NIO 333 és a Dragon is mindkét autóval bejutott a superpole-ba az alapszakaszt nagy fölénnyel megnyerő Robin Frijns és Sam Bird mellett.
Frijnsnek a péntekjét tönkretette egy edzésbaleset, ám most szárnyalt, a fináléban közel három tizedes előnnyel szerezte meg a pole-t a Virginnel a Dragont vezető, remeklő Sergio Sette Camara és a jaguaros Sam Bird előtt. A kétszeres futamgyőztes Frijns ezzel az első rajtelsőségét gyűjtötte be a Formula-E-ben - azok után, hogy egy nappal ezelőtt a legutolsó helyről startolt.
A Diriyah ePrix második futama közép-európai idő szerint 18 órakor startol – a Mercedesekkel a sor végén, ha addigra megkapják a részvételi engedélyt!
FRISSÍTÉS: A Mercedes és a Venturi autói részt vehetnek a versenyen. Mint a gyártó sikeresen kiderítette, Mortara autójában szoftverhiba tehetett arról, hogy az első fékek meghibásodása után a hátsó fékek sem kapcsoltak be, de a probléma megismétlődésétől nem kell tartani.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Robin Frijns | Virgin | 1:07.889 | |
2 | S.Sette Câmara | Penske | 1:08.178 | 0.289 |
3 | Sam Bird | Jaguar | 1:08.405 | 0.516 |
4 | Oliver Turvey | NIO | 1:08.439 | 0.550 |
5 | Tom Blomqvist | NIO | 1:08.732 | 0.843 |
6 | Nico Müller | Penske | 1:09.060 | 1.171 |
Q | ||||
7 | Jean-Éric Vergne | DS | 1:08.471 | 0.661 |
8 | Sébastien Buemi | Nissan | 1:08.544 | 0.734 |
9 | Alex Lynn | Mahindra | 1:08.632 | 0.822 |
10 | A.F.da Costa | DS | 1:08.649 | 0.839 |
11 | Nick Cassidy | Virgin | 1:08.733 | 0.923 |
12 | Max Guenther | BMW | 1:08.797 | 0.987 |
13 | Oliver Rowland | Nissan | 1:08.798 | 0.988 |
14 | Alexander Sims | Mahindra | 1:08.876 | 1.066 |
15 | Lucas di Grassi | Audi | 1:08.970 | 1.160 |
16 | Pascal Wehrlein | Porsche | 1:09.601 | 1.791 |
17 | Jake Dennis | BMW | 1:11.194 | 3.384 |
18 | Mitch Evans | Jaguar | 1:13.868 | 6.058 |
19 | René Rast | Audi | 1:13.954 | 6.144 |
20 | Nyck de Vries | Mercedes | - | - |
21 | Edoardo Mortara | Venturi | - | - |
22 | Stoffel Vandoorne | Mercedes | - | - |
23 | Norman Nato | Venturi | - | - |
24 | André Lotterer | Porsche | - | - |