DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek
Formula-E

Divat, technológia és autósport kapcsolódik össze egy Formula-E-csapatnál

A divat és a Formula-E első ránézésre két, egymástól meglehetősen távoli világnak tűnik. Pedig a Geoxnál ez a két terület találkozik egymással, méghozzá rendkívül gyümölcsözően. Interjú a cipőmárka első emberével, egyben a Formula-E-ben szereplő istálló tulajdonosával.

„Mit keres egy cipőmárka szponzorként, sőt gyakorlatilag konstruktőrként a Formula-E-ben?” Merülhet fel az egyszeri autósportot szerető nézőben a kérdés, és merült fel bennünk is, amikor a Geox első emberével, egyben a Formula-E csapat tulajdonosával, Mario Moretti Polegatóval beszélgettünk.

71208236_528033457741247_8038013062327828480_n



„Ahogy a Formula-E is az autózás új technológiáiról szól, úgy mi is igyekszünk mindent megtenni egy fenntartható világért” – fogalmazott Moretti. „Ahogy mi a ’lélegző’ cipőinkkel igyekszünk a legtöbbet adni az embereknek, úgy a Dragon Racing, amellyel egyesítettük erőinket, és amelynek az első embere nem más, mint a legendás Roger Penske fia, Jay, a Formula-E-ben igyekszik a lehető legtöbbet elérni. A Geox igyekszik megfelelni a mai világ kihívásainak, márpedig ez ma az autózás területén is a fenntarthatóság. Elkötelezettek vagyunk ez iránt, erre pedig a Formula-E egy nagyszerű felület.”

A Geox több mint szponzor. „Itt nem egyszerű szponzorációról van szó, ez annál jóval több, a csapat neve ugyanis így egyben Geox Dragon Racing, így pedig jóval nagyobb a szerepünk a csapat életében, mint egy egyszerű szponzornak, ez az istálló a mi nevünk alatt is fut.”

71684410_2366052136847172_6804093074428395520_n

A szép eszményeken kívül van egyébként konkrét, kézzel fogható „gyümölcse” is a Geox és a Dragon Racing együttműködésének. „A versenyzők öltözetében, így például az ott használt, hivatalosan, FIA által homologizált cipőikben is a mi utcai technológiánk köszön vissza. Ugyanez elmondható több egyéb darabról, amit a versenyzők vesznek fel. A cél az, hogy akár a pszichológiai terhelés, akár egyéb tényezők miatt a lehető legkisebb mértékben izzadjanak az autóban. Ez ellen több dologgal is teszünk.”

71279019_2260550380720517_4354593910358540288_n

Na de mi az, amire a Geox Dragon Racingnek szüksége lehet a nagy autógyárak csapatai ellen? „Már úgy is versenyben vagyunk ezekkel a nagy autógyárakkal, hogy ők nyilvánvalóan sokkal több energiát tudnak ebbe belefektetni, és gyakorlatilag csak erre tudnak koncentrálni. Idén leigazoltuk Brendon Hartley-t és Nico Müllert, előbbinek a Formula-1-ből van tapasztalata, utóbbi pedig a DTM-ben versenyzett sokáig. Meglátjuk, ez mire lesz elég.”

71313465_398257267739017_6008945863156563968_n

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: