A Mercedes fél lábbal már jelenleg is a Formula-E körül mozog, hiszen erre a szezonra a hozzájuk ezer szállal kötődő versenycsapatot, a HWA-t dobták be a mélyvízbe, amely egyelőre a Venturi technikáját használva próbálja megtalálni a helyét ebben az új világban, összegyűjtve a szükséges tapasztalatot. Ennek az istállónak lép majd a helyébe, pontosabban olvad bele a Mercedes a 2019 végén startoló hatodik szezonban. A gyári projekt munkálatai pedig már javában zajlanak, és hamarosan össze is áll az a versenyautó, amiben már saját technológiájukat tesztelhetik.
Az FE-ben azonban nem egyetlen fedél alatt készül el a versenyautó: magát az autót, a mindenki számára egységes karosszériát a Spark Racing Technologies szállította le nemrég a Mercedes EQ néven bejegyzett részlegnek, a motort az F1-es erőforráshoz hasonlóan Brixworthben fejlesztette ki a gyártó, a két egységet pedig a HWA szerelő- és mérnökgárdája fogja egybeolvasztani a németországi bázisán. Ez lesz a Mercedes első versenyzésre épített, teljesen elektromos hajtású autója.
A HWA csapatvezetője, Ulrich Fritz beszélt a tervekről az e-racing365-nek Santiagóban. „Az elkövetkező napokban, hetekben megkezdjük az összeszerelés folyamatát. Aztán megvizsgáljuk, hogyan működik minden egységben, majd ennek alapján döntünk az első kigördülés időpontjáról” – vázolta a terveket, hozzátéve, hogy februárban vagy márciusban kerülhet majd sor erre a történelmi jelentőségű próbamenetre.
Arról még nincs döntés, hogy kié lesz az a megtiszteltetés, hogy elsőként vigye pályára az elektromos Mercedest, Fritz is mind a négy kézenfekvő jelöltet bedobta a kalapba: a HWA jelenlegi versenyzői, Gary Paffett és Stoffel Vandoorne, valamint a tesztpilóták, Daniel Juncadella és Raffaele Marciello is szóba jöhetnek.
A HWA-nak mindenesetre egyelőre elég döcögősen mennek az első lépések az FE-ben, az első három forduló után ők az egyetlen csapat, amely még nem szerzett pontot, Paffettet és Vandoorne-t pedig gyakran utoléri valamilyen baj a versenypályákon.