DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Da Costa: Én hibáztam a balesetnél

A BMW pilótáinak rendkívül balszerencsés marrakeshi mutatványa után Antonio Felix da Costa és Alexander Sims magyarázzák a történteket: a portugál a csapatutasításra várt, a brit azt mondja, igazából nem is akart előzni.

A Marrakesh ePrix-n kettős győzelemtől fosztották meg a BMW-t a pilóták: da Costa és Sims Sam Bird megelőzése után sokáig kényelmesen vezettek, ám amikor az élen álló portugál lassulni kezdett, és csapattársa már látta a közelgő Jerome d’Ambrosiót a tükörben, döntenie kellett. A külső íven da Costa mellé gyorsított, de végül egyikük sem hagyta magát, egyaránt füstölőset fékezve koccantak össze: a portugál a falnak csúszva azonnal kiesett, Sims pedig ugyan körülményesen bevette a kanyart és befutott a 4. helyen, ám a Formula-E-ben való részvételét teljes mellszélességgel csak a mostani szezontól felvállaló, és az idénynyitót megnyerő BMW a lehetséges 43 helyett így csak 12 ponttal kénytelen távozni Marokkóból.

03419001_237



„Az utcai pályák köztudottan nagyon porosak, és amikor lehúzódtam az ideális ívről, hogy védjem a pozíciómat vele szemben, a poros részen nem tudtam időben lefékezni az autót” – kezdte magyarázatát a futam után da Costa. „Blokkoltak a kerekeim és képtelen voltam bevenni a kanyart, ami egyedül én hibám volt, és amit nagyon sajnálok. A hiba következménye az igazán fájdalmas, hiszen nemcsak a győzelmet, hanem a kettős győzelmet veszítettük el általa. Ha csak magammal szúrtam volna ki, rendben lenne, mert Alex megnyerte volna a futamot, de a jelenlegi helyzet miatt nagyon rosszul érzem magam. Hosszú évek óta a BMW-vel dolgozok, és mindannyian tudjuk, hogyan kell versenyezni, de ma nem hoztam jó döntést.  Az egyetlen oka a mai történteknek az, hogy nagyon éhes vagyok a győzelemre, viszont nem ilyen hozzáállással lehet megnyerni a bajnokságot. Le kell nyelnem, tanulnom kell belőle.”

„Az előző 15 körben már lépésről lépésre közeledett hozzám. Ezt el kellett volna fogadnom, és el kellett volna engednem őt, de mégsem tettem. A csapat nem szólt bele, megbíztak bennünk, pedig ha szóltak volna, hogy engedjem el őt magam mellett, akkor nehéz szívvel, de megtettem volna. Így viszont elveszítettem azt a 18 pontot is. Ami történt, az számos dolognak a következménye volt, ami a versenyünk előző 40 percében történt a két autóval. A balesetért teljes felelősséget vállalok, arról viszont, hogy hogyan állt elő ez a helyzet, majd még elbeszélgetünk.”

Az újonc Sims még csak második versenyét teljesítette a Formula-E-ben, és a nehéz szaúd-arábiai kezdés után itt sem számolt még kimagasló eredménnyel, így elmondása szerint most is beérte volna a második hellyel csapattársa mögött. A pillanat hevében hozott elhamarkodott döntéseket okolja amiatt, hogy végül nem lett meg a biztosnak tűnő dobogó.

„Igazából nem is akartam őt megelőzni, de körökön át lassabban haladt, takarékosabban kellett vezetnie. Láttam, hogy a mögöttünk lévők közelednek ránk, aztán jól gyorsítottam ki abból a kanyarból, és tettem egy próbát. Viszont mindketten tévesen ítéltük meg a helyzetet, amiből tanulnunk kell” – összegzett a 30 éves brit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: