A rajt előtt Antonio Felix da Costát még megfosztották a harmadik rajthelyétől energiatúllépés miatt, de mivel csak a superpole-ból zárták ki, így a 6. helyre került. A pole-ból Sam Bird vághatott neki a futamnak, mellette Jean-Eric Vergne-nyel, akiből könnyen ki lehetett nézni, hogy már az első kanyar előtt megpróbálkozik a vezetés megragadásával.
Így is tett, a címvédő kísérlete azonban végzetesen balul sült el, a belső íven próbálkozott Bird mellett, és egyrészt helye sem volt, másrészt meg túl későn is fékezett, így lehetetlenné vált számára, hogy bevegye a kanyart. Nekiütközött Bird Virginjének, a brit azonban zavartalanul tovahaladt, és Vergne volt az, aki megpördülve a mezőny végére esett vissza.
We go green for the 2019 #MarrakeshEPrix pic.twitter.com/zfu8GKBGr7
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. január 12.
A BMW Andrettik profitáltak sokat a rajt utáni kavarodásból, da Costa és Sims a belső íven Bird nyomába tudtak eredni, a 3. helyről induló Buemit viszont megakasztotta az incidens és veszített pár helyet.
Bird nem tudott elszakadni, a két BMW ott loholt a nyakán, és mások is feltorlódtak az élbolyban. Da Costa aztán néhány kísérlet után viszonylag hamar dűlőre vitte az ügyet: agresszív támadásával hibára kényszerítette Birdöt, aki mellett így mindkét bajor autó el tudott menni, megszerezve a kettős vezetést.
A BMW nyeregben érezhette magát, két pilótájukkal még a támadó módot is azonos körben aktiváltatták, hogy ne zavarják egymást, míg a többiek a remek előzéseket bemutató d’Ambrosio vezetésével egymással voltak elfoglalva. A csapat pilótái azonban tartogattak még egy nagy adag kellemetlen meglepetést…
Kevesebb mint tíz perc volt már csak a verseny végéig, amikor Sims az egyik egyenesben a külső íven támadást indított csapattársa ellen. A két BMW egymás mellett volt, mindketten túlságosan későre halogatták a fékezést, megbicsaklott autóik összeértek egymással, és egyikük sem tudott rendesen befordulni a következő kanyarba. Da Costa az élről orral a falban találta magát, az ő versenye ezzel drámai véget ért, Sims a 4. helyen állt vissza a versenybe. A vezetés d’Ambrosióra szállt át.
The first rule in motorsport, don't hit your teammate! @afelixdacosta is out of the race #MarrakeshEPrix pic.twitter.com/G1c71z4hMG
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2019. január 12.
Da Costa miatt a biztonsági autót is bevetették, ami egész sokáig a pályán maradt, és a versenyidő lejártakor csak egy utolsó, mindent eldöntő körre adott zöld utat a mezőnynek. D’Ambrosiónak nem volt könnyű dolga, Frijns helyezett rá óriási nyomást, ráadásul a belga az utolsó kanyarban még el is fékezte magát, de végül egy hajszállal sikerült elsőként eljutnia a kockás zászlóig. Ez a belga harmadik győzelme az FE-ben, de az első olyan, amit nem valakinek a kizárása után örökölt meg. Frijns a 2. hellyel legjobb eredményét érte el a sorozatban, Bird révén pedig kettős dobogót hozott el a hétvégéről a Virgin. A BMW-t nem fogja vigasztani Sims 4. helye, Vergne pedig egészen az 5. helyig zárkózott vissza rajt utáni megpördüléséből.
A Marrakesh ePrix végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő |
1 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 31 | 46:45.884 |
2 | Robin Frijns | Audi | 31 | 0.143 |
3 | Sam Bird | Audi | 31 | 0.461 |
4 | Alexander Sims | BMW | 31 | 0.740 |
5 | Jean-Éric Vergne | DS | 31 | 1.232 |
6 | André Lotterer | DS | 31 | 1.457 |
7 | Lucas di Grassi | Audi | 31 | 1.633 |
8 | Sébastien Buemi | Nissan | 31 | 2.455 |
9 | Mitch Evans | Jaguar | 31 | 2.980 |
10 | Daniel Abt | Audi | 31 | 4.014 |
11 | José María López | Penske | 31 | 4.528 |
12 | Maximilian Günther | Penske | 31 | 6.034 |
13 | Edoardo Mortara | Venturi | 31 | 6.790 |
14 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 31 | 6.833 |
15 | Oliver Rowland | Nissan | 31 | 7.529 |
16 | Oliver Turvey | NIO | 31 | 9.241 |
17 | Tom Dillmann | NIO | 31 | 9.665 |
18 | Felipe Massa | Venturi | 31 | 10.250 |
- | Felix da Costa | BMW | 25 | - |
- | Gary Paffett | Venturi | 3 | - |
- | Pascal Wehrlein | Mahindra | 1 | - |
- | Stoffel Vandoorne | Venturi | 1 | - |