Korábban soha nem fordult elő az elektromos versenysorozat történetében, hogy bármelyik csapat is kettősgyőzelmet aratott volna, így sikerült igazán emlékezetesre az istálló győzelme, ami kettős sikert jelentett. Ám a versenybíróság az autók utólagos ellenőrzése nyomán be nem jelentett, biztonságot érintő változtatásokra bukkant Jean-Eric Vergne, André Lotterer és a Dragon Racing versenyzője, Jerome d’Ambrosio autójában.
A Techeetah gárdája harmincezer fontos büntetésben részesült, de megtarthatta kettős sikerét. Santiago volt az első helyszín, ahol eltörölték az autócserénél korábban előírt minimum időt, ez pedig lehetőséget (és kényszert) hozott a csapatok számára, hogy minél inkább lerövidítsék a bokszban töltött időt. A Dragon Racingnek tizenötezerbe fájt a bejelentés elmulasztása.
A biztonsági öveken végeztek el változtatásokat az említett három versenyzőnél, ami a szó szoros értelmében nem vált szabálytalanná, az viszont szabályellenes, hogy ezekről a módosításokról az FIA technikai ellenőrző hatóságát nem értesítették. Az átalakított övek természetesen azt a célt szolgálták, hogy a pilóták minél gyorsabban be tudják csatolni azokat az autócserénél.
A győztes Vergne 46,687 másodpercet vesztegetett el az autócserével, ezzel a mezőny leggyorsabbja volt, míg Lotterer ideje a harmadik legjobb volt, 48,372 másodperc. A Techeetah csapatfőnöke, Mark Preston szerint nem teljesen világos a szabálykönyv eme passzusa, tisztázniuk kell, mi megengedett és mi nem. Úgy véli, természetes, hogy minden istálló igyekszik a lehető legrövidebb idő alatt végrehajtani az autócserét. Ugyanakkor a változtatások a biztonságot nem fenyegették, a módosításokat azonban valóban elfelejtették jelenteni.
Vélhetően ezért úszták meg pénzbüntetéssel és emiatt nem zárták ki a gárdát a versenyből.