DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Piquet: „Versenybaleset volt”, Vergne: „Ja, mint Szingapúrban”

A Formula-E monacói versenye egyetlen nagy balesetet hozott, az viszont igencsak megmérgezte a levegőt a két érintett, Jean-Eric Vergne és Nelson Piquet Jr. között. Még a szingapúri ütközésbotrány is előkerült.

A Monaco ePrix féltávjához közeledve Vergne támadta Piquet-t a harmadik helyért, de első próbálkozásakor még nem sikerült bent tartania az autóját mellette, amikor a külső íven igyekezett volna megelőzni a brazilt abban a hajtűkanyarban, ahol a pálya visszacsatlakozik az F1-es vonalvezetéshez.

Másodszorra már még nagyobb lendülettel érkezett, és a kanyar kijáratánál is egymás mellett maradt a két autó, Vergne elől viszont hamarosan elfogyott az út, és a két autó koccanása után a francia Techeetah-ja a szalagkorlátban maradt.

Piquet jobban járt, hiszen ő végül a negyedik helyen meglátta a kockás zászlót, a balesetben pedig teljes mértékben a túlságosan rámenős és türelmetlen Vergne-t látta felelősnek.

„Alapvetően egy versenybaleset volt az egész” - nyilatkozta a brazil a leintés után. „Jean-Ericről mindannyian tudjuk, hogy egy nagyon agresszív srác, aki minden lehetőséget szeret megragadni. Kár, hogy ilyen baleset történt vele, mert én is kedvelem őt, de kockázatot vállalt azzal, hogy a külső íven próbálkozott, engem pedig teljesen belülre szorított. Viszont amint tudtam, ismét ráléptem a gázra, mindkettőnk autója megcsúszott, összeértünk és ő a falban végezte. Én sem szerettem volna, hogy ez történjen vele, de ilyen a versenyzés.”

„Ő jobban állt az autója energiaszintjével, szóval 5-10 kör múlva könnyebben megelőzhetett volna, vagy akár a bokszban is, ha egy körrel későbbre tudta volna tolni a kiállását. De hát tudjuk, Jean-Eric olyasvalaki, aki nagyon szereti feszegetni a határokat.”

Clipboard01_1



Vergne persze másképpen látta az esetet, amit egyébként büntetlenül hagyott a versenyirányítás. A francia számára ráadásul nem is kiesése okozta a legnagyobb fájdalmat, hanem az, hogy a baleset során megütötte a jobb csuklóját, amin az interjú adásakor már kötést hordozott, és még abban sem lehet biztos, hogy teljesen helyrejön majd a most hétvégén következő Párizs ePrix-re.

„Nem hiszem, hogy túl sokat kellene mondanom az esetről, hiszen videó magáért beszél. Megelőztem őt, de aztán engem használt arra, hogy el tudjon fordulni. A kanyar közepén teljesen belém jött, majd pedig semmi helyet nem hagyott számomra a külső íven, miközben ő bőven elfért volna a jobboldalon. Mégis beletolt engem a falba, ami nagyon-nagyon sportszerűtlen vezetés volt részéről. Így nem szereztem pontot, egy fájdalmas csuklót viszont igen” - mondta, miközben hangjában a düh és a csalódottság keveredett.

Dppi_03417003_126

Amikor tudatták Vergne-nyel, hogy Piquet elmondása szerint versenybaleset volt az egész, a francia régi sebek felszakításával vágott vissza, felidézve a 2008-as Formula-1-es Szingapúri Nagydíjat, amikor a Renault-nál versenyző Piquet taktikai okokból, szándékosan törte össze az autóját, ezzel elősegítve Fernando Alonso győzelmét.

„Igen, valószínűleg ugyanúgy [versenybaleset volt], mint amikor Szingapúrban balesetezett a Formula-1-ben. Semmit sem változott, és ma is nagyon egyértelműen látszott számomra, hogy milyen versenyző is ő. Pontosan tudom, hogy megelőztem őt, de aztán rajtam fékezte le az autóját és belevezetett a falba.”

És vajon mekkora esély van arra, hogy a két pilóta a kamera előtti sárdobálás helyett szemtől szemben beszélje meg a nézeteltéréseket? Vergne elmondása alapján nem sok.

„Nem akarok vele beszélni. És hacsak nem bocsánatot kérni jön, nem is fogadok el tőle semmilyen magyarázatot.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: