A Formula-E még csak harmadik szezonjában tart, ám felfutását jól jelzi, hogy több nagyváros is sorban áll a futamrendezésért, neves autógyártók csatlakoztak (Renault, Citroen-DS, Jaguar, Audi) és csatlakozhatnak a jövőben (BMW, Mercedes, Ferrari). A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown a Motorsport Networkon keresztül bevásárolta magát az elektromos sorozatba, amely újabb jel az autósport átalakulására. A Mercedes F1-es csapatának sportigazgatója, Toto Wolff tavaly maga jelentette be, hogy érdeklődnek a széria iránt, de legkorábban csak 2018-tól csatlakoznának, ez pedig azonnal beindította a találgatásokat esetleges kivonulásukat a száguldó cirkuszból.
Szerepvállalásuk a jövő zenéje, ám egy brit dizájner, Dean Wright eljátszott a gondolattal, hogy hogyan is nézhetne ki a Mercedes első Formula-E autója. Wright a gárda F1-es autójának festését vette alapul a tervezésnél, ám a főszponzor malajziai olajvállalat, a Petronas érthető okokból nem szerepel a festésen. Az amerikai telekommunikációs cég, a Qualcomm logója viszont már azért is szerepelhetne, mert a Formula-E-vel is kapcsolatban állnak.
A Mercedes nemrég mutatta be elektromos meghajtású szabadidőautóját, a Concept EQ-t, a Formula-E pedig remek lehetőség lenne a modell reklámozására. A Formula-E másik két támogatója, a Julius Bär és a Michelin, valamint a FanBoost türkizkékje szintén passzolna a gyártó első elektromos versenyautójához.