Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. november 27. szombat
Formula-E

Kezdhet félni az F1? A Ferrari a Formula-E felé kacsingat!

A Ferrari és az F1 elválaszthatatlanok egymástól, de a maranellóiak elnöke azonban belengette, hogy éveken belül az elektromos sorozatban is szeretnének szerepet vállalni - persze bizonyos feltételek megvalósulása esetén.

Jelenleg négy autómárka, a Renault, az Audi, DS/Citroen, valamint a Jaguar képviseli magát gyári erőkkel a Formula-E-ben, a BMW az Andrettivel kötött megállapodást (és semmi kétség afelől, hogy egyre nagyobb lesz a szerepvállalásuk), a Mercedes pedig 2018-tól szeretne csatlakozni a sorozathoz. Most viszont olyan hír látott napvilágot, amire senki sem számított: minden idők legtradicionálisabb F1-es csapata, a Ferrari is eljátszott a belépés gondolatával.

A márka elnöke, Sergio Marchionne számára szimpatikus az az irány, amerre a Formula-E tart, de amellett, hogy nem mondott konkrét évszámot a csatlakozási szándékukat illetőn, úgy véli, több feltételnek is teljesülnie kell ahhoz, hogy maranellói autókat is láthassunk körözni az elektromos szériában. „Már egy ideje harcolok emiatt a kollégáimmal a Ferrarinál” - idézte az olasz-kanadait a Motorsport a Formula-E-vel kapcsolatban.



„Két problémát szeretnék megemlíteni. Az első a sorozat jelenlegi struktúrája, azaz hogy az energia hiánya miatt a futam alatt autót kell cserélni, nem olyasvalami, ami vonzó a Ferrari számára. Másodszor, az elektromos autók szabványosításával sem tudunk egyetérteni, mert ez meggátolja, hogy technikai téren meg tudjuk mutatni, mire vagyunk képesek. Úgy vélem, egy bizonyos idő elteltével a Ferrari képes lesz arra, hogy egyedülálló autót alkosson, de a sorozat jelenlegi körülményei között ez nem lehetséges. Ha viszont számunkra kedvezőek lesznek a körülmények, akár már néhány éven belül beszállhatunk.”

Ami a Ferrari közúti autóit illeti, Marchionne szerint a hibrid technológiák alkalmazása elengedhetetlenek lesznek 2019-től - a maranellóiak első ilyen modellje a 2013-ben bemutatott LaFerrari volt. „Úgy vélem, hogy a belső égésű motor, valamint az elektromos meghajtás keverékét fogjuk használni, így teljesen egyedülálló erőforrást tudunk majd megalkotni, ami plusz teljesítményt jelent ezeknél a járműveknél” - tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?