A szeptemberben indult Formula-E új szintre igyekezett emelni az interaktivitást a nézők és a versenyek között, ennek terméke pedig az a FanBoost lett, amely gombnyomásra öt másodperces időtartamra 30 kW teljesítménynövekedést ad annak a három versenyzőnek az autójában, akik a legtöbb szavazatot kapták a hétvégét megelőzően a rajongóktól. Ez az extra erő autónként egyszer használható, azaz mivel mindenkinek autót kell cserélnie a futam során, a kedvezményezettek kétszer használhatják ki ezt a segítséget versenyenként.
Egyelőre azonban több kritika éri a rendszert, mint elismerés, mondván a versenyzők ilyen szubjektív alapon történő előnyben részesítése távol áll az autóversenyzés, és egyáltalán a sportok közegétől. Az aggodalmakat pedig alátámasztja az a tény, hogy várhatóan a népszerűbb, ismertebb versenyzők többször is megkapják majd a FanBoost segítségét, míg másoknak esélyük sincs, hogy ennyire a nézők bizalmába férkőzzenek.
Az eddigi három futam során például Nick Heidfeld, Bruno Senna és Katherine Legge kétszer is részesültek már ebben az előnyben, de a Formula-1-ből száműzött Jean-Eric Vergne is uruguayi bemutatkozásakor azonnal megkapta ezt a segítséget, nyilvánvalóan ismertsége miatt. A Formula-E főnöke, Alejandro Agag viszont nem csak egyértelműsítette, hogy a kritikák ellenére sem fogják száműzni a rendszert, de még kötelezte is a jutalmazott versenyzőket az extra lóerők használatára.
Persze a pilóták sem értenek feltétlenül egyet a FanBoost eszméjével, de ha már létezik, természetesen igyekeznek kihasználni az előnyeit és a versenyek előtt rendszerint buzdítják is követőiket a közösségi médián keresztül a szavazataikért. Hogy ki kapja a legtöbb szavazatot, arra persze az is befolyással van, hogy az egyes országokban az autósportos média mennyire hirdeti ezt a lehetőséget, és talán ennek is köszönhető, hogy az Uruguayban az Amlin Aguri színeiben debütáló, a világ számára kevésbé ismert Salvador Duran is azonnal megkapta a FanBoostot.
Magyar versenyző persze nincs a húszfős mezőnyben, de azért mi is reklámozzuk kicsit ezt a lehetőséget, hiszen mégiscsak egyedi, hogy a karosszékből is beleszólhatunk a verseny alakulásába, és talán épp a mi egy-egy szavazatunkon múlik, hogy valaki megkapja azt a FanBoostot, aminek a segítségével az első hely megszerzéséért indíthat támadást.
Voksolni a Formula-E hivatalos holnapján, regisztrációt követően lehet a preferált versenyző kiválasztásával. Módosítani a szavazás lezárásáig lehet, ami csak a szombati futam előtt 20 perccel történik majd meg.
A sorozat emellett egy ingyenes mobilalkalmazást is elindított, amelyen keresztül a szavazás és az események élő időmérése mellett egyéb extrák is elérhetők.
A Buenos Aires ePrix időmérője közép-európai idő szerint szombaton 16 órakor, a verseny pedig 20 órakor kezdődik.