A FanBoost úgy működik, hogy a sorozat minden versenye előtt a nézők leadhatják a szavazatukat a 20 pilóta egyikére, és az a három versenyző, amely a rajtig a legtöbb voksot kapja, a futamon aktiválhat egy funkciót az autójában, amely öt másodperces időtartamra 150-ről 180 kW-ra növeli annak teljesítményét, így segítve őt a támadásban vagy a védekezésben.
A pekingi futamra Bruno Senna, Lucas di Grassi és Katherine Legge kapták meg ezt a nézői segítséget, ami kétségtelenül szokatlan a profi sportoktól. Egyes résztvevők ugyanis mindig részesülni fognak ebben a kívülről érkező előnyben, ráadásul esélyes, hogy gyakran ugyanazok a népszerű, ismertebb pilóták fogják megkapni a FanBoostot.
A sorozat vezetője, Alejandro Agag viszont nem gondolja, hogy igazságtalan lenne a rendszer, és inkább új lehetőséget lát benne a közönséggel való kapcsolattartást illetően.
"Nos, igen, hátrányba hozza a másik 17 versenyzőt, de pontosan ezt is szeretnénk vele elérni. Hiszen ha nem helyeznénk őket hátrányba, az azt jelentené, hogy a másik három sem élvezhetne előnyt" - filozofált Agag, amikor nézői kérdésekre válaszolva felvetették neki a fent vázolt problémát.
"Mi akartunk lenni az elsők, akik olyan sportot hoznak létre, amivel igazán kapcsolatot létesíthetnek a rajongók. Sokan beszélnek napjainkban interaktivitásról, de hogyan lehet valami igazán interaktív? A Fanboost segítségével tényleg előnyt, több lóerőt adhatnak három versenyzőnek a nézők. A pilóták a gomb megnyomásával megelőzhetnek egy autót, de senki nem fogja csak amiatt megnyerni a versenyt, mert megkapta a FanBoostot. Ha egy lassú versenyzőről van szó, akinek nincs meg a kellő tempója, akkor rajta ez sem segít."
"Megnyerheti viszont az, aki elég jó ahhoz, hogy a második helyen álljon. Például ha Nick [Heidfeld] a pekingi versenyen rendelkezett volna a FanBoosttal, akkor annak bevetésével talán megelőzhette volna Nicót [Prost], hogy megnyerje a versenyt. De az a srác, aki a 17. helyen áll, nem fog ezáltal hirtelen győztessé válni."
Agag hozzátette, a még mindig szárnyait bontogató Formula-E szívesen veszi a nézői véleményeket azt illetően, hogy milyen tényezőkön lehetne még javítani, de kijelentette, a FanBoostból nem enged.
"Az emberek elmondhatják a véleményüket, de ami a FanBoostot illeti, ha a rajongók nemmel szavaznak, akkor is meg fogjuk tartani" - mondta.