Az új, háromfutamos hétvégék rendszerében a szombat délután zajló második verseny rajtrácsa az első verseny végeredménye szerint állt fel, az első tíz helyezett megfordításával. Így az észt Vips startolt az élről, aki nagy csatában tudta maga mögött tartani Lirim Zendelit az 1-es kanyar előtt. Mögöttük azonban Robert Svarcman és Dan Ticktum ütközött, ezzel mindkettőjük számára véget ért a verseny. A baleset megkövetelte a biztonsági autó pályára vonulását, ezáltal először került bevetésre egy verseny során az F1-es hétvégéken debütáló Aston Martin Vantage safety car.
CONTACT
— Formula 2 (@Formula2) March 27, 2021
The moment which ended Robert Shwartzman and Dan Ticktum's race in lap 1#BahrainGP #F2 pic.twitter.com/PqOO7ObDuU
A zöld autót zöld jelzés követte, az 5. körben pedig Guanyu Zhou elsiklott Vips mellett, átvéve a vezetést. Néhány nagy felzárkózás is folyamatban volt, az első futamon győztes Liam Lawson a táv felénél már a 3. helyen járt, Marcus Armstrong pedig a 20. helyről indulva kapaszkodott egyre feljebb a pontszerzők között.
A 15. körben Lawson és az őt üldöző Felipe Drugovich akadtak össze, ami az új-zélandi számára a futam végét jelentette, a brazil pedig tíz másodperces időbüntetésben részesült. Az újabb biztonsági autós szakasz alatt többen is, köztük Vips és Piastri a bokszba hajtottak friss gumikért, noha a sprintversenyek során nem kötelező a kerékcsere. Ez a húzás viszont bejött számukra, hiszen felzárkóztak és a hajrában már a legjobb pozíciókat ostromolták. Vips alatt azonban műszaki okokból lassulni kezdett az autó, így kihullott a győzelemért folyó csatából, ami az utolsó kör kezdetére háromfőssé vált. Zhout Piastri és a Zendelivel való koccanásért szintén időbüntetéssel sújtott Christian Lundgaard üldözte. Piastri a kör elején az élre állt és megnyerte a versenyt, a dán büntetését követően pedig Zhou és Jehan Daruvala állhatott még fel a dobogóra.
Két futamot követően csak Ausztrália és Óceánia kontinense szállított futamgyőzteseket a Formula-2-be, Piastri szintén újoncként lépett fel idén a sorozatba azt követően, hogy tavaly megnyerte a Formula-3 bajnoki címét.
FRISSÍTÉS: A versenybírók az utólagos elemzést követően semmissé tették Lundgaard büntetését és odaítélték neki a 2. helyet, ahol befutott.
A második verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
1 | Oscar Piastri | Prema Racing | 23 | |
2 | C.Lundgaard | ART Grand Prix | 0.7 | 23 |
3 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 2.0 | 23 |
4 | Jehan Daruvala | Carlin | 2.4 | 23 |
5 | R.Verschoor | MP Motorsport | 2.9 | 23 |
6 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 3.7 | 23 |
7 | David Beckmann | Charouz Racing System | 6.3 | 23 |
8 | Marino Sato | Trident | 8.0 | 23 |
9 | Matteo Nannini | HWA Racelab | 9.7 | 23 |
10 | Marcus Armstrong | DAMS | 12.1 | 23 |
11 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 12.4 | 23 |
12 | Bent Viscaal | Trident | 16.7 | 23 |
13 | Gianluca Petecof | Campos Racing | 17.5 | 23 |
14 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 24.5 | 23 |
15 | Roy Nissany | DAMS | 27.4 | 23 |
16 | Jüri Vips | Hitech Grand Prix | 36.9 | 23 |
17 | Ralph Boschung | Campos Racing | 48.4 | 23 |
- | Alessio Deledda | HWA Racelab | - | 19 |
- | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | - | 14 |
- | Lirim Zendeli | MP Motorsport | - | 12 |
- | Dan Ticktum | Carlin | - | 0 |
- | R.Shwartzman | Prema Racing | - | 0 |