Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 23. péntek
F2/F3

W Series pénzjutalmak: Keszthelyi jelenleg 7500 dollárt nyerne

A női F3-as sorozat részletesen leközölte a szezon végén kiosztandó pénzdíjakat. Az 500 000 dolláros bajnoki nyereményért még négy pilóta van versenyben, de senki nem távozik üres kézzel.

D_u6_YeXsAIhJ30

Mivel a W Series mindenekelőtt a női versenyzők felkarolása, továbbképzése és megsegítése céljából jött létre (és nem azért, hogy szegregálni próbálja a nemeket az autósportban), a kezdetektől ismert tény volt, hogy a bajnoki versengés pénzdíjazásért folyik. Ez is a hölgyek karrierjének előremozdítását segíti, hiszen a versenyzés egyik szintje sincs ingyen, az F3-F2-F1-es ranglétrán előrehaladva pedig egyre őrületesebb költségekkel szembesülnek a pilóták, már ha nem tartoznak a nagy gyártók által pártfogoltak nagyon exkluzív körébe.

A női sorozat debütálószezonjából már csak két versenyhétvége van hátra, a vezetőség pedig most hozta nyilvánosságra, hogy milyen jutalmakra számíthatnak a pilóták. Eddig csak az volt ismeretes, hogy a bajnoknak 500 000 amerikai dollár üti a markát, de most itt van tételesen az 1 500 000 dolláros összdíjazás minden pontja.

 

  USD
1. hely 500 000
2. hely 250 000
3. hely 125 000
4. hely 100 000
5. hely 90 000
6. hely 80 000
7. hely 70 000
8. hely 60 000
9. hely 50 000
10. hely 40 000
11. hely 30 000
12. hely 25 000
13. hely 20 000
14. hely 15 000
15-18. hely 7 500
Tartalékpilóták 7 500

A hátralévő asseni és Brands Hatch-i futamon még legfeljebb 50 pont szerezhető, a bajnoki címre jelen állás szerint még négy pilótahölgynek van esélye, a tabellát a kezdetek óta vezető, jelenleg 83 pontos Jamie Chadwick mögött Beitske Vissernek (10 pont lemaradás), Marta Garciának (23) és Fabienne Wohlwendnek (42).

A mezőny magyar résztvevője, Keszthelyi Vivien a Misanóban megszerzett egy pontja révén pillanatnyilag a tabella 16. helyén áll az eddigi összesen 20 résztvevőből, ami 7500 dollárt jelentene számára, ha most lenne vége a bajnokságnak. Ám ezt az eredményt annak fényében kell értékelnünk, hogy a 18 éves lány még mindig tartalékpilótai státuszban van: az eddigi négy futamból háromra kapott vagy szerzett rajtengedélyt, és mentségére fel lehet hozni, hogy Zolderben kilökték, a Norisringen pedig azzal veszített sok időt, hogy a rajtnál előtte pördült meg Sarah Moore. Egyelőre nem tudni, az utolsó két verseny rajtrácsán is ott lehet-e majd Keszthelyi.

Az idei szezonra alapos és minden versenyzői képességet felmérő kiválasztási folyamat végén válogatták be a 18 pilótát és a 4 tartalékot (akik közül ketten nem éltek a lehetőséggel), és fontos tudnivaló, amit szintén most jelentettek be, hogy az idei bajnokság első 12 helyezettje automatikusan, újabb felmérők nélkül jelentkezhet a W Series második szezonjába, a további helyeket pedig egy következő válogató során osztják ki. Elképzelhető, hogy éppen ezért a 12. helyért fog nagy csata folyni, hiszen a 11. pozícióban tanyázó Sabré Cooknak már 10 pontja van, mögötte azonban többen is sorakoznak 2 és 1 ponttal. Persze vegyük ehhez hozzá, hogy a bajnokság élmezőnyéből néhányan valószínűleg maguk mögött hagyják majd a W Seriest és megpróbálnak továbblépni a hagyományos, koedukált sorozatokba.

Fontos információ az is, hogy noha erre a szezonra még nem, de a következőtől kezdődően már szuperlicenszpontokat is osztanak majd a bajnoki helyezésekért – az FIA jelenleg még kalkulálja, hogy pontosan mennyit.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?