Mivel a W Series mindenekelőtt a női versenyzők felkarolása, továbbképzése és megsegítése céljából jött létre (és nem azért, hogy szegregálni próbálja a nemeket az autósportban), a kezdetektől ismert tény volt, hogy a bajnoki versengés pénzdíjazásért folyik. Ez is a hölgyek karrierjének előremozdítását segíti, hiszen a versenyzés egyik szintje sincs ingyen, az F3-F2-F1-es ranglétrán előrehaladva pedig egyre őrületesebb költségekkel szembesülnek a pilóták, már ha nem tartoznak a nagy gyártók által pártfogoltak nagyon exkluzív körébe.
A női sorozat debütálószezonjából már csak két versenyhétvége van hátra, a vezetőség pedig most hozta nyilvánosságra, hogy milyen jutalmakra számíthatnak a pilóták. Eddig csak az volt ismeretes, hogy a bajnoknak 500 000 amerikai dollár üti a markát, de most itt van tételesen az 1 500 000 dolláros összdíjazás minden pontja.
USD | |
1. hely | 500 000 |
2. hely | 250 000 |
3. hely | 125 000 |
4. hely | 100 000 |
5. hely | 90 000 |
6. hely | 80 000 |
7. hely | 70 000 |
8. hely | 60 000 |
9. hely | 50 000 |
10. hely | 40 000 |
11. hely | 30 000 |
12. hely | 25 000 |
13. hely | 20 000 |
14. hely | 15 000 |
15-18. hely | 7 500 |
Tartalékpilóták | 7 500 |
A hátralévő asseni és Brands Hatch-i futamon még legfeljebb 50 pont szerezhető, a bajnoki címre jelen állás szerint még négy pilótahölgynek van esélye, a tabellát a kezdetek óta vezető, jelenleg 83 pontos Jamie Chadwick mögött Beitske Vissernek (10 pont lemaradás), Marta Garciának (23) és Fabienne Wohlwendnek (42).
A mezőny magyar résztvevője, Keszthelyi Vivien a Misanóban megszerzett egy pontja révén pillanatnyilag a tabella 16. helyén áll az eddigi összesen 20 résztvevőből, ami 7500 dollárt jelentene számára, ha most lenne vége a bajnokságnak. Ám ezt az eredményt annak fényében kell értékelnünk, hogy a 18 éves lány még mindig tartalékpilótai státuszban van: az eddigi négy futamból háromra kapott vagy szerzett rajtengedélyt, és mentségére fel lehet hozni, hogy Zolderben kilökték, a Norisringen pedig azzal veszített sok időt, hogy a rajtnál előtte pördült meg Sarah Moore. Egyelőre nem tudni, az utolsó két verseny rajtrácsán is ott lehet-e majd Keszthelyi.
Az idei szezonra alapos és minden versenyzői képességet felmérő kiválasztási folyamat végén válogatták be a 18 pilótát és a 4 tartalékot (akik közül ketten nem éltek a lehetőséggel), és fontos tudnivaló, amit szintén most jelentettek be, hogy az idei bajnokság első 12 helyezettje automatikusan, újabb felmérők nélkül jelentkezhet a W Series második szezonjába, a további helyeket pedig egy következő válogató során osztják ki. Elképzelhető, hogy éppen ezért a 12. helyért fog nagy csata folyni, hiszen a 11. pozícióban tanyázó Sabré Cooknak már 10 pontja van, mögötte azonban többen is sorakoznak 2 és 1 ponttal. Persze vegyük ehhez hozzá, hogy a bajnokság élmezőnyéből néhányan valószínűleg maguk mögött hagyják majd a W Seriest és megpróbálnak továbblépni a hagyományos, koedukált sorozatokba.
Fontos információ az is, hogy noha erre a szezonra még nem, de a következőtől kezdődően már szuperlicenszpontokat is osztanak majd a bajnoki helyezésekért – az FIA jelenleg még kalkulálja, hogy pontosan mennyit.