Keszthelyi Vivien formaautós tapasztalatok nélkül érkezett Thaiföldre, ahol az FIA által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series első versenyét megelőzően mindössze két nap állt rendelkezésére az új autó megismerésére és a tesztelésre.
A két tesztnapot követően pénteken már egy szabadedzés, két időmérő és egy verseny szerepelt a sűrű naptárban, melyet szombaton két újabb futam követett. Vivien karrierje első Forma-3-as versenyén a 8., a másodikon a 11., míg a harmadikon a 9. helyen végzett, amivel nem csak az első lépést tette meg a formula kategóriában, de egyúttal megszerezte első pontjait is a bajnokságban.
„A csapattal folyamatosan foglalkoztunk az autóval, igyekeztünk minél több beállítást kipróbálni, valamint megtalálni a számomra legideálisabbakat az időmérőkre és a versenyekre egyaránt. Nagyon örülök, hogy mindhárom versenyt sikerült teljesítenem, a megszerzett 6 pont pedig csak hab a tortán. Még mindig csak ismerkedem az autóval és gumik viselkedésével. Rengeteg az új információ, amit rögzítenem kell, az autóval kapcsolatban sok tapasztalatra van még szükség, hiszen ez a kategória teljesen új számomra. Egy hosszú folyamat elején járok, de azon leszek, hogy minél hamarabb megszerezzem a szükséges tapasztalatokat és versenyképes tempót tudjak diktálni" – foglalta össze a hétvégét Keszthelyi Vivien a harmadik verseny után, majd azt is elárulta, hogy mi jelentette számára a legnagyobb kihívást. „Ezekben az F3-as autókban nincs szerv kormány ezért fizikailag sokkal nehezebb a pályán tartani őket, mint bármilyen túraautót. Ezt a két napba sűrített szabadedzés, két időmérő majd három versenyen megtenni pedig nagyon megterhelő volt."
Az előrelépést Davide Rizzo, Vivien ázsiai csapatának mérnöke fejtette ki bővebben, akit lenyűgözött, amit a BlackArts Racing újdonsült versenyzőjétől eddig látott:
”Először dolgoztunk együtt, és csak néhány napot töltöttünk Buriramban, de nagyon jól ment a közös munka. Ez egy új fejezet a karrierjében, ami teljesen különbözik az eddigi tapasztalataitól, de egyre többet tanul az autó képességeiről, sajátos tulajdonságairól. Megtettük az első lépést a formaautó kategóriában, a legfontosabb dolog, hogy bízzon a leszorítóerőben, amit egyre hatékonyabban használ. Nagyon meglepődtem azon, ahogy meghallgatja, és rögtön megérti a javaslatainkat, majd a következő munkamenet során a pályán egyből végre is hajtja azokat. Amit a legjobban értékelek, az az elkötelezettsége és a hatalmas erőfeszítés, melyet azért tett, hogy mindhárom versenyen jól, stabilan teljesítsen. Még sok munka van hátra annak érdekében, hogy még gyorsabb legyen, de a professzionalitása és a hozzáállása sokat segít majd a siker elérésében."
Arról, hogy Keszthelyi mire lehet képes a hátralévő 6 versenyen a BlackArtsRacing csapatvezetője, Bill O'Brien beszélt:
„Vivien rendkívül gyorsan tanul, egy intelligens, erős és határozott fiatal hölgy. Keményen küzdött a hétvége folyamán, és túlteljesítette a várakozásainkat. A világ formula pilótái közül jó néhány top versenyző figyelmét felkeltette az ázsiai Winter Series, ő pedig keményen dolgozott, hogy megállja a helyét ebben az erős mezőnyben. Még ennél is nagyobb előrelépést várunk tőle a következő fordulókban."
Az első Forma-3-as tapasztalatokat már begyűjtötte, azonban még mindig hosszú út áll Keszthelyi Vivien előtt ahhoz, hogy idei legnagyobb célkitűzését elérje és bekerüljön az európai W Series 2019-es bajnokságába is. A fejlődési folyamat következő lépcsőfokaként jövőhéten Malajziában, Sepangban áll majd rajthoz újabb 3 versenyen.