A főversenyhez hasonlóan most is nehézkesen indult a rajt a nevelőszéria számára Bahreinben, hiszen a felvezető körre készülve két autó is a rajtrácson ragadt, köztük a második helyen álló Sean Gelael is, aki így csak a bokszból vághatott neki a versenynek. A rajt pillanatában aztán újabb három autó fulladt le, köztük a két ART, George Russell és Jack Aitken sem.
Az első sorban egyedül várhatta a rajtlámpák kialvását Maximilian Günther, a vezetést azonban így sem tudta megőrizni, legyorsulta ugyanis őt az 1-es kanyarig tartó sprintben a mögüle induló Nyck de Vries. A holland pár kör alatt kiautózott néhány másodperces előnyt, majd sokak meglepetésére a bokszba hajtott kerékcserére. Bár a 23 körös sprintfutamon nem kötelező a bokszkiállás, egyes csapatoknál ezt mégis előnyösebb taktikának érezhették, hiszen a gumikkal többen is küszködtek eddig a hétvége során, például a szombati versenyen de Vries is. Most rajta kívül néhányan mások is próbálkoztak ezzel a taktikával, főként a mezőny második feléből.
És persze mindenkiben élénken élt még az emlék, hogy egy évvel ezelőtt Bahreinben a ma már az F1-ben versenyző Charles Leclerc is pontosan ugyanilyen taktikával aratta a szezon leglátványosabb győzelmét, amikor az élről kiállva frissebb gumijain végigelőzte a mezőnyt, hogy elsőként érje el a kockás zászlót.
De Vriesnek most nem volt akkora előnye az élen, mint tavaly Leclerc-nek, és végül a tempója sem lett elég jó egy ilyen bravúrhoz. A holland a 13. helyen tért vissza a pályára, és végül ötödikként intették le, az elől csatázó négyesnek ugyanis már nem ért a nyomába.
A Prema pilótájának bokszkiállása után a szombaton nagyot küzdő Artyom Markelov örökölte meg a vezetést, aki végig tudta is tartani lélegzetvételnyi előnyét üldözőivel szemben, így megnyerte a futamot, s másodszor is dobogóra állhatott a hétvégén. Elmondhatta viszont ezt magáról Sergio Sette Camara is, aki most harmadik lett, miután hiába üldözte Günthert a célvonalig. Az előző napi győztes, Norris közvetlen mögöttük a negyedikként ért be, ő akkor került némi hátrányba, amikor a verseny elején egy rövid időre lelassult az autója, amivel elveszített néhány pozíciót.
A sprintverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 42:42.161 |
2 | Maximilian Günther | BWT Arden | 2.105 |
3 | S. Sette Câmara | Carlin | 3.803 |
4 | Lando Norris | Carlin | 5.043 |
5 | Nyck de Vries | Prema Theodore Racing | 10.265 |
6 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | 15.696 |
7 | Ralph Boschung | MP Motorsport | 23.511 |
8 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | 24.582 |
9 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 25.194 |
10 | Nicholas Latifi | DAMS | 25.687 |
11 | Roberto Merhi | MP Motorsport | 25.804 |
12 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | 26.638 |
13 | Alexander Albon | DAMS | 31.759 |
14 | Arjun Maini | Trident | 36.793 |
15 | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | 43.989 |
16 | Sean Gelael | Prema Theodore Racing | 57.845 |
17 | Tadasuke Makino | RUSSIAN TIME | 1:03.819 |
18 | Jack Aitken | ART Grand Prix | 1:39.757 |
19 | George Russell | ART Grand Prix | 1 kör |
20 | Santino Ferrucci | Trident | 1 kör |