A bahreini versenyhétvége első fő látványosságát a Formula-2 főversenye jelentette, ami egyben a szezonnyitója is volt az F1 legfőbb nevelőszériájának. Egyúttal az F2 új autóin is debütált a halo, amit az FIA ezen sorozat résztvevői számára is kötelezővé tett 2018-tól.
Az első rajtsort a holtszezon két leginkább körülrajongott versenyzője, Lando Norris és George Russell hozták el az időmérőn, akik sorrendben a McLaren és a Mercedes saját neveltjei. A rajtot csak a második felvezető kör után engedték el, első próbálkozásra ugyanis két autó, Roberto Merhi és a szörnyű kvalifikációja után újabb drámával szembesülő Artyom Markelov is a rajtrácson ragadt. A korábbi F1-es Merhi már nem tudta folytatni, az orosz azonban újraindult a bokszból, hogy aztán a verseny fő történetvonalát is ő szolgáltassa...
A startnál Russell beragadt és az 5. helyig esett vissza, Norris viszont úgy lőtt ki a pole-ból, mintha egész életében F2-es elrugaszkodásokat gyakorolt volna. A brit már az 1-es kanyarhoz is tekintélyes előnnyel érkezett, az első kör végén már 2,4, a második végén pedig 3,8 másodperccel vezetett az akkor második helyen álló csapattársa, Sergio Sette Camara előtt.
Az MNASZ-elnök Oláh Gyárfás által menedzselt Roy Nissany az utolsó helyről startolva több helyet is nyert a rajtnál, de a versenybírók hamar rávilágítottak, hogy az izraeli pilóta kiugrott a piros lámpák kialvásakor, így bokszáthajtásos büntetésre ítélték.
A néző még fel sem ocsúdott igazán az első körök tülekedéséből, máris azon kapta magát, hogy a bokszból rajtoló Markelov már a középmezőnyben küzd. A Russian Time pilótája tavaly is kiemelkedett támadószellemével és néhány remek felzárkózással, és most is az ő nevéhez fűződött a legtöbb akció, amint sorra vadászta le az ellenfeleit, és akkor sem jött zavarba, ha egy túl ambiciózus manőver miatt visszacsúszott egy-két helyezést.
A verseny első harmadának nagy részében a McLaren-neveltek kettős vezetést birtokoltak, hiszen Nyck de Vries állt a második helyen az akkor már 10 másodperc közeli előnnyel rendelkező Norris mögött, ám a holland ekkor küszködni kezdett a gumijaival, és többen is elmentek mellette.
A kötelező egy bokszkiállás Norrisnál időveszteséget okozott, ráadásul a britet a későbbiekben motorprobléma hátráltatta, de előnye ezzel együtt is alig csökkent, a Carlin pilótája megnyerte a szezonnyitót, ami összességében saját harmadik F2-es versenye volt, hiszen beugrott már a tavalyi évadzáróra is.
Mögötte Markelov egészen a leintésig felelt az akcióért: nem csökkent a lendülete, és az utolsó körökben már a második helyért támadta Sette Camarát. A páros az utolsó forduló megkezdésekor elképesztő oda-visszaelőzést mutatott be a célegyenesben, s végül a brazil kitartott, a bokszból indulva parádézó orosznak a harmadik pozícióval kellett megelégednie – amivel alighanem meg is elégedett!
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány |
1 | Lando Norris | Carlin | 57:46.206 |
2 | S. Sette Câmara | Carlin | 8.321 |
3 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 8.532 |
4 | Alexander Albon | DAMS | 9.349 |
5 | George Russell | ART Grand Prix | 13.947 |
6 | Nyck de Vries | Prema Theodore Racing | 14.661 |
7 | Sean Gelael | Prema Theodore Racing | 19.326 |
8 | Maximilian Günther | BWT Arden | 22.573 |
9 | Jack Aitken | ART Grand Prix | 28.559 |
10 | Ralph Boschung | MP Motorsport | 31.585 |
11 | Nicholas Latifi | DAMS | 35.514 |
12 | Luca Ghiotto | Campos Vexatec Racing | 44.273 |
13 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 49.429 |
14 | Santino Ferrucci | Trident | 55.424 |
15 | Arjun Maini | Trident | 57.453 |
16 | Roy Nissany | Campos Vexatec Racing | 1:27.436 |
17 | Antonio Fuoco | Charouz Racing System | 1:47.169 |
18 | Nirei Fukuzumi | BWT Arden | 1:50.462 |
19 | Tadasuke Makino | RUSSIAN TIME | 1 kör |